Autoracing  KL-varaosat

HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.

  • 51 Vastauksia
  • 32062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #30 : 12.03.2012, 18:08:50 »
Toi Hy35 toimii siis hienosti johonkin rajaan asti mutta parempaakin olisi tarjolla. :)

Niin, eikös se kaikissa asioissa ole näin?
Toimiihan tuo mitsun 19 todella hyvin ja hienosti tiettyyn rajaan asti.

Ja itselläni näköjään menee raja tuossa, mihin HY35 riittä mainiosti, sikäli mikäli on käyttäjäkokemuksia uskominen.

Ja mikä vielä puhuu Holsetin puolesta on hinta.
Enkä näe järkevänä/tarpeellisena pistää isompaa "jatko reservin" suhteen, etenkään kun sinne ei isompaa ahdinta mahdu.
Tarpeeksi sullomista on tuon HY35:kin kanssa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #31 : 12.03.2012, 18:23:35 »
Niin lähinnä hain tässä sitä että HX35nen (54/55/8#) syttyy samassa ja tuottaa enemmän tehoa kuin HY35nen (56/58/8#). Ainoa ero fyysisessä koossa on kompurakotelo joka on tuuman isompi halkasijaltaan. Tollaset on testattu kaverin tinanelosessa jossa 360hv HY35sella ja ainoa muutos -> Hx35 ja tehoa tuli 420hv ja spooli täysin identtinen. :) Samassa dynossa jarrutettu. ;) HY35sessa se huono juttu on ilmeisesti pakosiipi joka jarruttaa.

Mutta mitäpä näistä vääntämään tätä enempää...

No nyt niitä faktoja sitten tulee.
Ei tärvitse vääntää kun laittaa ne heti.. ;)

HX35:sen sinne alkuun ajattelinkin, mutta tulee tilanpuute vastaan.
Koska en halua ahdinta tuohon koneen päälle, eikä se suosiolla mahdu alkup. paikalleenkaan.

Eli kompromissen on mentävä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #32 : 12.03.2012, 18:37:32 »
Ainakin 850 mahtuu hienosti Hx40, tosin ei vakio pakosarjalla.

http://www.garaget.org/?car=174314
http://www.garaget.org/?car=235863

Kyllähän se tonne vajaavetoseen.. mut nelivedossa on tuota tilaa aikas paljon vähemmän käytettävissä.. ???
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #33 : 12.03.2012, 18:55:12 »
Ahtimen sinne ehkä, sais tungettuakkin, mut pakopukee tuskin ei.
Nytkin on tila aika käytetty.

Eikä tuo HY kään sinne heittämällä tule menemään..
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #34 : 12.03.2012, 18:55:31 »
Tälleen on tilaa x40sessä. Jää muistaakseni 2.5cm väliä tulipeltiin kompurakotelosta. :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/hx40s40t4.jpg
Ei tuo näyttäs vielä kulmavaihteeseen osuvan.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #35 : 12.03.2012, 18:58:24 »
Ei tuo näyttäs vielä kulmavaihteeseen osuvan.

Mutkun, se putki pitäs taivutella turbon ja kulmavaihteen välistä... :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #36 : 12.03.2012, 19:05:15 »
Eihän tuo tosiaan paljoa turbon paikka vahtuis. Inansa alaspäin?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #37 : 12.03.2012, 19:10:04 »
Siis tarkotatko että putki menee kompurapesän alta vai mitä ihmettä?

Kuten sanoin Hy35 ainoa ero koonsa puolesta esim. Hx35seen samalla 8# pakopesällä on kompurapesän 2.5cm isompi halkaisija. Eli Hy35 on pituudeltaan ja pakopesältään täysin samankokoinen ulkoisesti. Kompura ainoastaan halkasijaltaan isompi hxssä. Hx35nen taasen on saman kokonen ku Hx40 kaikinpuolin tosin pakopesä hieman paksumpi esim hx35 12 vs hx40 16.

Kyllä.
Selventääköhän tämä yhtään.



Eli mitä todennäköisemmin, HY:kään ei sinne oikein tule mahtumaan.

Nytkin on putki lähes tulipellissä, turbossa, kardaanissa, vakaajassa kiinni.
Eikä juurikaan pysty mihinkään suuntaan kääntelemään.

Täähän uhkaa mennä ketuilleen koko homma. >:(
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #38 : 12.03.2012, 19:17:40 »
No oho. Onpas jännän näkönen. :) Onko toi vakio rako ainoa paikka mistä vetää putki? Eli ei voi esim. suoraan turbon jälkeen suoraan alas ja taakse?

Ainut paikka on, ellei halua putken raapivan maahan.

Kardaani on tuolla apparin reunassa kardaanitunnelia ja putki taas kuskinpuolella.


Se on nostettava, se 10cm turboa ylöspäin, ni kait se sitten sieltä alkaa taipumaan.
Tosin, tuo holsu on n. tuplakokoinen vs mitsu..
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 19:19:48 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #39 : 12.03.2012, 19:59:16 »
Tuon lämpöpellin kun ottaa pois, nii saa hiukan lisätilaa, mutta tuskin ratkaisevasti.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #40 : 12.03.2012, 20:15:24 »
No nyt niitä faktoja sitten tulee.
Ei tärvitse vääntää kun laittaa ne heti.. ;)

HX35:sen sinne alkuun ajattelinkin, mutta tulee tilanpuute vastaan.
Koska en halua ahdinta tuohon koneen päälle, eikä se suosiolla mahdu alkup. paikalleenkaan.

Eli kompromissen on mentävä.

Jepulis jeppis, meidän sanomisia ei tartte aina kyseenalaistaa  :pomo:

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #41 : 12.03.2012, 20:20:56 »
Niin lähinnä hain tässä sitä että HX35nen (54/55/8#) syttyy samassa ja tuottaa enemmän tehoa kuin HY35nen (56/58/8#). Ainoa ero fyysisessä koossa on kompurakotelo joka on tuuman isompi halkasijaltaan. Tollaset on testattu kaverin tinanelosessa jossa 360hv HY35sella ja ainoa muutos -> Hx35 ja tehoa tuli 420hv ja spooli täysin identtinen. :) Samassa dynossa jarrutettu. ;) HY35sessa se huono juttu on ilmeisesti pakosiipi joka jarruttaa.


Voisin olla kuitenkin eri mieltä HY35:n pakopesän nielusta.
Jos vertaa esim. tuohon valmetin H1D #8 pesään joka 35"superissa" on niin HY35:n pesä on vertailussa lähinnä #6 kokoluokkaa.
HY35 #10 pesä on lähinnä H1 #8 pesää vastaavan kokoinen.
Ulkohalkaisijassakin HY35 pesään on eroa H1 kasin pesän eduksi.
Sillä pakopesän koolla suurin ero saatuihin tehoihin selittynee.
Tuon eron näkee jo silmämääräisestikin vertaamalla ilman kummempia mittaustyökaluja.
Holset siellä lukee..

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #42 : 12.03.2012, 20:23:13 »
Jepulis jeppis, meidän sanomisia ei tartte aina kyseenalaistaa  :pomo:
Mutta se on eduksi. :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #43 : 12.03.2012, 20:42:14 »
^Hyvin toimii ellei jopa paremmin jos siinä 55mm akselin tilalla käytetään alkuperäistä HX35 60mm akselia samaisella #8 pesällä
Holset siellä lukee..

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: HX35 tinakoneeseen, eli 850/x70 srj:n koneen kylkeen.
« Vastaus #44 : 12.03.2012, 21:55:37 »
Tuohan riippuu täysin siitä minkälaisella paineella ajaa.. Mitä matalampi paine, niin sitä suurempi hukkaportin tulisi olla, tai no jos pilkkua viilataan niin sitä suurempi määrä ilmaa hukkaportin on pystyttävä päästämään läpi.

Mulla oli 850:sessä HY35 Tialin 60mm portilla ja vakio pakosarjalla, toimi moitteitta 1.2-2.0 bar paineilla, taisin ajella 50tkm, ongelmia oli sen verran et välillä tarvi tankata ja vaihtaa öljyt, 25 asteen pakkasessa kerran hajos kolmos pytyn puola.. Nyt pistettiin samat palikat kaverin s60:seen ja toimii edelleen komiasti ku moottorinkorvaa hieman muotoili
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

 

Proturbo  Autodiagnoosi