Sitten toinen vika kun vuotaa sieltä kardaanin juuresta atf öljyä aika reippaasti,niin siellä on sitten jonkilainen stefa ? Onko kummonen työ ?
Onko laatikko ZF vaiko AW71(L)?
Jos laatikko on AW, niin aika suoraviivanen homma:
Kardaani irti laatikosta.
Laatikon päässä olevasta laipasta keskipultti auki.
Laippa lähtee irti vetämällä.
Stefa irti ja uusi paikoilleen.
Romut takaisin paikoilleen.
Mutta:
Onkohan stefa ainoa mikä on hajalla? Laatikon perässä on liukulaakeri/holkki, joka voi olla väljä. No, eipä tuonkaan vaihdon pitäisi kummonen projekti olla. Peräosa pitää silloin ottaa irti ja ruttailla uusi holkki kuluneen tilalle. Samalla vaihtuu tuo stefakin näppärästi, kun ei ole mitään tiellä ja osa on kourassa. Vanhan tiivisteen irti rapsuttelu laatikon päästä voi olla ikävä homma. Likaa ei saa päästä laatikon sisälle. Öljyn suodatin on pelkkä metalliverkko.
AW:n holkin vaihtojuttua:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/TransmissionAuto.htm#Trans_Output_Shaft_BushingToyotan "sama" laatikko, mutta erilaisella peräosalla:
http://www.youtube.com/watch?v=23VaFy5PMugRäjäytyskuva lähes identtisestä Toyotan laatikosta:
http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A40.pdf