Tuossa autossa on nyt välillä ollut selkeää sytkähäiriötä alhaisillla kierroksilla / kevyellä kuormalla joka tulee ja menee pois. Tänään ajellessa ongelma ilmaantui taasen, jolloin alle 3k rpm kierroksilla havaitsee selkeästi epätasaisen käynnin ja jos yrittää kiihdyttää niin auto vilkuttaa moottorin vikavaloa. Yli 3k rpm niin auto toimii normaalisti.
Vikakoodit viittasivat tällä kertaa sylinteri 4:seen, mutta aikaisemmilla kerroilla on ollu 4. ja 5. sekä "useita sylintereitä" tjms. Katsoin puristukset suht. lämpimällä koneella ja tulokset olivat seuraavanlaiset:
1. 11 bar
2. 9 bar
3. 9.5 bar
4. 8 bar
5. 11 bar
Sen vähän mitä endoskoopilla sain nähtyä, niin mitään selkeää vauriota missään sylinterissä ei ole. 2-4 ovat selkeästi karstaisemmat kuin 1. ja 5. Sytytystulpissa ei ollu merkittävää eroa. Tulpat ja puolat on vaihdettu 182 254 km kohdalla, nyt mittarissa ~199 tkm. Bensapaine on auton anturin mukaan ok. Mitenhän tämän kanssa voisi edetä?
Sylinteri 1

Sylinteri 2

Sylinteri 3

Sylinteri 4

Sylinteri 5
