Tämäkin se on ollut ajossa yli kuukauden päivät, ei ole tainnut koskaan uudella moottorilla ja ylimaalattuna olla ajossa toukokuussa

Edellisessä viestissä mainittu ardicin tutkiminen tuli suoritettua, klemmarit puoli kierrosta kireämmälle ja nestevuoto loppui.

Tuntuu uudet klemmarit/letkut asettuvan kun käyttää ensimmäisen kerran kuumaksi ja sitten saa kiristää uudelleen.
Keväthuollon kautta ajoon, joka kesä ennen ajoon ottamista tullut tavaksi vaihtaa öljyt kun on kuitenkin tämän auton halvin kuluerä

Pultticheckki tuli tehtyä alustan osiin ja jarrut tuli kertaalleen ilmattua sekä jokaisen männän pumppasin erikseen ulos ja sisään, jarrutuntuma parani huomattavasti


Jarrumuutos on kyllä edelleen huikea ja alustapäivitykseen oon ollut mutkapätkillä tyytyväinen, huomaamattaan saa mutkiin liikaakin vauhtia

Toinen on tietysti rosteriputkisto, äänet keski-ikäistyvään korvaan yhdellä vaimentimella on just sopivat.
Lähestyvä museoleima (niin varmaan

) mielessä tilasin ajovalojen pesureihin kaikki uutta varsista lähtien, vanhojen varsien alumiinivalut hapertui käsiin jo viime vuonna.
Ilman olisi varmaan hienompi mutta olen edelleen alkuperäisten varusteiden riisumista vastaan.
Alkuperäisen oikean vetoakselin purin lihoiksi ja uusi kannatinlaakeri ym. osat on jo tallilla. Syy tähän on se että uusi oikea vetoakseli on ollut vähän pettymys, sisäpään tripodissa on sen verran väljää että kun SRE:n nostaa tuntumaan 1. tai pakilla niin hakkaa tyhjiä pois kolinan saattelemana

Onneksi ei ollut kallis kokeilu kun oli Skandixilla tarjouksessa mutta olisi sitä luullut että uusi on parempi kuin puoli miljoonaa ajettu orkkis.
Poisvaihdon "pääsyy" eli sisemmän nivelen vuotava rasvakuppi/päätykuppi tiivistetty uudelleen löijäämällä ja tiivistämällä.
Iltaisin tämä on nähtävissä Lappeenrannan katukuvassa




Ensi kuussahan koittaa se päivä kun tämä on 30v sitten rullannut Volvon linjalta ulos ja myöhemmin 25.11 sitten ensirekisteröinti Suomeen.
Tässä kohtaa tälle kesää ajettu 500 ja rapiat. Eli ei tähän varsinaisesti paljon kilometrejä tule vaikka "paljon" ajaakin, mitä jäätelökioskille on matkaa ja takaisin hallille

Kaverikuva:

Näillä näkymin tämän näkee ensi kuussa myös ahvenistolla mikäli luotto omaan rakennelmaan antaa niin paljon myöten että uskaltaa moisen kaukomatkan ajaa
2016 olin tällä viimeeksi Ahvenistolla miitissä ja silloinkin vanhalla moottorilla eli ainoastaan kaikki muuttunut sen jälkeen
