Proturbo  Autodiagnoosi

Xc60 ilmastointi

  • 9 Vastauksia
  • 459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tonto9

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Xc60 ilmastointi
« : 31.07.2025, 18:48:02 »
Ilmastointi ei puhalla kylmää

Tehdyt toimenpiteet:
-uudet kylmäaineet (ei ollut kuin 20g vajaa)
-kompura lähtee päälle
-paineita sain testerillä näkymään 6-8bar ja ilmastointihuollon kuitissa 20bar
-sisälämpöanturi ehjä
-molemmat flektit pyörii
-raitisilmasuodatin vaihdettu

Puhaltaa kylmää vain kun ajaa yli satasta ja välillä tulee hieman kylmempää satunnaisesti pienemmissä nopeuksissa.



Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3242
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #1 : 31.07.2025, 21:07:06 »
Näin se toimi omassakin xc:ssä, uusi kompura ja taas pelasi, nyt vaan meni sitten piuhaa ja magneettikytkin uusiksi. Voihan tuosta koittaa ottaa shimmilevyjä pois josko kytkin vaan ei jaksa pitää kompuraa mukana.

Poissa tonto9

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #2 : 01.08.2025, 07:46:34 »
Näytti olevan mag.kytkimen välys 0.4mm luokkaa ja mitä seurailin ni pysyy pelissä kokoajan eikä pätki. Voihan se olla että joutuu kompuran vaihtaa.
Käytän vielä toisessa testerissä jos sais enemmän vikakoodia tai muuta dataa irti tuosta.

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3242
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #3 : 01.08.2025, 08:35:49 »
Välys vaikuttaa oikealta.


Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #4 : 02.08.2025, 18:10:40 »
Ovat kyllä autojen ilmastointilaitteet olleet näillä kesähelteillä nyt kovilla! Meilläkin se sähköinen kompura tjsp huutaa ja vikisee minuutin pari lähdöstä, sitten vasta asettuu sekä
rauhoittuu jos/kun bensamoottori tulee avuksi. Vai onkohan tuo ihan täysin sähköinen eli liekö siellä meillä mitään hihnaa tms kun moottori ei lähdöstä juurikaan käy. Joskus silti
hörähtää päälle ihan paikallaankin ollessa.
1. XC60 T8 TE MY2020 132tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2251
  • Tampere - Pori
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #5 : 02.08.2025, 18:27:05 »
Tarkasta moottorin lämmöt testerillä, jos nousevat liikaa niin ilmastointi otetaan pois pelistä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4977
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #6 : 02.08.2025, 19:29:49 »
Tarkasta moottorin lämmöt testerillä, jos nousevat liikaa niin ilmastointi otetaan pois pelistä.

Mikä on se liikaa?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2251
  • Tampere - Pori
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #7 : 02.08.2025, 19:52:08 »
Mikä on se liikaa?

Jos en väärin muista niin 105C…
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa MikaV60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #8 : 02.08.2025, 21:23:11 »
Edellinen auto oli 2015 V60 D4 VEA. Oli minulla ajossa 70tkm -> 233tkm ja öljynvaihtoväli oli 10tkm. Mitään muita ongelmia ei tuolla välillä moottoriosastolla ollut, kuin EGR:n läpän akselin tiivistys vikaantui ja nokesi EGR:n käyttömoottorin jäykäksi noin 180tkm kohdalla. Tippaakaan ei tarvinnut lisätä öljyä koko aikana. Ajo oli 80% pitkää matkaa motarilla 140km / työpäivä. Oli hyvä moottori, kun öljyjä vaihdettiin riittävän usein kaksiturboiseen moottoriin.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 465
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 ilmastointi
« Vastaus #9 : 02.08.2025, 22:23:09 »
Edellinen auto oli 2015 V60 D4 VEA. Oli minulla ajossa 70tkm -> 233tkm ja öljynvaihtoväli oli 10tkm. Mitään muita ongelmia ei tuolla välillä moottoriosastolla ollut, kuin EGR:n läpän akselin tiivistys vikaantui ja nokesi EGR:n käyttömoottorin jäykäksi noin 180tkm kohdalla. Tippaakaan ei tarvinnut lisätä öljyä koko aikana. Ajo oli 80% pitkää matkaa motarilla 140km / työpäivä. Oli hyvä moottori, kun öljyjä vaihdettiin riittävän usein kaksiturboiseen moottoriin.

Jokainen toki saa vaihtaa öljyt miten usein haluaa. Ite oon laskenu aina huolto-ohjelman mukaan ja toistaiseksi ilman probleemia. Volvolla ja toisella merkillä. Nykyinen volvo ollu kuitenki 10 vuotta ajossa, enkä kyllä aio huoltoväliä lyhentää.

 

Elekma  Autoracing