Tuli itselle tuomio että yks moduuli pitää vaihtaa. Mitä FB:stä luki niin pitkä on odotusaika uudelle moduulille. Osa kesästä asti odottanut eikä vielä ole kuulunut. Kun uusi moduuli tulee ja vaihdetaan niin kannattaakohan auto heti laittaa kiertoon? Onko siellä 5 muuta moduulia odottamassa rikkoutumista? Onko täällä ihmisillä mennyt miten noita moduuleja vaihtoon? Rahamies ostaisi uuden akun jonka jälkeen siihen olisi ikuinen takuu 
Joo ymmärrän Ribbe kyllä täysin tuon sinun tuskan ja odottamisen vaivan jne. Ymmärtääkseni teillähän kävi silti melkoinen tuuri tuossa, että 10vrk ennen akkutakuun päättymistä "pääsitte ns. odotusjonoon"?!?! Meillähän tämä rumba on alkanut jo kesäkuusta 2025, kun ensin meni se sisäinen OBC-laturi paskaksi... Sitä odoteltiin noin kuukausi ja oli jotenkin kohtuulliset kulutukset eli sellaisen normi T5/T6 kardaani XC60sen luokkaa eli ei kovin paha. Nyt sen takaisinkustu-kampanjan jälkeen asennettiin vissiin joku softa (en kyllä menisi kehumaan huollon laatua tai miten voi noin 30min aikana tarkistaa akuston kokonaisuudessaan?!?! sekä asentaa jonkin "tarkkailusoftan"

) josta noin 2kk eteenpäin tuli se herjailmoitus, että hybridijärjestelmä vaatii huollon... Moduuli F todettu vialliseksi ja meille annettu 4.12.2025 huoltoaika. Koska vika on todettu kuitenkin meillä olevan takaisin-kustu ja ruoåttintuonnin 8v/160tkm hybridiakuston täystakuun alaisuudessa, niin minä ainakin ajelen siihen saakka hamaan tappiin asti, että saavat sen moduulin korjattua. Ei tässä auta alkaa autoa vaihtamaan, koska väliraha olisi sitten kuitenkin melkoinen ja eihän vikatilassa olevaa/viallista autoa viiti vaihdossa tarjota mihinkään

Sen verran pitää korjata, että aiemmin laitoin Suomen takuun olevan 5v/120tkm ennen faceliftien tuloa eli se takuu on tosiaan meidänikäiselle autolle (2020) Suomessa 5v/100tkm ja Ruoåttisa/ruoåttintuonneile on 8v/160tkm. Elikä tuo periaate on ollut 1v/20tkm ajot samassa suhteessa -> Suomessa 5v ja Ruotsissa 8v sekä nyt uudemmille (Salon tuotantoa) oleville long range -akuille antavat sen 8v/160tkm Suomessakin. Minä en olisi heti akun korjauksen jälkeen tekemässä liian hätiköityjä päätöksiä eli meilläkin, jos korjaus nyt toteutuisi jo 4.12. kuten luvattu... ajelisin vielä sen noin 1v ja katsoisin sinä aikana, että tuleeko jotain. Minulle ovat monet omamekaanikot kyllä todenneet, että 1 akkumoduulin vaihdolla tuo "perusongelma" voisi poistua eli niin huono tuuri ei voi olla, että olisi jokaisessa 6:ssa moduulissa viallisia pusseja/pussi eli pitää vaan ajella ja toivoa parasta... Kokonaisia uudehkoja akustoja saisi purkuautosta ja sitten vaan Kokkolaan... Merkkihuollossa eivät noita ala vaihtamaan! Mielummin ajelen vielä plugarilla kuin täyssähköllä, kyllä niissäkin akkutakuun jälkeen voi alkaa tapahtua vaikka ja mitä!!! Sähköautoissa kennoja on moninkertainen määrä pluginiin nähden eli korjauskustannuksetkin moninkertaiset! Sähköautoja kehutaan kyllä ihan turhasta ja hyvissäkin malleissa ollut ihan kauheita kustannuksia...