Noniin elikkä tänään sijoitin tonnin uuteen kaasuläppäkoteloon ja ehdin riemuita että nyt volvo pelaa. 40 km ajettuani syttyi ajotietokoneeseen teksti "lampfel halvljus" eli valot jossain puolitilassa? Aikaisemmin autosta oli ihan ihmeellisesti loppunut akku. Jonkin matkaa ajettuani syttyi moottorinvikavalo. Tyhjäkäynti alkoi heitellä ja moottori sammahteli. Lähtee kuitenkin käyntiin ihan hyvin. Jännitteitä en ole vielä mitannut... Onko jollain tietoa mikä voisi olla? Taasko tonnin remontti 
Eikai sentään

Tsekkaapas ajovalot. Sitä tuo "lampfel halvljus" tarkoittaa ja vaihda molempien puolien polttimot samalla kertaa.
Minulla oli yksi tuollainen 2.4T/01 vielä viime kesänä. Sitä lainailin, ja tietty lainaaja sai useita kertoja akun tyhjäksi. Ihmettelin, miten se akku nyt juuri tietyn lainaajan käsissä tyhjenee. Ongelma olikin kuskin tavassa sammuttaa auto ja jättää avaimet virtalukkoon. Avain jäikin poikkeuksetta jonnekin väliasentoon tyhjentäen akun. Kyseisen auton virtalukko ilmeisesti takerteli ja siitä helposti tulkitsi sellaisen tilanteen että virta on pois, vaikka ei ollutkaan. Ko. lainaajan jälkeen ei vika enää toistunut ja akkukin oli ihmeen toimiva vielä.
Kun akku tyhjenee, niin siellä saattaa yksi sun toinen tietokoneyksikkö olla hieman sekaisin. Joku yksittäinen laite voi olla jumissakin. Akun "-" kaapelin irroitus muutamaksi minuutiksi nollaa tilanteen.
Jos tuo moottorinvikavalo syttyy toistuvasti juuri tuon kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen, niin on saattanut jotain jäädä tekemättä, kuten vaikkapa ohjelmointi?