Kiitoksia neuvoista!
Millanen homma tuo hihna on vaihtaa ja miten sit lähen tarkasteleen mistä tuo vikinä vois tulla?
Kattele nyt ensin, että onko tuo kiristin vinossa hihnaan nähden ( ilmeisesti on ) ja sen vaihto auttaa, sitten muut, taittopyörä esimerkiksi kannattaa vaihtaa, koska ei paljoa maksa.
Muut, esim. laturi, kompura, tehostin, niin antaisin olla, koska harvoin ( on niitäkin tosin ollut ) että noissa olisi akuuttia vikaa.
Kattelet sitten ennen hihnan irroitusta, miten se hihna kulkee minkäkin pyörän kautta, koska sen saa laitettua väärinkin ( silti toimivasti ), joskin vaatii normaalia enemmän voimaa

Kiristin löysäksi kääntämällä sitä tuulilasille päin ( neliön muotoinen kohta kiristimen yläpuolella, siihen kiintolenkki ) sitten hihna pois, ja sen jälkeen kiristin irti koneesta, huomioi nostokorvan paikka koneen ja kiristimen välissä, että tulee oikeeseen paikkaan takaisin, ja varmista pulttien paikat.
Sitten taittopyörä pois, yksi pultti, uudet lelut paikoilleen, kiristin löysälle, hihna paikoilleen ja kiristimen vapautus hihnaan, se on aika lailla siinä.
Tää kyllä oli sitte -98 mallin tdi:stä

joten voi olla, ettei ole sama homma tuon omasi kanssa.