Samppasport  Futurez

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 98373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #15 : 27.02.2012, 15:53:30 »
ei kyllä ole ajoitusura jakopään puolella oleva kiilaura, vaan pumpun puolella on nokka-akselissa sellainen 3-4mm hahlo, mikä pitää olla venttiilikopan tiivistepinnan tasolla, jolloin nokka on YKK kohdassa...

sekä tosiaan kuten räkänokka mainitsi niin sen VP:n pitää olla 0 kohdassa kun tuo hahlo on tiivistepinnan kanssa tasoissa..

Joo huomasin, että siellä pumpunki puolella on joku ura. Mutta eiköhän tuon saa tämminkiin, katotaan 3 viikon päästä ku pääsen takas hallille. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2159
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #16 : 27.02.2012, 15:56:15 »
Joo huomasin, että siellä pumpunki puolella on joku ura. Mutta eiköhän tuon saa tämminkiin, katotaan 3 viikon päästä ku pääsen takas hallille. :)
nimenomaan se pumpun puoleinen ura on siihen nokan ajoitukseen ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #17 : 28.02.2012, 16:11:24 »
Dodii, nyt lähti Sachs SRE asetelmaki tilaukseen. :) Vakiolevyllä mennään, oli sen verran bränikän näkönen että on varmaan uusittu hetki sitte. Eikä ollu paljoa kulunutkaan, sillä meikäläisen mauseri näytti 7,6mm paksuudeks. Laatikkona pysyy toi M47, eiköhän se meikäläisen ajoja kestä..

Tiesti jos jonku edullisen lukon sais, niin vois perähän laittaa. :P
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #18 : 01.03.2012, 19:24:26 »
Volvolappu tuli tänään. :) Nyt ei muuta kun 3. kohdan määräämät osat kiinni ja 162kW rekisteriotteeseen! ;) Mietin vain tuota vääntömomenttia..siinäki on rajotus 275Nm..millä ihmeellä saan niin vähän vääntöä d24tic:stä jos tehoa on yli 200 heppaa..?? :D
Vai onko sillä väännöllä merkitystä..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 631
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #19 : 01.03.2012, 19:35:13 »
Volvolappu tuli tänään. :) Nyt ei muuta kun 3. kohdan määräämät osat kiinni ja 162kW rekisteriotteeseen! ;) Mietin vain tuota vääntömomenttia..siinäki on rajotus 275Nm..millä ihmeellä saan niin vähän vääntöä d24tic:stä jos tehoa on yli 200 heppaa..?? :D
Vai onko sillä väännöllä merkitystä..?
onko sitä tehoa  pakko olla noin paljo rekisteriotteessa? ite ku muutoskatastin d24:sen isommalle turbolle  ja coolerille niin otteeseen tuli uusi teho:118hp vaikka vakiona oli 122hp... ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #20 : 01.03.2012, 19:43:43 »
Ois se kiva ku siellä ois isommat lukemat. :) Se nostaa myös auton arvoa tavallaan.. Niin pitääks toi vääntö oikeesti olla alle 275nm?? :s jos, niin sillon ei varmaan voi ottaa koneesta ku ton 150hp ettei mee yli..? ku ainaki siel 170-200hp kieppeillä alkaa olla vääntöä koneessa jo 300-380nm..? Vai onnistuisko, jos muokatulla karalla ja ahdonalainen syötönsäätö täysillä (12mm nestepäällä) ja jollain 1,5 bar paineilla 199-220hp sillee et vääntö jäis alle 300nm?? jos ei ruuvais perussyöttöä yhtään..ehkä jopa vähän pienemmälle.. :D
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #21 : 01.03.2012, 23:24:33 »
Muutoskatsastuksessahan käytetään tässä tapauksessa vertailu kohtana Bensaturbo moottoria tehojen puolesta. Konttorilla ja jostain muualtakin olen kuullu ettei tuo volvon lappu vaikuta mitenkään mihinkään.. Mitä tarkotat 3 kohdan määräämillä osilla ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #22 : 02.03.2012, 07:10:45 »
Muutoskatsastuksessahan käytetään tässä tapauksessa vertailu kohtana Bensaturbo moottoria tehojen puolesta. Konttorilla ja jostain muualtakin olen kuullu ettei tuo volvon lappu vaikuta mitenkään mihinkään.. Mitä tarkotat 3 kohdan määräämillä osilla ?

3. kohdassa oli, että 2. kohdan määräämien osien lisäksi; 1031-perä ja jäähdytetyt etulaikat.
2.kohdassa oli iskarit (varaosanum.), girling jarrut (varaosanum.) ja H-nopeusluokan renkaat.

siinä ne muistaakseni oli..

Mietin vaan, että ku tuo on -88 diesel, että tuossahan on jo, lähes poikkeuksetta, jäähdytetyt etulaikat + ynnämuut härpäkkeet..ainaki pitäs olla?

Soitan tänään katsurille, enkä puhu volvolapusta mitään..sanon vaan et foorumilla porukat sanoo että se on nykyään turha ku se on semmonen ja blaa blaa.. ja sitte kysyn et eikö se muutoskatsastus onnistu ilman sitäki. Sais sen 186hp ILMAN vääntörajotuksia. Sillä vääntöhän on ihan suhteellisissa rajoissa turbodieselissä noilla tehoilla.. suunnillee 2x teho niin sillon ollaan lähellä oikeaa. joku 186/360 vois olla realistinen tulos..riippuen perussyötöstä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #23 : 02.03.2012, 08:19:12 »
Ite kysäisin katastuskonttorilta kuinka menetellä vastaavassa asiassa ja päädyttiin tekemään varaosavertailu.
Konttorilta sai valmiin kaavakkeen mikä täytettiin varaosaliikkeessä. Siinä verrattiin alustan osia tehokkaampaan bensaturboon.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #24 : 02.03.2012, 08:57:54 »
Ite kysäisin katastuskonttorilta kuinka menetellä vastaavassa asiassa ja päädyttiin tekemään varaosavertailu.
Konttorilta sai valmiin kaavakkeen mikä täytettiin varaosaliikkeessä. Siinä verrattiin alustan osia tehokkaampaan bensaturboon.

Oukei, kiitoksia tiedosta! Soitanki konttorille ihan just niin tiedän kysästä tollasta. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #25 : 02.03.2012, 09:08:24 »
Nonii...turha oli se volvolappu. Sai siis en kertonu siitä katsurille, mutta sanovat, että tommonen varaosataulukko riittää. 186hp häämöttää ;P Ei kukaan tarttis Volvo lappua?? :DD voihan sitä vähän muokata..Trafillehan siitä menee kuitenki vaan kopio. :P
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #26 : 03.03.2012, 00:22:07 »
Perästähän ne eivät konttorilla välttämättä tajua onko 1031 vai pikku perä  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #27 : 03.03.2012, 13:08:36 »
Perästähän ne eivät konttorilla välttämättä tajua onko 1031 vai pikku perä  :P

Niin.. mut jos tossa ei oo ennestään 1031 perää, niin en tiedä uskovatko sitte jos vain sanoo, että joo kyl mä sen siihen oo vaihtanu.. :D Ku pitää tehä se varaosavertailu.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #28 : 05.03.2012, 20:34:29 »
Eivät tietääkseni tiedä koko peräasiasta mitään, en meinaa ainakaan puhua koko asiasta.
Ite hain lapun tänään kaverilta varaosaliikkeestä.
Täytyy huomenna mennä näyttään sitä inssisedälle.  ^-^
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 844
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #29 : 05.03.2012, 21:03:41 »
Voi olla.. :D Mut meikäläisellä tuo katsastus on viel kaukana edessä, jos vapun jälkeen sais leimalle niin se ois hyvin jo. :) Mut ehoton deadline on vasta jokus Toukokuun puolivälin jälkeen. Sitte alkaa jo loppu kuuta kohden olla autolle käyttöä..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Race.fi  TamCar