Kulkukoira  Proturbo

neli ja viis sylinteriset dieselit ja dielen lisäaineet sekä dpf hoitoaineet?

  • 20 Vastauksia
  • 721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Onkos käyttökokemuksia diesel treatment aineista tai dpf puhdistus/hoitoaineista?
Esim Kent merkkiset mitä on kehuttu?

Kent Fuel Guard 2 Polttoaineen lisäaine 250ml Vähentää pääst 

Kent DPF puhdistusaine 250ml Puhdistaa ja huoltaa hiukkassuo 

Onko ollut hyötyä/ongelmia?

Aiemmissa autoissa on tullut käytettyä diesel puhdistus/hoitoainetta muutaman kerran vuodessa ja yhdessäkään ei ole tullut vastaan ruiskutus/suutin/moottori vikoja kun on ajellut tuonne about 400tkm asti.

Mutta mites Volvot...





Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4232
ootko jo kysynyt tekoälyltä?
Tiedän Volvon jolla on ajettu 900tkm ilman lisäaineita ja ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2025, 05:07:00 kirjoittanut janne81 »

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Korjaajat noita suosittelee juutuubissa....ja liikkeissä

Vanhoilla volvoilla on varmasti ajeltu...eikä ole dpf edes ollut saati hienoja uusia saastesysteemejä.
Lähinnä kiinnostaa nuo alle 10v kalusto noiden kempsujen suhteen. VEA koneet.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 431
  • www.vrcf.fi
5syl D3:lla tullut rullattua 310tkm ilman lisälitkuja. Polttoaineena n. 99.9% ajosta Nesteen ilman FAMEa dieseliä. Biokomponentit voinevat lisätä riskiä levä yms. kasvustoon, jota nuo litkut lienee pyrkivät estämään.

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Ne on nuo maamoottorit sallivampia kaiketi. Niissä öljytkin vielä w30siä.

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
Suuttimien puhdistusainetta olen käyttänyt vuosien ajan ja ne tekee ihmeitä. Edellinen auto minulle tullessaan pölläytti käynnistäessä sinistä savua. Suodattimen vaihto ja uuden suodattimen täyttö forten aineilla, ja pölläyttely loppui siihen, eikä palannut 180tkm aikana, kun teki samat temput vuosittain. Tämä ei ole suinkaan ainoa kerta, kun vuotava suutin "korjaantuu" noilla aineilla.

Tuntuu hurjalle, että pienimmissäkin suutinongelmissa foorumeilla tarjotaan aina ensimmäisenä suuttimien vaihtoa, vaikka läheskään aina suuttimen vuodossa ei ole kyse mekaanisesta viasta, vaan paskasta.

En näe mitään syytä, että miksi uudemmat Volvot tekisivät tässä poikkeuksen.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3328
  • www.vrcf.fi
Tuota fortea käytetään monessa korjaamossakin, mm suutimien puhdistuksessa ja sen omalla kierrätys laitteella, käytetty jo vuosi kymmeniä, hyvin tuloksin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7032
  • Global alligator
Täällä ne vannoo tuon Kentin nimeen, en sit tiiä muuta.
Fortehan nyt on vanha tekijä näissä.

Ei kai niillä mitään särje vaikka ei apua oliskaan. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Kyllä noissa dieseleissä ja lämmitysöljyissä (joka käytännössä samaa kamaa) on aika paljon loppujen lopuksi epäpuhtauksia....
sen tietää siitä kun 10v välein putsaa maanalaisen säiliön josta sinä aikana pumpattu noin 20 000litraa löpöö....pohjalla on aina sakkaa.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3328
  • www.vrcf.fi
Täällä ne vannoo tuon Kentin nimeen, en sit tiiä muuta.
Fortehan nyt on vanha tekijä näissä.

Ei kai niillä mitään särje vaikka ei apua oliskaan. :)
Oikein käytettynä ja tietyissä tilanteissa näistä on monesti ollut apua, tuhoakin näillä saa aikaiseksi, näitäkin on nähty. Jokainen tietenkin arvioi itse käyttääkö näitä, ilmankin näitä laitteiden kuuluu toimia ja yleensä näitä aletaan miettimään halpana korjaus keinona kun vikaa on jo päällä, joskus auttaa useimmin ei. Epäpuhtauksien vuoksi niitä suodattimiakin kuuluu vaihtaa ja sen vuoksi ne siellä onkin.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2025, 22:49:26 kirjoittanut jak900 »

Poissa ÄkCee60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Lähinnä kiinnostaa ennaltaehkäisy ja käyttöajan pidentäminen ilman rikkoja.
Esim nuo diesel suuttimet on tänä päivänä erittäin tiukoilla mitoituksilla joten jos niiden pintaan jotain kertyy niin näkymätönkin kerros voi olla jo haitaksi....siis jos kertyy.

Suodattimet on tietty ja vaihdetaan määrävälein mutta suodatustekniikassa on aina suodatusaste/tietty partikkelikoko minkä suodatin pystyy suodattamaan. Itseasiassa vanhenevassa suodattimessa suodatustulos paranee kunnes se sitten hajoaa jostain.
Diesel suodattimen suodatuskyky on yleensä 2-10 mikronia. Ja suutinneulan ja rungon välys on vain 1-2mikronia.... Eli se ei paljoa hiukkasta tai "limaa" tarvi pintaansa niin tulee vuotoa tai huonoa suihkutusta.

No kokeilemalla aineita selviää toimiiko....

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3543
Suuttimien voitelun kannalta olen itse käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti RedLinen lisäainetta, varsinkin talvella. Elän käsityksessä, että etenkin talvidiesel on melko "kuivaa" tavaraa voiteluominaisuuksiltaan, niin olen kaatanut tuota tankkiin silloin tällöin, sekä VEA-moottoriin, että vanhan liiton D5:seen.

https://www.motonet.fi/tuote/red-line-rl-2-diesel-lisaaine-443-ml?product=60-8012

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1102
  • www.vrcf.fi
Venehenkilöt lirauttavat tankkiin laadukasta 2-tahtiöljyä pumppuja ja suuttimia hellimään S*.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7032
  • Global alligator
Venehenkilöt lirauttavat tankkiin laadukasta 2-tahtiöljyä pumppuja ja suuttimia hellimään S*.
Täähän on tää taivaanvanha konsti autoissakin käytetty.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
Jättäisin itse commonrail-moottoreissa väliin. Tämä ei perustu varsinaisesti tietoon, vaan maalaisjärkeen. Jos karsta aiheuttaa nykydieseleissä muutenkin jos jonkinlaista ongelmaa, niin en lisäisi karstan määrää yhtään 2t öljyjä käyttämällä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron