RallyBaron  Samppasport

Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?

  • 7 Vastauksia
  • 650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12445
Tuli itselle tuomio että yks moduuli pitää vaihtaa. Mitä FB:stä luki niin pitkä on odotusaika uudelle moduulille. Osa kesästä asti odottanut eikä vielä ole kuulunut. Kun uusi moduuli tulee ja vaihdetaan niin kannattaakohan auto heti laittaa kiertoon? Onko siellä 5 muuta moduulia odottamassa rikkoutumista? Onko täällä ihmisillä mennyt miten noita moduuleja vaihtoon? Rahamies ostaisi uuden akun jonka jälkeen siihen olisi ikuinen takuu ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa HomBre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #1 : 08.11.2025, 14:52:05 »
Odotusaika voi olla pitkä, en tiedä nykyistä tilannetta mutta itsellä todettiin tämä sama "vika" vuosihuollossa huhtikuussa. Aina vaan siirtyi toimitus eteenpäin. Syyskuun lopussa vaihdoin sitten auton.
Tuossahan on se jännä juttu että jossain vaiheessa on palanut yksi auto mahdollisesti tästä viasta.
Itselle sanoivat marmorilla että onhan tuota jo ladattu 5v ilman ongelmia ja tuo vika luultavimmin ollut miltein uudesta koska kennoissa "valmistusvirhe". Ja latausta ei suoraan kielletty vaan ohjeistettiin että auto ei saisi jäädä lataukseen täyteen tullessaan. Itse noudatin tätä aina kun jaksoin vahdata.

Toki mitään näistä marmorin vinkeistä eivät halunneet antaa kirjallisena  :D

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7314
  • Global alligator
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #2 : 08.11.2025, 15:28:21 »
Kiertoon vaan ja vanha bensavolle alle niin pääsee murheista.
Tietysti jos autolla pitää osoittaa jotain statusta niin pitää kärsiä vaan. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001 talviunilla, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint, nopeempi kuin T5 ;)

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 664
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #3 : 08.11.2025, 16:02:05 »
Tuli itselle tuomio että yks moduuli pitää vaihtaa. Mitä FB:stä luki niin pitkä on odotusaika uudelle moduulille. Osa kesästä asti odottanut eikä vielä ole kuulunut. Kun uusi moduuli tulee ja vaihdetaan niin kannattaakohan auto heti laittaa kiertoon? Onko siellä 5 muuta moduulia odottamassa rikkoutumista? Onko täällä ihmisillä mennyt miten noita moduuleja vaihtoon? Rahamies ostaisi uuden akun jonka jälkeen siihen olisi ikuinen takuu ???
Joo ymmärrän Ribbe kyllä täysin tuon sinun tuskan ja odottamisen vaivan jne. Ymmärtääkseni teillähän kävi silti melkoinen tuuri tuossa, että 10vrk ennen akkutakuun päättymistä "pääsitte ns. odotusjonoon"?!?! Meillähän tämä rumba on alkanut jo kesäkuusta 2025, kun ensin meni se sisäinen OBC-laturi paskaksi... Sitä odoteltiin noin kuukausi ja oli jotenkin kohtuulliset kulutukset eli sellaisen normi T5/T6 kardaani XC60sen luokkaa eli ei kovin paha. Nyt sen takaisinkustu-kampanjan jälkeen asennettiin vissiin joku softa (en kyllä menisi kehumaan huollon laatua tai miten voi noin 30min aikana tarkistaa akuston kokonaisuudessaan?!?! sekä asentaa jonkin "tarkkailusoftan"???) josta noin 2kk eteenpäin tuli se herjailmoitus, että hybridijärjestelmä vaatii huollon... Moduuli F todettu vialliseksi ja meille annettu 4.12.2025 huoltoaika. Koska vika on todettu kuitenkin meillä olevan takaisin-kustu ja ruoåttintuonnin 8v/160tkm hybridiakuston täystakuun alaisuudessa, niin minä ainakin ajelen siihen saakka hamaan tappiin asti, että saavat sen moduulin korjattua. Ei tässä auta alkaa autoa vaihtamaan, koska väliraha olisi sitten kuitenkin melkoinen ja eihän vikatilassa olevaa/viallista autoa viiti vaihdossa tarjota mihinkään :o Sen verran pitää korjata, että aiemmin laitoin Suomen takuun olevan 5v/120tkm ennen faceliftien tuloa eli se takuu on tosiaan meidänikäiselle autolle (2020) Suomessa 5v/100tkm ja Ruoåttisa/ruoåttintuonneile on 8v/160tkm. Elikä tuo periaate on ollut 1v/20tkm ajot samassa suhteessa -> Suomessa 5v ja Ruotsissa 8v sekä nyt uudemmille (Salon tuotantoa) oleville long range -akuille antavat sen 8v/160tkm Suomessakin. Minä en olisi heti akun korjauksen jälkeen tekemässä liian hätiköityjä päätöksiä eli meilläkin, jos korjaus nyt toteutuisi jo 4.12. kuten luvattu... ajelisin vielä sen noin 1v ja katsoisin sinä aikana, että tuleeko jotain. Minulle ovat monet omamekaanikot kyllä todenneet, että 1 akkumoduulin vaihdolla tuo "perusongelma" voisi poistua eli niin huono tuuri ei voi olla, että olisi jokaisessa 6:ssa moduulissa viallisia pusseja/pussi eli pitää vaan ajella ja toivoa parasta... Kokonaisia uudehkoja akustoja saisi purkuautosta ja sitten vaan Kokkolaan... Merkkihuollossa eivät noita ala vaihtamaan! Mielummin ajelen vielä plugarilla kuin täyssähköllä, kyllä niissäkin akkutakuun jälkeen voi alkaa tapahtua vaikka ja mitä!!! Sähköautoissa kennoja on moninkertainen määrä pluginiin nähden eli korjauskustannuksetkin moninkertaiset! Sähköautoja kehutaan kyllä ihan turhasta ja hyvissäkin malleissa ollut ihan kauheita kustannuksia...
1. XC60 T8 TE MY2020 140tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Continental Vikingcontact 8 kitkarenkaat.
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa tepaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #4 : 08.11.2025, 16:38:29 »
F moduli myös täällä vaihdettu viime kesänä. Nyt on ajeltu ja meinataan ajaa aina sinne 250tkm asti. Mittarissa nyt 140tkm ja Erad ja autvaihteisto öljyt vaihdettu jo 2 kertaa.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 474
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #5 : 08.11.2025, 17:45:58 »
Tuli itselle tuomio että yks moduuli pitää vaihtaa. Mitä FB:stä luki niin pitkä on odotusaika uudelle moduulille. Osa kesästä asti odottanut eikä vielä ole kuulunut. Kun uusi moduuli tulee ja vaihdetaan niin kannattaakohan auto heti laittaa kiertoon? Onko siellä 5 muuta moduulia odottamassa rikkoutumista? Onko täällä ihmisillä mennyt miten noita moduuleja vaihtoon? Rahamies ostaisi uuden akun jonka jälkeen siihen olisi ikuinen takuu ???

Kuka näille myöntää ikuisen takuun? Jos tarkoitat sitä Volvon elinikäistä takuuta, nii se ei valitettavasti ole ikuinen. Eli korvaa kyllä, mut kaikille komponenteille on määritelty elinikä ja sen mukaan mennään.  Jos noiden elinikä on sitten tuo muutama vuosi ku porsii, nii en hirveesti arvoa antaisi.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 664
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #6 : 08.11.2025, 23:52:59 »
F moduli myös täällä vaihdettu viime kesänä. Nyt on ajeltu ja meinataan ajaa aina sinne 250tkm asti. Mittarissa nyt 140tkm ja Erad ja autvaihteisto öljyt vaihdettu jo 2 kertaa.
Meilläkin just F moduuli menossa vaihtoon... Tämähän kuulostaa kyllä todella aika lohdulliselta, että tuo akkuhuolto voisi toimiakin -> meillä just samat kilsat ja erad2 vaihdettu sekä olen suunnitellut erad/automaattivaihteiston
öljyjen vaihtoa jonnekin 200tkm korville :) Ei siis pidä nakata ns. kirvestä vielä kaivoon... Jospa tuo kestäisi sitten akuston tasapainotuksen yms huoltojen jälkeen vielä tovin... :-\
1. XC60 T8 TE MY2020 140tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Continental Vikingcontact 8 kitkarenkaat.
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12445
Vs: Hybridin akkumoduulien saatavuus ja mitä tehdä autolle?
« Vastaus #7 : 10.11.2025, 07:24:11 »
Kuka näille myöntää ikuisen takuun? Jos tarkoitat sitä Volvon elinikäistä takuuta, nii se ei valitettavasti ole ikuinen. Eli korvaa kyllä, mut kaikille komponenteille on määritelty elinikä ja sen mukaan mennään.  Jos noiden elinikä on sitten tuo muutama vuosi ku porsii, nii en hirveesti arvoa antaisi.
En tiedä mikä on akulle laskettu elinikä, mutta joo sitä Volvon varaosatakuuta mietin.

Joo ymmärrän Ribbe kyllä täysin tuon sinun tuskan ja odottamisen vaivan jne. Ymmärtääkseni teillähän kävi silti melkoinen tuuri tuossa, että 10vrk ennen akkutakuun päättymistä "pääsitte ns. odotusjonoon"?!?! Meillähän tämä rumba on alkanut jo kesäkuusta 2025, kun ensin meni se sisäinen OBC-laturi paskaksi... Sitä odoteltiin noin kuukausi ja oli jotenkin kohtuulliset kulutukset eli sellaisen normi T5/T6 kardaani XC60sen luokkaa eli ei kovin paha. Nyt sen takaisinkustu-kampanjan jälkeen asennettiin vissiin joku softa (en kyllä menisi kehumaan huollon laatua tai miten voi noin 30min aikana tarkistaa akuston kokonaisuudessaan?!?! sekä asentaa jonkin "tarkkailusoftan"???) josta noin 2kk eteenpäin tuli se herjailmoitus, että hybridijärjestelmä vaatii huollon... Moduuli F todettu vialliseksi ja meille annettu 4.12.2025 huoltoaika. Koska vika on todettu kuitenkin meillä olevan takaisin-kustu ja ruoåttintuonnin 8v/160tkm hybridiakuston täystakuun alaisuudessa, niin minä ainakin ajelen siihen saakka hamaan tappiin asti, että saavat sen moduulin korjattua. Ei tässä auta alkaa autoa vaihtamaan, koska väliraha olisi sitten kuitenkin melkoinen ja eihän vikatilassa olevaa/viallista autoa viiti vaihdossa tarjota mihinkään :o Sen verran pitää korjata, että aiemmin laitoin Suomen takuun olevan 5v/120tkm ennen faceliftien tuloa eli se takuu on tosiaan meidänikäiselle autolle (2020) Suomessa 5v/100tkm ja Ruoåttisa/ruoåttintuonneile on 8v/160tkm. Elikä tuo periaate on ollut 1v/20tkm ajot samassa suhteessa -> Suomessa 5v ja Ruotsissa 8v sekä nyt uudemmille (Salon tuotantoa) oleville long range -akuille antavat sen 8v/160tkm Suomessakin. Minä en olisi heti akun korjauksen jälkeen tekemässä liian hätiköityjä päätöksiä eli meilläkin, jos korjaus nyt toteutuisi jo 4.12. kuten luvattu... ajelisin vielä sen noin 1v ja katsoisin sinä aikana, että tuleeko jotain. Minulle ovat monet omamekaanikot kyllä todenneet, että 1 akkumoduulin vaihdolla tuo "perusongelma" voisi poistua eli niin huono tuuri ei voi olla, että olisi jokaisessa 6:ssa moduulissa viallisia pusseja/pussi eli pitää vaan ajella ja toivoa parasta... Kokonaisia uudehkoja akustoja saisi purkuautosta ja sitten vaan Kokkolaan... Merkkihuollossa eivät noita ala vaihtamaan! Mielummin ajelen vielä plugarilla kuin täyssähköllä, kyllä niissäkin akkutakuun jälkeen voi alkaa tapahtua vaikka ja mitä!!! Sähköautoissa kennoja on moninkertainen määrä pluginiin nähden eli korjauskustannuksetkin moninkertaiset! Sähköautoja kehutaan kyllä ihan turhasta ja hyvissäkin malleissa ollut ihan kauheita kustannuksia...
Tuuri oli todella kova itsellä, 7. päivä kävin vikakoodin luvussa ja 17. olisi loppunut takuu. Itsellä on VM21 eli facelift mutta tuossa on vielä 5v/100tkm akkutakuu. Jos ei olisi ollut takuuta niin olisin lähestynyt kokkolan autohuoltoa. Jos tuohon omaan pitää yhtään mitään isompaa tehdä omasta kukkarosta niin todennäköisesti ajan sitten paaliin asti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi