Elekma  Autoracing

S60 -02 D5 mittaristo temppuilee?

• 27 Vastauksia
  • 16203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 -02 D5 mittaristo temppuilee?
« Vastaus #15 : 07.03.2012, 10:24:16 »
Mitenkään ammattitaitoasi kyseenalaistamatta... mittariston korjaus meillä tuntuisi kuitenkin helpommalta ja järkevämmältä, kuin etsiä vaihtomittaristoa.
Tosiaan itse kans ollut elektroniikka alalla 5v töissä ja korjasin itse mittariston, no eihän se toiminut kun päivän. Kyseisessä operaatiossa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se että piirien ympärillä jossa vika yleensä on sellainen suoja maski päällä joka hankaloittaa kolvaamista todella paljon ja itse en ainakaan lämmittämällä saanut tuota maskia kunnolla pois. Viinalla se olis voinu lähtee mutta en ruvennut enään koittamaan. Mittaristo meni sercapille ja toiminu siitä saakka.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 10:26:39 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa 850Z71S80

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #16 : 09.03.2012, 19:42:36 »
Tosiaan itse kans ollut elektroniikka alalla 5v töissä ja korjasin itse mittariston, no eihän se toiminut kun päivän. Kyseisessä operaatiossa ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin se että piirien ympärillä jossa vika yleensä on sellainen suoja maski päällä joka hankaloittaa kolvaamista todella paljon ja itse en ainakaan lämmittämällä saanut tuota maskia kunnolla pois. Viinalla se olis voinu lähtee mutta en ruvennut enään koittamaan. Mittaristo meni sercapille ja toiminu siitä saakka.

Lopuksi se tieto taito kuitenkin punnitaan ;)
YOURS CAN GO FAST... BUT MINE CAN GO ANYWHERE.

Poissa DeeViis

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 09.03.2012, 21:01:45 »
kiitos taas vastauksista ja tiedosta, mittaristo lähti tänään Sercap:ille  :)

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 18.11.2015, 07:25:17 »
Törkeä nosto, mut en viitsi tehdä uuttakaan ketjua koska sama vika ja auto.

Kuukauden päivät taulussa palanu SRS-herja, ei anna nollata pois. Samoihin aikoihin kuskin penkinlämppäri teki reiän penkkiin, en tiedä ovatko yhteydessä.

Maanantaina alkoi mittaristo jälleen temppuilemaan; valot sammuu, vilkut ei toimi, viisarit menee nollille ja merkkivalot syttyvät. Tekee tota ajoittain, ei niinkään riippuvainen kauanko ajossa tai muuta.

Osaako joku suoralta kädeltä sanoa, että mikä piiri tuolla mittaristossa katkoo joka noita oireita aiheuttaa? Tubessa on kyllä videoita, mut faktaa kaipaisin.

Poissa Rompe

• Grand Luxe
  • **
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
« Vastaus #19 : 18.11.2015, 10:55:16 »
Se on tuon aikakauden tinat huonot.
Eli "laastaria" voi antaa kolvilla vähän lämpöä jokaisen mittariston piirilevyn tinaukseen.
Pysyvämpi korjaus poistaa vanha tina ja laittaa uusi.
Löytyy pajoja jonka tuon tekee ~150€>

http://www.sercap.fi/
http://www.vekatronics.fi/ jne.

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 18.11.2015, 11:54:04 »
Juu, vittumainen ominaisuus.  :/ Sen takia kyselinkin, että mikä komponentti siellä tiettävästi niitä ongelmia aiheuttaa, ettei tarvitsisi kaikkia käydä läpi.

Poissa Juhizz

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
    • VolvoRyhmä@Facebook
« Vastaus #21 : 18.11.2015, 21:07:24 »
Ennenkuin alkaa kolvin kanssa heilumaan niin kannattaa varmistua siitä että tietää OIKEASTI mitä tekee.

Asiansa osaavan korjaajan (Elkotron) kanssa kun oman mittariston korjauksen aikana jutusteltiin, hän kertoi kuinka hän on joutunut nostamaan kädet pystyyn alkaessa korjaamaan jo jonkun muun "korjaamaa" mittaristoa.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Jantunen

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
« Vastaus #22 : 18.11.2015, 22:14:50 »
Monesti tulee lisäkustannuksia jo "korjatun" mittariston korjaamisesta kun on häipynyt osa piirilevyn johteista tai komponentit ovat vioittuneet. Tosin on todella harvinaista ettei mittaristoa saisi enään henkiin, toki ylimääräistä aikaa menee ja se maksaa.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 19.11.2015, 06:23:12 »
Ennenkuin alkaa kolvin kanssa heilumaan niin kannattaa varmistua siitä että tietää OIKEASTI mitä tekee.

Monesti tulee lisäkustannuksia jo "korjatun" mittariston korjaamisesta kun on häipynyt osa piirilevyn johteista tai komponentit ovat vioittuneet. Tosin on todella harvinaista ettei mittaristoa saisi enään henkiin, toki ylimääräistä aikaa menee ja se maksaa.
Kiitos varoituksista.  :)

Osaako Jantunen (tai joku muu) sanoa mitkä komponentit siellä noita ongelmia aiheuttavat? Tai olisiko schemoja joista voisin itse koittaa sitä jäljitellä?

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 19.11.2015, 07:23:50 »
Onko näissä S60 ja S80 Volvoissa keskenään

a) samat mittarit?

b) samat boksit?

c) samat releet (esim. takavaloreleet)?

Mulla korjattiin S80 2,4 D autom. vm. 03 auton mittari pari vuotta sitten Lahdessa ammattilaisten voimin ja ollut näihin saakka OK.

Nyt herjailee takajarruvaloista. Korjautuuko releen tai releiden vaihdolla vai onko joku muu vika??  >:( >:(

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 20.11.2015, 09:27:59 »
Osaako Jantunen (tai joku muu) sanoa mitkä komponentit siellä noita ongelmia aiheuttavat? Tai olisiko schemoja joista voisin itse koittaa sitä jäljitellä?
Anyone?  :)

Poissa HVD5

• De Luxe
  • *
  • V70 D5 -02 man.
« Vastaus #26 : 20.11.2015, 09:54:25 »
Vähän huono neuvo, mutta itse juottelin kaikki ne *****maisimmat uusiksi. Eli ne, joiden jalat on peitelty sinisellä mömmöllä, monijalkaiset piirit.
Itsellä juoksi kello ja pitkät ei pysyneet päällä. Voin kuitata SRS-herjan Tampereen alueella korjauksen jälkeen.

Poissa Hiiripäällikkö

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #27 : 20.11.2015, 10:24:51 »
Vähän huono neuvo, mutta itse juottelin kaikki ne *****maisimmat uusiksi. Eli ne, joiden jalat on peitelty sinisellä mömmöllä, monijalkaiset piirit.
Itsellä juoksi kello ja pitkät ei pysyneet päällä. Voin kuitata SRS-herjan Tampereen alueella korjauksen jälkeen.
Okei, täytyy itsekin käydä reilusti niitä läpi, kun ei kukaan asiasta näytä enempää tietävän. Meillä on pienen porukan kanssa kimppaan vikakoodinlukija ni koitan sillä ensin, kiitos kuitenkin! :)

Elekma  Autoracing