Elekma  Autoracing

Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa

  • 18 Vastauksia
  • 12090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« : 28.01.2012, 21:14:33 »
Eli tollasta tällä kertaa... Mitäs seuraavaks, ku tää o selvinny... :-\

Osaako joku sanoo mistä moine vois johtuu? Alla ihmettelin tänää, ja mitää isompii vuotoi ei pistäny silmää. Vaihdelaatikosta näytti tulevan märkää sieltä pelkääjän puolen vetoakselin juuresta.Ei paljoo, mut vähän.. Se ei varmaa voi aiheuttaa jäykkää ohjausta, ja ravistusta? Nii ja tää ravistus tapahtuu Vain oikealle käännettäessä. Ohjauskulmissa on pikkasen hämärää. Ratti on n.5 astetta kallellaan oikealle.

Juu tiedän, et ekana pitäs mennä oikomaa ne kulmat.. Mut se ei sitä vikaa korjaa. Oiotaa ne kulmat sen jälkee, ku tää on selvillä.
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #1 : 28.01.2012, 22:06:31 »
Katohan ekana se ohjaustehostimen öljymäärä ettei olis vaan päässy putoo öljytaso liian alas  ???

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #2 : 28.01.2012, 22:22:02 »
Toi 5 astetta on ihan normaalia V70:ssä. Rattia ei tunnu saavan suoraan vaikka kulmat säätäisi kuinka tarkasti.  :(

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #3 : 29.01.2012, 11:46:51 »
Aika vähän sitä öljyy oli. Saako sen valutettuu jostai pois? Meinasin ottaa letkut irti, ja putsata vähä niitä liitoksii. Jokainen liitos näytti aika märältä. Paitsi alhaalla. Onneks..
Millai noi Red Linet mahtais toimii? Meinasin laittaa sitä Red Linen ohjaustehostinöljyä.
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #4 : 29.01.2012, 12:25:04 »
Suosittelen laittaan vaan sitä Volvon omaa vihreetä öljyä. En tiiä sitten löytyykö Redlineltä Volvon luokitusten mukaista öljyä? Se ohjaustehotimen pumppu vaatii juuri oikean öljyn tai menee rikki/ei toimi kunnolla  ;) Normaali punainen ATF öljy ei käy näihin uudempiin.

Omaan autoon vaihdoin ohjaustehostinöljyt ihan vaan imemällä säiliön tyhjäks sitten uudet öljyt säiliöön. Auto käyntiin ja ratin pyörittelyä laidasta laitaan. Moottori sammuksiin. Taas säiliö tyhjäks ja uutta öljyä säiliöön... jne... Lopputuloksena puhtaat öljyt ja oli helppo vaihtaa kun ei tarvinnu mitään letkuja irrotella/ilmailla tehostinta.  ;)

Tämä vihree öljy vuotaa kyllä tosi herkästi noista liitoksista. Mullaki vuotaa noi klemmariliitokset vähän.

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #5 : 29.01.2012, 16:42:10 »
Eli en siis ala vaihtelee.. Painelen taas siniselle, ja haen sitä omaa tököttii. ATF.ää en ees ajatellu laitettavan..

Mitähän tällane purkki kustantaa?? jos öljypohjan O-renkaat makso yli 65€, eikä osa ees sopinu, tää öljy maksaa teoriassa n.200-250€ ::)
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #6 : 29.01.2012, 19:12:10 »
Eli en siis ala vaihtelee.. Painelen taas siniselle, ja haen sitä omaa tököttii. ATF.ää en ees ajatellu laitettavan..

Mitähän tällane purkki kustantaa?? jos öljypohjan O-renkaat makso yli 65€, eikä osa ees sopinu, tää öljy maksaa teoriassa n.200-250€ ::)
Kk sitten ostettu purkki maksoi 22,5€/1 litra.
Itsellänikin vuosi tuo tehostinöljyn säiliö niin kävin ostamassa nestettä. Imasin imupumpulla tyhjäksi säiliön, irrotin paluuletkun ja puunasin pumpun ja letkuliitoskohdan mahd. puhtaaksi. Täytin säiliön, mutta jätin paluuletkun irti ja kaveri piti sitä tyhjän purkin suulla. Käytin autoa sen aikaa että letkusta alkoi tulla puhdasta nestettä. Sitten letku takaisin säiliöön ja tiukalle klemmarilla. Tuo litra riitti ehkä juuri ja juuri tuohon öljynvaihtoon yo. tavalla. Saattaa olla että hieman joutuu lisäilemään jolloin joudun kyllä ostamaan toisen purkin tuota kallista nestettä :(

Melko paineella tuli neste paluuletkua pitkin, joten ehkä se sen vuoksi yrittää vuotaa aika helposti. Itse neste on myöskin todella ohutta joka vielä helpottaa vuotoja. Laitoin letkun hieman eri asentoon, klemmarin hieman eri kohtaan jne. mutta saattaa olla että vieläkin hikoilee, ei tosin ihan yhtä paljon kuin ennen. Todella perseestä kyllä kun alkaa sitten pidemmän päälle sotkemaan paikkoja...

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #7 : 30.01.2012, 19:56:30 »
Toi 5 astetta on ihan normaalia V70:ssä. Rattia ei tunnu saavan suoraan vaikka kulmat säätäisi kuinka tarkasti.  :(
Ja p..kat  >:( ei todella ole normaalia, ratin saa juurikin niin suoraan kun se olla voi, ja se, että kukä kulmien säädöt tekee onkin sitten ihan eri juttu.
Niin, tietenkin , jos alustan kamoissa on sen verran klappia, että,,,,,
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 19:58:08 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa AbbaSilli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #8 : 30.01.2012, 20:04:03 »
 :nohnoh Nooh tiedän itse 4 v70:stä (oma mukaanlukien), jossa ratti on vinossa kulmien säädön jälkeen. Kulmien säädön yhteydessä on tutkittu alustan nivelet.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #9 : 30.01.2012, 20:11:48 »
:nohnoh Nooh tiedän itse 4 v70:stä (oma mukaanlukien), jossa ratti on vinossa kulmien säädön jälkeen. Kulmien säädön yhteydessä on tutkittu alustan nivelet.
Niin tiedän minäkin  ;) 855Tdi  aina suorassa, kun ratti on lukittu/säädöt tehty oikein, S80 sama juttu, nykyisessä S60:ssa sama juttu, ei mihinkään vinossa  :)
Vai luulisitko asian olevan niin, että ongelma koskee vaan V70 malleja, mitä itse taas en usko. 8)
Ratti ei ole lukittu oikein, tai säädöt on tehty perseelleen, tuo on se totuus, en tästä kinaamaan ala koska muutama tuolta on tullut ittelle ratti suorassa baanalle.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #10 : 30.01.2012, 20:19:14 »
Niin tiedän minäkin  ;) 855Tdi  aina suorassa, kun ratti on lukittu/säädöt tehty oikein, S80 sama juttu, nykyisessä S60:ssa sama juttu, ei mihinkään vinossa  :)
Vai luulisitko asian olevan niin, että ongelma koskee vaan V70 malleja, mitä itse taas en usko. 8)
Ratti ei ole lukittu oikein, tai säädöt on tehty perseelleen, tuo on se totuus, en tästä kinaamaan ala koska muutama tuolta on tullut ittelle ratti suorassa baanalle.
yhdyn täysin edelliseen.suunnatonta ammattitaidottomuutta jos asentaja ei saa rattia suoraan.työkalut pois ja villasukkia neulomaan!

Poissa FormulaVee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #11 : 30.01.2012, 21:46:21 »
Samaa mieltä. Kyllä ratin saa suoraan kun laittaa. Kunhan sen osaa. Mun V70'ssä se ainakin on suorassa.
- V70 -

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #12 : 30.01.2012, 22:06:08 »
Samaa mieltä. Kyllä ratin saa suoraan kun laittaa. Kunhan sen osaa. Mun V70'ssä se ainakin on suorassa.

Samoin, vain moniosaamaton väpelö jättää ratin vinoon.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #13 : 31.01.2012, 01:49:11 »
Nykyaikaisella nelipyöräsäätölaitteistolla pitää olla aika huolimaton että saa ratin jäämään vinoon... Vanhemmilla se olikin helpompaa. Ei muuta kuin takaisin sinne missä on säädetty ja kyllä se kuuluu samaan hintaan että ratti on suorassa... Jos eivät saa ni rahat takas ja käy paremmassa paikassa.

Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Ohjaus on jäykkä, ja ravistaa
« Vastaus #14 : 31.01.2012, 08:40:56 »
Onhan tämä meillä jo 3.s volvo, ja aina ennen on ollu ratti suorassa. Tietysti jos auto on ollu Vain ohjauskulmien säädössä, eikä 4-pyörä suuntauksessa.. :P

Mut palatakseni toho mun ongelmaan.. Ravistus loppu, mut jäykkä on edellee. Yks tehostajan letku oli löysä. Nappas ilmaa välistä, ja nyt ohjaus "vähä" kevyempi.

Selvis eilen kotia ajellessa se jäykkyys. Ratti on aina narissu, ku kääntää. Eilen huomasin että n. 15asteen liikkeellä puoleensa, ohjaus toimii normaalisti. Mut sit ku jonku "kumin" venyvyys tulee vastaa, ohjaus jäykistyy. Osaako joku sanoo, et mikä siellä ahistaa... Riittääkö mielipuolinen rasvaus niveliin, vai pitääkö koko pylväs repii irti, ja vaihtaa joku pienenpieni kumin palanen??
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012, 08:42:28 kirjoittanut Fellah »
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo