Autodiagnoosi  Carcom Oy

SU vs. Weber

  • 68 Vastauksia
  • 30644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #45 : 17.05.2012, 23:08:49 »
Noooh, kertokaa nyt! Ei saa pitää hulluu jännityksessä!  ::)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #46 : 26.05.2012, 00:12:10 »
Tämä nyt sen verran liittyy kaasareihin niin kirjoitan tähän jatkeeksi.

Eilen kasasin Aman koneen, vaihdoin samalla uuden kannen koneeseen. Kone ei kuitenkaan lähde tulille sitten mitenkään. Aikani siinä räpläilin vähän kaikkea, kunnes lopulta vika(ainakin yksi niistä) paikantui kaasareihin (SU:t). Kone pari kertaa örähti ja kaasua pumppaamalla sen sai kestämään muutaman sekunnin epämääräistä käyntiä. Ampuu pakoputkesta puolimetristä liekkiä ja pauke oli senmukaista, samoin kaasareista ampui painetta ulos.
Sen vähän mitä sai konetta käymään, niin sytkä piti kääntää myös melkein 90 astetta ennakkoa normaalista. (öljypumpun/v-jakajan tappi ollut kokoajan samassa asennossa koska en sitä nostanut pois). Sitten kun keulan kaasarista pahvilla tukki kurkun ja starttasi niin kone nappasi kierrokset startatessa ja sammui heti peään.. Illan päätteeksi akku simahti ja ei ota enää virtaa vastaan  :) Onnistunut työpäivä kaikenkaikkiaan.. >:(

E. Unohtui mainita että ihankuin kone ei saisi bensaa ollenkaan. Pumppu pumppaa hyvin, sen tarkistin vähän väliä. ja kun kaasarista ottaa bensaletkun pois, tai kohokammion korkin löysää, niin sieltä suhahtaa paineet ulos.. Käsittääkseni se kuuluisi olla paineeton tila, ei ymmärrä enää.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 26.05.2012, 00:15:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #47 : 26.05.2012, 14:02:45 »
Ne suuttimelle menevät letkut voi olla tukossa, jos siis on HS6 kaasarit.

Perussäätö suuttimille : Avataan suutinputken mutteri, nostetaan suutinputki yläasentoon sillä säätömutterilla. Kiristetään suutinputken mutteri, ja kierretään suutinta sitten 1,5 kierrosta alaspäin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #48 : 27.05.2012, 00:13:33 »
Joo toinen suutinputki oli tukossa, ja vuoti bensaa kaiken lisäksi sieltä kohokammion alta. Tänään purin kaasarit useamman kerran ja vaihdoin tiivisteet sinne suutinputkille. putken päässä oleva messinkinen metalliputki/ holkki josta putki painetaan kiinni oli löysä letkuun. Ongelmat korjattu siltä osin. Sitten löytyi toinen vika joka oli oma kämmi. kaasarin ja imukaulan väliin oli yhteen pinnapulttiin jäänyt prikka :D Ei ole ihme ettei kone oikein käynyt kun ihan kevyt imuvuoto oli, vika löytyi kun sieltä vuoti bensaa niin purin selvittämään syytä  :-[  Kasarien läppäakselit on nyt tiivistetty itseleikatuilla neopreenikumi renkuloilla (O-renkaat olivat liian isoja) akselin ja kaasarin rungon väliin, toimii ja kulkee herkästi.

Sanokaahan nyt viisaammat, vanha kansi oli 44/35 venttiileillä, imukanavia oli suurennettu vähän, 2,5mm madallettu. Uusi kansi on 46/36 ja kanavat on erittäin paljon suuremmat kuin vanhassa kannessa oli, n.1,5mm madallettu.   Ongelma on sellanen että kone käy nyt kyllä nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun antaa kaasua, se hyytyy ja sammuu melkein, sitten kun tukkii toisen kurkun ja antaa kaasua niin ottaa kierrokset. Eli kone saa ihan liikaa ilmaa, tai ilmeisesti paremminkin ihan liian vähän bensaa. Onko muita vaihtoehtoja saada toimimaan kun vaihtaa SU:ihin toisenlaiset neulat (auttaako ollenkaan?), tai vaihtaa koko kaasuttimet isompiin, tai sitten vaihtaa vanha kansi takasin paikalleen. Selkeästi kaasarit jää liian pieniksi tuolle kannelle  ??? Tai voiko tuo paketti vaatia jo sähköisen bensapumpun jos vanha mekaaninen ei enää jaksa pumpata tarpeeksi..?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
SU ongelma
« Vastaus #49 : 27.05.2012, 23:41:45 »
Vika paikantui nyt kaasareihin kuitenkin. vaihdoin vanhan kannen takasin varmistaakseni. Tiivistin kaasarit uudestaan eilen ja usemman kerran varmistin etteivät vuoda. Tänään sitten vanhalla kannella starttasin niin ei starttaa muttei kierrä yhtään ja kaasarien alta pulppusi bensaa maahan ihan lorinalla. Vika kohdistuu ilmeisemminkin kohokammioihin, ja niihin kohokammion uimurin neulavennttileihin. Ilmeisesti ei sulje ja tekee paineen kammioon ja kone tukehtuu.

Osaako kukaan neuvoa miten asia pitää korjata ja miten bensapinta saa säädettyä oikeaksi, ja että neulat varmasti sulkeutuu, uskaltaako sitä kohon metallivartta väännellä etten pilaa koko kaasareita.. Ainakin kun puhaltaa bensaletkun putkesta, ja käsineen nostaa kohot niin venttiilit sulkeutuu kyllä täysin.. Auttakaa, autolle olisi tulipalotarve jo käyttöön  :(
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber (Dellorto)
« Vastaus #50 : 08.11.2013, 21:03:38 »
Nostetaanpas vanha aihe esiin. Nimittäin nyt vaihtuu SU:t Dellortoihin. DHLA 40:set tuli ostettua. Aihealuehan on minulle täysin utopiaa. Kaasari opiskelut alkaa alusta. Nyt saa kertoa vinkkejä/kokemuksia/säätöjä/mitä vaan noihin liittyen.

Konepaketti on siis:
-030 ylikoko b20 lohko
-Iskupituudesta en ole varma(en tajunnut mitata)
-kevennetyt ja kiilloitetut kanget ja kampiakseli
-R-nokka
-Kansi 46/40 steg 6 (maximaxi KG:n sanoin), vahvistettu vipupukki, tuplajouset, madallettu riittävästi.
-Peltisarja ja 2" putkisto

Kaasareina sinnitellyt HS6:set tähän asti, joko kaasareissa ongelmaa tai sitten minussa, mutta en osaa niitä laittaa enää toimimaan tuohon pakettiin. Toimii ne sen verran että sain m40 1. vaihteen murusiksi pari päivää sitten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2215
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #51 : 08.11.2013, 22:24:56 »
Kannattaa käydä jollakin pajalla mikä säätää kaasareita.. :) Sais ekan kerran ne säätöihin niin olisi sitten helppo pitääkin ne säädöissä.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #52 : 10.11.2013, 10:19:30 »
Joskus vuosia sitten mulla oli amatsoonissa kokolailla samanlainen paketti.
Uskoisin että R-nokka ja SU´t on ne kaks asiaa jotka ei sovi samaan lauseeseen.
Se lähti käymään kyllä, mutta veto oli tosi vaivalloista n 3000 rpm:ään asti, jonka jälkeen otti kuin 2T tehopiikin ja veti reilusti yli 6t.
Millään konstilla / säädöllä sitä ei saanut toimimaan, ainakaan minä en saanut..

Lääke vaivaan oli juurikin 2x DHLA 40, jonka jälkeen oli kuin eri moottori. Harinen Valkeakoskelta laittoi ne penkissä säätäen kohtaalleen ja sitte niillä vaan ajettiin vuosia, eikä sen koommin tehty mitään.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #53 : 17.11.2013, 20:39:14 »
Piti suorittaa tulokkaille pienimuotoinen puhdistus.





Nyt kelpaa 8) Kuin uudet !



Mutta tosiaan osaako kukaan kertoa noista imusarjoista, että pitääkö imusarjan reijän olla 40mm kaasareilla myös 40mm ? Vai voiko heittää kiinni 48mm imusarjaan ? Kun sellanen olisi tarjolla ehkä. Kärsiikö tehot ?
« Viimeksi muokattu: 19.11.2013, 16:11:02 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #54 : 22.11.2013, 09:12:34 »
Niistähän tuli siistit 8)
suomenvolvokerho.com

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #55 : 22.11.2013, 09:51:58 »
Enemmän kärsii tehot 40 kaasareista.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #56 : 22.11.2013, 10:17:19 »
Kai ne nyt paremmat on kun SU:t silti ?

Mitä nyt luin niin esim.45:lla saisi tehoja kyllä korkealle kierrosalueelle. 40:llä mitä olen tutkinut, saisi siihen 5000rpm tienoille parhaan potkun, ja toimisi paremmin vääntöalueella ???

55-58mm kaasarit vastaisi koneen huippukierrosten vaatimuksiin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #57 : 22.11.2013, 10:44:45 »
En tiedä tuosta imusarjan puolesta mutta ilmanputsarin puolella kaasuläppää omat 45mm kaasarit on 48mm.Laipallisilla 45mm imusuppiloilla tuohon jää pykälä. Kansiviilarin virtauspenkkimittauksien ja kokemuksien mukaan tuon pykälän vaikutus on pieni.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #58 : 22.11.2013, 14:29:38 »
Katsotaan nyt miten tehot riittää, varmasti ainakin siinä missä SU:t alkaa ahdistaa niin oma järki sanoo että 4 kurkkua alkaa siinä vaiheessa vasta pääsemään oikeuksiinsa.

Jos kellään muuten löytyy suuttimia (ylempänä kuvat. Ks. toinen kuva, 2 suutinta puuttuu), niin saa tarjota. Pää-(115-128) ja ilmasuuttimia (175-188), ja neulaventtiilejä (175) erikseenkin.

Harrastuksen nimissä hommaan FMI 1.2 seosmittarin ja koitan saada kaasarit itse säätöön. Sen verran noita jo tullut räplättyä ja ihmeteltya ja opiskeltua, ja oon lukenut 'Virittäjän käsikirja 3' läpi aika monesti, että uskoisin saavani nuo ihan hyvin säätöön. Ja kuitenkin uteliaisuus ja mielenkiinto ja halu oppia noita säätämään on kova.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #59 : 22.11.2013, 16:10:45 »
Hommaa säädon avuksi oikea laajakaistamittari, epäilen että tuo FMI 1.2 -mittari ei sitä ole.
144-70

 

Samppasport  Futurez