Autodiagnoosi  Carcom Oy

Niban 360 GLT talviauto

  • 19 Vastauksia
  • 2551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Vastaus #15 : 17.11.2025, 05:23:31 »
Laita toki vinkkiä ja infoa onnistumisen tasosta ja paikan tiedot. Loimaan kromaus oy tekee kromihommat käsittääkseni hyvälaatuisesti, mutta passivoinnista ei ainakaan sivuilla ole mainintaa.

Poissa Nibander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Vastaus #16 : 22.11.2025, 22:24:17 »
tuli kuvailtua nyt vielä youtuben puolelle volvosta myös niin jaetaampa tännekin linkkiä niin pääsette ihmettelemään


https://youtu.be/_NHITU63s4Q?si=orPq2SO51f_kmqhY


Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1750
    • "T5RS70XC"
Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Vastaus #17 : 27.11.2025, 21:08:27 »
Piti ihan tulla tännekkin kattomaan projektia, kun youtubessa tuli video vastaan. Pari 340 ja yhen 360 omistaneena tämä rakentelu kyllä aiheuttaa kovasti mielenkiintoa  :P Hienoa tekemistä  O0

360 korin osia on tullu aikoinaan itsekin kuiduteltua, kun veljellä on tuommonen höntsädrifterinä. (Kaikki ovet, posket, konepeitto ja takakontin luukku).

874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Nibander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Vastaus #18 : 29.11.2025, 11:42:28 »
Piti ihan tulla tännekkin kattomaan projektia, kun youtubessa tuli video vastaan. Pari 340 ja yhen 360 omistaneena tämä rakentelu kyllä aiheuttaa kovasti mielenkiintoa  :P Hienoa tekemistä  O0

360 korin osia on tullu aikoinaan itsekin kuiduteltua, kun veljellä on tuommonen höntsädrifterinä. (Kaikki ovet, posket, konepeitto ja takakontin luukku).

laitoin sulle yv:tä!  ::)

Poissa Nibander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Niban 360 GLT talviauto
« Vastaus #19 : tänään kello 22:17:45 »
Jaaa taas ois touhuttu jos et jaksa lukea niin tässä linkki youtuben puolelle

https://youtu.be/-QnKpg33Ivw?si=IeO-kJY--167gcXH

Jaa sitten kuvien pariin, tällä kertaa vuorossa oli volvon tankki. Näissähän b pumppu makaa auton alla tankin edessä suojanaan pelti lätkä (tässä tapauksessa vielä ruosteinen sellainen) jä tämäpä jos joku minua häiritsi a) turvallisuuden takia koska autot kuuluu olla lähellä maata (älä ala väittelee oot väärässä) b) siel on jumalauta ahdasta tehdä mitään viksusti joten noh eipä tuo nyt voi mikään amerikan temppu olla taikio vanhaan metalliseen tankkiin tankki laitteita? eihän?

Noh homma alkoo ihan mitalla ja sommittelulla mistä, miten ja mihin. Paikka löytyi taso anturin vierestä joten ei muutakuin rälläkkä käteen ja tilaa tilaa tekemään

 

haluttu reikä saaavutettu, jonka seurauksena tankin sisältä löydetty hyvän oloinen keruu säiliö jonka siirtäminen ehjänä otollisempaan paikkaan osoittautui erittain työlääksi ellei mahdottomaksi kun en keksinyt mitenkä tämän saisin ehjä irti joten annoin asian olla koska nämä ovat ennenkin toimineet katu käytössä tarpeeksi hyvin ilmankin näitä jopa mulla kilpurissa surisee yksi walbron 530 helvettikisu ilman mitään kerääjäsäiliöitä

toiseksi tankin pohjassa olleet letku lähdon paikat osoittaituivat hieman happamiksi joten päätin poistaa nämä kokonaan ja samalla tasoittaa tankin pohjassa olleen montun joten lappu sinne ja tigillä kolvaten kiinni jotta saan näistä saumoista tiiviit



sitten nikkaroin yläpuolelle pellit ja paikan tässä siitä kuva rypäs









salasanalla suojattu albumi

Jaa no nepä meni väärin päin mut kyl te hiffaatte, sitten oli romut kolvattu kiinteiksi joten taas vaihteeksi maalaamolle -->





Tankin reuman saumoissa oli hieman alkavaa täplää ja muutamassa muussa kohtaa tankkia joten niille hiekkaa paineella ja loput ihan p80:llä ja mirkalla puhtaaksi ja hyvät puhallukset ja pesut ja kammioon roikkumaan





Ensimämmäiseen varviin reilu kerros epoksia, tykkään käyttää teollisuus kamoja niiden hyvien kestävyys ominaisuuksien takia tämmöisissä paikoissa jotka ovat suuresti olosuhteiden armoilla tässäkohtaa  ja usein muutenkin käytän tikkurilan GPLS epoksi, tässä vielä bonuksena että tämän päälle saa ampua märkää märälle aplikaationa tikkurilan polyuretaani ja monia muita maaleja joten näin myös tein





epoksin päälle ammuin siis tikkurilan temadur polyuretaani maalin ja tämänkin hyvien ominaisuuksien takia, tämä on siis todella kiinteä ja kuivuyeessan kova maali jota pystyy kerralla ampumaan paljon rajumpia kalvo vahvuuksia kuin esim perinteistä auto akryyliä. tähän vielä päälle namittelin kerroksen lakkaa koska why the fuck not...  8)

Noh syömään ja takaisin maalamolle ja osat pois kopista jos joku muu haluaa sitä käyttää osat kynnyksen yli ja naps ja vitun kops... tottakais se irtoksi telineestä ja teki hirveät naarmut juurikin näkyvällä puolelle tankkia  :'( :-\

eipä siinä juin kotiin sauna päällee ja kauhia kän... ei maar halille siitä sitten volvon sisäpyörän kaarien kimppuun vielä ja niitä aloittelemaan sain toisen puolen hefteihin ja jatkoin myöhemmin toisen puolen ja loput mutta tässä kuva aikaan saannoksesta. nämä tosian levitin ja nostin niin paljon kuin järkevästi sain kun tähän tulee lasikuituinen kylki päälle niin ei pääse pyörä kolhimaan mihinkään oikeasti kiinteään rakenteeseen.





perus epoksit ja saumakitit pohjille ja vedin samat pinnat kuin muualla pohjassa mutta tästä en kuvaa muistanut ottaa noh takaisin maalamolle ja korjaaman tankki...






joooh hivasin koko tankin ja paikkasin ongelma kohdat ja mustaa ja lakkaa uusiks tuuuli aiika hyvä etten sanois, sain myös viestin että alustan osat olis valmiit ja emäntä kävi nämä poimimassa mestoille ai että nyt pääseekin kasailemaan  8)

sain olka akselit samalla takasin jotenvähän mallailin tulevia jarruja hieman



satulat on tosiaan 656b kawasaki zx-6r etusatulat jotka levitetään sopimaan levylle ja levyksi valikoityi e90 korollan sporttisempi versio joka kiinnitetäänjatkossa niinkuin jumaluta jarrulevyt kuuluu kiinnittää eli etupuolelta xD saakelin DAF kun on tehny ihme ratkaisuja näissä 300-sarjalaisissa, noh näm menevät JO worksille työn alle itsellä riittää mittaus tarkkuus pelti ja kori rakenteisiin joten luotan että ammattilainen saa adapterit tehtyäkerrasta  8)

siinä sitä taas olis toivottavasti on jotain mielenkiintoista

 

Carcom Oy  Elekma