B2xxf(t) yleisimmät syyt miksi ei käynnisty, ovat oman kokemuksen mukaan.
-bensapumpunrele(kojelaudan keskellä tuhkakupin takana. Rele usein valkoinen, löytyy sininen,vihreä,keltainen ja ihan mustakin.)
-suutinrele(paikka paisarin lähellä/ iskaritornin lähellä mallista riippuen) voi sulkea pois hyppy johdolla paksujen piuhojen väliin)
-puola/johdotukset
-kampiakselin asentotunnistin- kiekkamittari ei reagoi käynnistäessä mitenkään viisari ei heilahda. Rintapellin puolella kytkinkopassa, yhdellä m6 pultilla kiinni.vaihtaesaa lioitusöljyä ,vaikka paripäivää ennen H-hetkeä vaikuttamaan. Jos kiinnitys laipan jalan katkoo tekee itselleen paljon työtä lisää.
-virranjakaja
-huono akku
-startti/solenoidi ja sen herätejohto. Yleensä siis ei edes pyöritä konetta ja naksahtaa. Kokeilla voi kopauttaa solenoidia jos lähtee käyntiin on vika siinä. Heräte johto voi olla liitin löystynyt/piuha murtunut.
-sytytyksen vahvistin ( paikka ilmansuodatin kotelon lähellä)
-alipaine vuoto (syitä useita esim jarrutehostimen vuotava takaisku, kaikki alipaine letkut mahdollisia)
-lämpötila anturivika (imusarjan alla) ei ainakaan kylmänä lähde kovin hyvin eikä sopivasti lämmenneenäkään. Kuuma kone yleensä käynnistyy.
-tulpat(tosin oireilee muutenkin)
-bensapumppu( kuuluuko surahdus virrat päälle laittaessa/tankinkorkki auki ollessa) voi olla kahdella tai yhdellä pumpulla. Vain tankissa/ ja kuskin penkin kohdalla pohjassa.
-maaviat akulta moottorin alaosaan menevä johto syypää.
Myös näistä vikaa etsitty
Bensapaineen säädin, vuotaako kalvo, eli jos alipaine letkun liitoksesta tulee bensaa kalvo rikki.
-hypännyt jako, merkkien tarkistus
-tyhjäkäynti venttiili, sammuu heti käynnistytsen jälkeen/epätasainen ja huono tyhjäkäyntii)jos karstainen voi pestä vaikka brakecleanerilla.
-ilmamäärä mittari, oireilee yleensä ensin huonolla pyörimisellä.
Näiden kanssa itse paininut, kokemusta 5 *7xx srj.