Carcom Oy  Elekma

940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma

  • 33 Vastauksia
  • 12191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #15 : 14.03.2012, 23:27:43 »
Tulipas putsattua immu crc:llä, no nyt pistääkin koodia että lanka poikki.
Taisi tuon immun lanka olla enää paskalla paikoillaan pysyvä.
Tietenkin tuli avattua muovi kansi eikä siellä edes ollut mitään mielenkiintoista, jotain komponentteja ja tahmeaa däddää  :D
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #16 : 15.03.2012, 16:30:11 »
Ihan varmuudeksi jos jaon tarkistelisi, vaikka hihna vielä onkin ok.
Pitääkö purkaa visko, hihnat/pyörät jne vai voiko ajoitusmerkeistä ja nokkapyörän merkeistä päätellä?
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #17 : 15.03.2012, 17:18:11 »
Päällimmäistä koppaa raottamalla näet hihnapyörän merkin, ja kampiakselin pyörän sytkämerkki 0-kohdalle, niin nuo saa sillä tarkistettua. Ei silti pidä hätääntyä, jos se sytkämerkki on aivan totaalisen mehtässä nokan merkkiin verraten, se on vaan merkki siitä, että hihnapyörän kumivulkaani on pettänyt ja kampuran hihnapyörä vaihtotarpeessa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #18 : 15.03.2012, 17:28:24 »
Tulipas putsattua immu crc:llä, no nyt pistääkin koodia että lanka poikki.
Taisi tuon immun lanka olla enää paskalla paikoillaan pysyvä.
Tietenkin tuli avattua muovi kansi eikä siellä edes ollut mitään mielenkiintoista, jotain komponentteja ja tahmeaa däddää  :D

No, nyt on ainakin hyvä syy hankkia uusi IMM....    :P


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa volvo960

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #19 : 15.03.2012, 19:14:24 »
Mulla oli samoja ongelmia, volvo 960, imm vaihtoon niin kaikki alkoi pelaamaan. Se vaan voi
hajota tosta vain. Vikakoodeja tuli kampiakselin tunnistimeen, moottorin lämpöanturiin, tyhjäkäyntimoottoriin, eli saattaa antaa mitä vaan vaan jos jotenkin toimii. Jos mahdollista kokeilla toisella immillä kannatta kokeilla. Itse löysin toimivan käytetyn kun laitoin netissä varaosahakuun kyselyn.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #20 : 15.03.2012, 19:39:38 »
Kattelin sen jaon ohimennen.
Kampuran merkki 0 kohdassa niin nokkapyörä yhden hampaan jäljessä.
Juu immu hankinnassa kunhan tili tulee  :)
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #21 : 21.03.2012, 12:29:11 »
Sainpas nakki sormet sopimaan ecun lämpö anturille asti ja mitattua.
Auto seissyt yön yli ja mittaristossa lukee että ulkona 3c, ja tuo anturi näytti n. 2,9-3kilo ohmia.
Jossain taulukossa taisi olla, että 0c pitäisi olla 6Kohm?
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #22 : 22.03.2012, 11:45:20 »
Sainpas nakki sormet sopimaan ecun lämpö anturille asti ja mitattua.
Auto seissyt yön yli ja mittaristossa lukee että ulkona 3c, ja tuo anturi näytti n. 2,9-3kilo ohmia.
Jossain taulukossa taisi olla, että 0c pitäisi olla 6Kohm?
Joo, sinne päin se vois olla. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0  Sulla on vähän lämpösemmän koneen arvot siinä eli antaa laihaa.

Mutta... vaiha se imm nyt ensin ja kato mitä tekee ja kannattaa katsoa se jako oikeen rattaista, tuohon hihnapyörän merkkiin ei voi luottaa 100%. Voipi olla vähän siirtynyt jos vulkanointi antaa periksi.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2012, 11:49:27 kirjoittanut hevonen »

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #23 : 28.03.2012, 20:00:04 »
No niin nyt on "uusi" immu paikoillaan kulkee tasasemmin ja käy tyhjäkäyntiäkin, kiitokset Veksille.
Jotain vielä on eli pieni n. 75~100rpm humppaus ja kaasun pohjaan tumpatessa paukauttaa johonkin suuntaan pari kertaa ennenkuin lähtee.

Lisäämpä tähän.. Pitääkö kampuran pultti aukoa että jakoa pääsee tarkemmin tarkastelemaan?
« Viimeksi muokattu: 28.03.2012, 23:14:01 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #24 : 29.03.2012, 12:35:18 »
Jakopään alemman suojamuovin irroittaminen edellyttää kampuran pultin avaamista tai muovin rikkomista. Up to you...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #25 : 29.03.2012, 17:59:54 »
Tulipa mieleen että milläs koneen jumittaa automaattilootalla, manuaalissahan saa vaihteen sisään ja jarrua?
Kerran vaihtanut jakohihnan sekin oli sianpäähän joka 1.7 koneella, ja oli helppoa kuin purkan syöminen  ;D
Ei kun 2 kertaa, toinen olikin tanen 1.6 ohc jotain 15v sitten..
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012, 18:29:34 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #26 : 29.03.2012, 19:16:19 »
Lisäämpä tähän.. Pitääkö kampuran pultti aukoa että jakoa pääsee tarkemmin tarkastelemaan?
Kuten sanottu alamuovia irrottaessa pitää pultti irrottaa. Pelkkään jaon tarkistamiseen ei kuitenkaan tuota pulttia ja alamuovia tarvi irrottaa vaan pelkkä ylämuovin irroitus riittää, hihnapyörästä merkki 0 (muovissa) ja sitten katsotaan että nokkapyörän piste on merkin kohdalla. (olettaen että hihnapyörän kumivulkanointi on kunnossa)

Automaattivaihteinen vaatii startin irroituksen, koneen ja lootan välistä kytkinkopan alapuolen irroituksen tai erikoistyökalun etupään hihnapyörään jotta pultti saadaan auki ja kiinni oikeisiin momentteihin. Sama honna luistavan kytkimen omaavissa autoissa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #27 : 29.03.2012, 19:35:11 »
Siis pitäisi väsätä linkistä löytyvä crank holder tool, jotta jakopäähän pääsee sorkkimaan.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/SpecialTools.html
Hankalaksi tämäkin taas tehty >:(

Jaostahan tuo paukuttaminen/yskiminen saattaa johtua, tai voihan se olla jostain muustakin.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012, 19:49:21 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #28 : 30.03.2012, 09:21:40 »
Automaattivaihteinen vaatii startin irroituksen, koneen ja lootan välistä kytkinkopan alapuolen irroituksen tai erikoistyökalun etupään hihnapyörään jotta pultti saadaan auki ja kiinni oikeisiin momentteihin. Sama honna luistavan kytkimen omaavissa autoissa.

Erikoistyökalu on monasti ollut rekkarauta tai iso ruuvimeisseli startin kehään nojailemassa. Yksin on vähän työläs, mutta onnistuu  :hello:
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #29 : 31.03.2012, 21:37:20 »
Taitaapi olla niin että immu oli tullut tiensä päähän, ja bensafilsuun päässyt tankin sakat imeytymään bensiinin loppuessa.
Siinä ilmeisesti ongelmien syyt sitten olikin.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

 

KL-varaosat  Race.fi