Meillä oli edellinen auto V90CC D4 AWD Momentum-varusteilla ja siinä ei ollut lasikattoa. Oli kuitenkin 3,5v aikana mitä pidettiin erittäin varmatoiminen peli.
101tkm oli ajettu, kun siihen vaihdettiin ja aika tasan 70tkm tuli ajeltua V90CC:llä. Nyt olisi varmaan jotain 220-230tkm mittarissa, jos olisi vielä meillä eli en
kyllä huolehtisi tai huolestuisi yhtään tuosta 250tkm mittarilukemasta ja varsinkin, kun huoltohistoria hyvä, niin on luotettava auto edelleen.
Meillä V90CC ei syönyt öljyä ja moottori/vaihteisto/voimansiirto pelasivat moitteettomasti. Teetin siihen säännölliset huollot osittain merkkiliikkeessä ja 3s osapuoli/paja
ja vaihdeltiin myös itse öljyjä. Autossa oli pari juttua mitkä muistan eli 1. piti vaihtaa sulake, kun kuskin kohdan 12V virran ulostulo oli pimeänä ja 2. ratista meni
se monitoiminappuloiden johtosarja jotenkin pimeäksi eli ei toiminut kuin tietyt jutut. Muutapa siinä ei sitten ollutkaan. Öljyjä vaihtaessa kerran tuli sohlattua ite
ettei öljytaso pysynyt aivan tapissa, kun öljynsuodattimen tiiviste tms kiinnitys oli jäänyt vissiin vähän liian löysälle, olisko desi pari sieltä pikku hiljaa tihkunut,
mutta itse moottori ei siis kuluttanut öljyä. Castrol ja Comma 0W-20 tyyppisiä Volvo sertifioituja öljyjä käytettiin.
Kitkarenkailla auto oli kyllä todella miellyttävä ajella ja matka-ajossa meni jopa 4,7L kulutuksella. Jossain 6,5-7L paikkeilla kuitenkin yleensä kaikki ajot. Meillä on
nykyisessä autossa lasikatto ja yleensä aika vähän käytetty. Jos sitä kattoa aukoo, niin huolehtia vain että tulee kunnolla kiinni ja tiivisteet yhteen. Hyvä kuulla, että
merkkihuollossa noitakin tarkistaneet, koska en itse ole asiasta tajunnut edes sanoa... Meillä ei ole ollut mitään vuotoja tms.
Automaattivaihteiston öljyt kannattaa kyllä vaihdattaa esim. 60-100tkm välein, mielummin tiuhemmin esim. 60tkm kuin ei ollenkaan. Haldex-öljyt ja sen jakolaatikon
toiminnan myös tarkistuttaisin. Tuossa CC:ssa oli kyllä aivan mahtava se neliveto, kävin sitä vähän riskillä umpihangessa kokeilemassakin...

Oli erittäin hyvä auto
ja kyllä voi suositella! Juhlallisesti tilaa ja lokoisat kyydit maantiellä varsinkin!!!