Niin, ja 1.6:sen lohkon saa satasella, kevyt poraus jos tarpeen, t5 männät, h-prof kanget.
Siihen se b4204s:n kansi, niin saa 34mm perusympyrällä olevat nokat, jotka tuottaa max tehon 6100rpm kohdalla (toki siihen vaikuttaa muukin, imusarja, cr, dcr, ennakot, polttoaine, aika moni asia), mutta jotain 6-8 astetta enemmän molempiin suuntiin, yht siis 12-16 astetta enemmän aukioloa, samalla sen 8.45mm noston pitäisi saada johki 10mm tienoilla.
Sitten leikkaa vakioimusarjan laipan irti siten että imuputkia jää 30mm ja suutinten paikat säilyy hyvinä, sit ostaa ebaystä 50€ hondan b18, tai k-sarjalaisen koneen käytetyn imusarjan, nyt en muista et kummasta se sopi, se sit ihan laipan juresta poikki, ja niissä on pyöreät kanavat, volvossa ei ihan, siihen 20mm pitkät sovitteet, ja ei muuta ku tiggi laulamaan. Ei tuu kalliiksi ja vaikuttaa yläkierrostehoon huomattavan paljon, vie toki alakierrosvääntöä jonkun verrran, mutta ei tämmösellä moottorilla oo tarkoituskaan ajella siten et kiekkamittari vispaa 1200 ja 2800 välillä, ei toki, vaan jossain 5000-7000 välillä.
Se vaan on kylmä fakta, että 1855cc koneesta on lähes mahdoton saada hyvää alakierrosvääntöä ja samalla reilua yläkierrostehoa, on niin vähän kuutioita.
Mutta kannen tekee hyvin, ja varsinkin venttiilityöt ja seetit niin saa matalillekin nostoille virtausta, ainakin turbobricksillä oli joku mitannut whiteblockien virtausta ja 10mm nostolla vakiona 185 imu ja 165 pako, cfm on yksikkö. Käytännössä ihan pieni pocket portingi ja kunnon seetityöt ja venatyöt riittää ihan hyvin, ei kannata alkaa kanavia kairaamaan isomaaksi, huonontaa vaan moottoria siinä sitten.
Sit pakosarja, tuonne on aika hankala rakentaa kunnon twin-scroll pakosarjaa, tilanpuutteen ja olemattomien hitsuastaitojen takia.

No, ei, osaan mä hitsata, mutta kaikki twin-scroll ahtimet tahtoo olla aika isoja.
Ehkä vaan teen 4-1 sarjan ja t3 laippa, siihen sit joku gt3076 ahdin, onhan tuokin tietty aika iso, mut jos sais boost thresholdin johonki 3200-3800 välille.
98:lla ajetaan, vesi-metanoliruisku on kyllä käynyt mielessä, se on aika hyvä varmistus ettei pääse kone nakuttaan tai vielä pahempaa pre-ignitionia. Ja saahan siinä tehoa enemmän ku imuilma on kylmempää, metanoli nostaa oktaaneja aika paljon, pitää vaan säätää ennakkoa enemmän, ja bensakartat kattoo sopiviksi...