Pakko vähän lisätä.
1. Vastuselementti on täytetty eristävällä jauheella, joka siellä pitää olla tiiviisti. Ulkokuori on taas vain suojakuori, joka on tottakai maadoitettu. Jos mitataan runkoa vastaan jompaa kumpaa vastuselementin liitintä, täytyy olla vastusarvo "ääreetön" ainakin näin normi yleismittarilla. Jos on jotain lukuja rungossa, on jo kontakti runkoa vasten, elementti on entinen.
2. Ei periaatteessa riitä yleismittari, kun sen testausjännite sen verran matala. Rungon, vaihetta tai nollaa vasten pitää testata oikealla eristysvastusmittarilla. Eli yleismittari ei ole oikea työkalu ollenkaan.
3. Jos polttaa sulakkeen yhteen suuntaan ja toimii kuitenkin maita (runkoa) vasten, ei selkeästi ole kunnossa syötön päässä vikavirtasuojaus, jonka pitäisi silloin laueta (tai vikavirtasuojaus puuttuu kokonaan).
4. Jos polttaa sulakkeen, tutkituttakaa joko sähkärillä, tai roskiin vaan huoletta.
Mun entisellä kollegalla oli V70 2.5T vm. 08 ja sehän ei tuon letkulämmityksen jälkeen lähtenyt ollenkaan käyntiin, start-stop napista kun painoi niin starttas ainakin 15 s eikä käynnistynyt. Lämmitin oli asennettu Biliassa lähes uuteen autoon. En tiedä miten ratkaisivat..
Tuo taas on anturivika. Vaihtoon mittaus, valehtelee lämmöt radikaalisesti. Lämmennyt moottori, esim 30 asteeseen, ei ole ongelma jos anturikin sen näkee. (Jos ei ole kyseessä typerä asennus että letkunlämmitin on ohjeiden vastaisesti lähellä mittausta jä ensin lämmittää pelkästään mittauspäätä).