Carcom Oy  Elekma

940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma

  • 33 Vastauksia
  • 12186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« : 10.03.2012, 00:06:17 »
Eli alkoi ajossa nykimään eli bensa oli loppumassa(mittari kun näyttä väärin ja kilometreistä ei osaa laskea), kannusta lisää ja meno jatkui.
Tosin tyhjäkäynti seilaa n. 600-1000, ajossa käy kohtalaisen hyvin tosin tehoa kateissa.
Parkissa testattu lambda irti käy todella rumasti, imm irti käy paremmin muttei normaalisti.
Vikakoodeja ei ollut, mutta tuli sinne tietenkin nyt testaillessa 1-1-3 ja 1-2-1.
Rikkaalla tuntuu olevan koko ajan ainakin putkesta tulevan tuoksun puolesta.
Bensa filtterikään tuskin on jos tuntuu olevan rikkaalla?
Jos tuohon päivittäisin että koodit nollattu, ja ei ilmennyt uusia/vanhoja vikakoodeja.
Jakopää näyttää ihan hyvältä hihna ja kireys ihan silmämääräisesti käsikopelolla.
Tulpat oli mustat putsattu, jakajaa ei katsottu tuskimpa siellä mitään.
Ei käy tyhjäkäyntiä, kaasua pakko antaa jotta saa pysymään käynnissä ja 98 tuoksuu.
Bensan loppumisesta siis alkoi on loppunut ennenkin muttei vastaavaa ongelmaa.
Aamulla pitäisi olla jäähallilla pojan treeneissä, joten ihan mitä vaan vinkkiä kaivataan.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #1 : 10.03.2012, 11:26:10 »
Jos ei ole vielä ratkennut niin kokeile resetoida boksi. Ota vaikka + kenkä vähäksi aikaa irti.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #2 : 10.03.2012, 13:01:02 »
Aamulla ajeltiin jäähallille immun piuha irti.
Kulki ihan hyvin, tyhjäkäynti n.1000 pientä humppausta. Ainoa oli että aina valoista lähtiessä kaasua painaessa meinasi nyykähtää mutta lähti ja veti ihan mukavasti.
Sulaketta nro 1 irroiteltu ja koodeja nollailtu tikkuaskista, pitänee mennä ottamaan tuo akku vielä irti jos auttaisi.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #3 : 10.03.2012, 14:25:31 »
No ei se sitten kyllä auta jos ykkössulakekkin on irti ollut... :P
Olisko bensan loppuessa rytkäykset rikkoneet viimeisiään vetelevän immun kuumalangan?
Immu käteen ja syynäys tai paikallaan mittaat jännitteet.
Kopsasin ton faq osasta(vikakoodit) IMM:n 1 terminaalin ja maan välillä pitää olla 0 ohm vastusta, IMM irtykytkettynä. IMM kytkettynä auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä, 3 terminaali pitäisi antaa 2,3 volttia. Terminaalinen numerot löytyy ku vetää liitoksien kumisuojan pois.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #4 : 10.03.2012, 15:43:13 »
Mitattaus tulokset:
Imm irti, johdon 1 terminaalista tuli 0,7ohm
Imm kiinni, johdon 3 terminaalista 2,45v
Tyhjäkäyntiä tuo ei suostu käymään imm kiinni, joten pidin kierrokset n.1000rpm kohdilla.

Tulipa tarkastettua ylkky olikin 20ohm alueella 0,7 vaikka pisti johdot suoraan toisiinsa (made in china).
Ykk mitattu n.185ohm.
Maadoitukset mittailtu = OK.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2012, 19:20:58 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #5 : 10.03.2012, 22:29:45 »
Pitääköhän kutsua manaaja paikalle vai olisiko vielä jotain mitä tarkistaa?
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #6 : 10.03.2012, 22:50:28 »
No olethan tuossa jo itsekin todennut että immun töpsä irti käy paremmin -> kokeilisin toisella immulla, lainalaite kokeiluu ei liene mahdoton rasti... Myös esim puolavika aiheuttaa hassuja ilmiöitä kun palamaton bensa sotkee lambdakorjauksen ja seoksetkin menee sitten pieleen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #7 : 10.03.2012, 23:03:20 »
No tuossapa olikin testattava kohde, liki tuliterä yleismallin puola kun kaapissa sattuukin lojumaan.
Metsästelenpä sitten myös immua..
Kiitokset vinkeistä jospa tärppäisi.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #8 : 10.03.2012, 23:36:32 »
Puola kokeiltu, ei vaikutusta.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #9 : 11.03.2012, 02:03:17 »
Vettä tankissa, ja nyt järjestelmässä.  Masinolia kaksi pulloa peliin ja ajoa!   :)

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #10 : 11.03.2012, 12:38:00 »
Kun tötterö ei kulje kunnolla, niin kuormantunnistus lienee rikki. Tulpat kun ovatr mustat ja menomehu tuoksuu on seos reilusti rikkaalla. IMM töpseli irroitettuna toimii siedettävästi. No eipä näistä jää paljoa jäljelle mikä on rikki. Imm vaihtoon. Uusi hyvä maksaa mirhameita. Mutta lainaa joltain ehjempi käytetty. Jos ja kun korjaantuu. Haet mutunetistä uuden boschin.
S80 -07

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #11 : 12.03.2012, 13:41:08 »
Eipä ole uutta immua vielä hankittu hinta kun suolainen, liki kolmasosa auton hinnasta :)
Tuli mieleen voisiko sytkä olla mennyt pieleensä, kun kuulostelin niin imusarjaan päin potkii?
Tuo siis imm kiinni, irti kun on niin välillä humppaa tyhjäkäynti 500-1200.
Tyhjäkäyntitötterö putsattu samoin jakajaa olivat kyllä suht siistejä.
Pitäisiköhän ettiä missä ecu ja muut boxit sijaitsee tutkia niidenkin kunto.

Ampuu se näköjään oli kiinni tai ei jompaan kumpaan suuntaan ajossa, kun polkaisee pedaalia syvemmälle nopeaan.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 15:52:09 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #12 : 13.03.2012, 11:51:17 »
Eipä ole uutta immua vielä hankittu hinta kun suolainen, liki kolmasosa auton hinnasta :)
Tuli mieleen voisiko sytkä olla mennyt pieleensä, kun kuulostelin niin imusarjaan päin potkii?
Tuo siis imm kiinni, irti kun on niin välillä humppaa tyhjäkäynti 500-1200.
Tyhjäkäyntitötterö putsattu samoin jakajaa olivat kyllä suht siistejä.
Pitäisiköhän ettiä missä ecu ja muut boxit sijaitsee tutkia niidenkin kunto.

Ampuu se näköjään oli kiinni tai ei jompaan kumpaan suuntaan ajossa, kun polkaisee pedaalia syvemmälle nopeaan.

Sytkä ja bensa-boxi joko toimivat tai sitten eivät.

Tilanteesi kuulostaa nilkuta kotiin moodilta.
Kipuna tulee oikeaan aikaan jos EZK saa oikean tiedon kampuran asennosta.  Jos asentotieto on virheellinen (esim pätkii, niin kipunaa ei yleensä sillä kierroksella tule ollenkaan). Jos EZK ei ole ehjä, niin kipuna ei tule väärään aikaan, vaan sitä ei sitten tule. Eli sytkä ei voi mennä "pieleen", kuten katkojan kärkien aikana joskus muinoin oli mahdollista.

Kuormatieto taasen tulee IMM:ltä molemmille boxeille ja ilman sitä kone ei käy kunnolla, vaikka se immu toimisi osittain.
Tarvikkeena se maksaa vajaa 200,-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-3243
Tosin katseleppas tuolta kierrätyskeskuksesta, sillä sieltä löytyy immujakin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=76.0

Koska saamasi vikakoodit/oireet viittaavat vaahteramäen eemeliin (IMM), niin vaihda se ilman rypistelyjä toiseen.

Asentotunnistin (Vaikka siitä YKK anturina puhutaan mm. motonetissä, niin se on silti asentotunnistin).
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=10-9062
Se ei ole kallis osa, vaikka vaihtaisit sen ihan varmuuden vuoksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #13 : 13.03.2012, 16:29:53 »
Ihan mielenkiinnosta vaan, missä boxit sijaitsee?
Googlellakaan löytänyt mitään sijaintia, jossain jalkatiloissa.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 -91 b230fb käynti/tyhjäkäynti ongelma
« Vastaus #14 : 13.03.2012, 16:47:48 »
Ihan mielenkiinnosta vaan, missä boxit sijaitsee?
Googlellakaan löytänyt mitään sijaintia, jossain jalkatiloissa.
Ruiskuboksi pelkääjän jalkatilan oikealla seinällä, pullistuma sivumuovissa paljastaa paikan.
Syttyboksi poljintelineessä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron