Mikäs on sitten kaikista pisin perä? olisiko järkeä vaihdella jos sillä säästäisi muutaman litran tuota halpaa polttoainetta
3.54 lienee vielä jossain määrin yleinen "pitkä" perä. Löytyy ainakin saksaan viedyistä 2.3 manuaaleista ja manuaali-dieseleistä.
Polttoainetta et pitkällä perällä säästä. Paras tulos tulee sopivalla välityksellä, eli kun saat moottorin käymään yleisimmässä matkanopeudessa optimaalisen hyötysuteen kierroksilla. Ylipitkällä perällä (esim. B230E + aw71L + 3.54, 92 km/h ja 2000 rpm turbiini lukossa) oikein pitkässä maantieajossa 95-110 km/h nopeuksissa pääsee kyllä nätteihin lukemiin, mutta tien tarttee olla luokkaa Ruotsin itärannikko (8,3 l/100km). Suomen oloissa menee sit enemmän, harvoin oli alle kympin talvella. Tähän optimivälitys ois varmaan 3,7. M46 kanssa 3,54 oli oikein hyvä välitys.
Sitten taas, kun tuostakin muutetaan jotain, esim. ahdin kylkeen, pitkä perä on oikein hyvä. Toisessa esimerkkipaketissa (B230FT, AW71 ja ilmeisesti 3,54, paha sanoa kun lukoton loota

) pitkä perä taas toimii oikein hyvin. FT vetää "vähän" alempaa hyvällä hyötysuhteella