Samppasport  Futurez

Camber kit (takasäätöjä vailla)

  • 41 Vastauksia
  • 24367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #15 : 02.07.2014, 10:32:51 »
Tuota takatukivartta saa myös ihan suomestakin. Tinos garagelta ite tilasin aikanaan kun tuota samaa saa myös eibachin tuotenimellä niin eibachin myyjien kautta onnistuu toimituskin. Reilu 200 eur muistaakseni maksoin ja II koppaseen focus farkuun laitoin ja kävi heittämällä. Sama alusta ja pohjalevy kuin volvo v50 mazda3 niin ei tule ongelmia niissäkään.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #16 : 03.07.2014, 01:16:34 »
Eihän tuosta S40/V50 etupäästä voi säätää camberia epäkeskoilla, kun se iskarin alapää on kuvanmukainen, sivu 3:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

Samanlainen kuin nykyään myös S80/V70:ssä.


Onko tuo nyt varmaa tietoa? Vai siis miksi nuo sitten kaupittelevat näitä nuihin S40/V50:iin tuolla?


Ymmärtääkseni takapäähän voi laittaa noi pultit tai kokonaiset varret. Varsilla saadaan isompi säätövara. Itsellekkin pitäisi tilata noita osia (kimppatilaus?).

Keulasta en osaa sanoa mitään.

Eli siis kokovarret itselle. En nyt tarkkaa arvoja muista mitä lapussa oli, mutta reilusti yli asteen oli ohjearvoista.  Ja siis negatiivisen puolella tosiaan. Nuilla kokonaisilla varsilla näytti ainakin saavan ohjearvojen sisäpuolelle.

Mahdollista olisi kyllä jos kiinnostusta olisi niin kimppatilausta.   


Kävin itse tänään nuo renkaat vaihtamassa vanteilla paikkoa akselittain, niin saa vielä jonkun aikaa ajella, niin sinänsä tällä ei ihan niin palava kiire ole, mutta mite pikemmin alta pois niin sen parempi.  :)

Tuota takatukivartta saa myös ihan suomestakin. Tinos garagelta ite tilasin aikanaan kun tuota samaa saa myös eibachin tuotenimellä niin eibachin myyjien kautta onnistuu toimituskin. Reilu 200 eur muistaakseni maksoin ja II koppaseen focus farkuun laitoin ja kävi heittämällä. Sama alusta ja pohjalevy kuin volvo v50 mazda3 niin ei tule ongelmia niissäkään.

Miksihän sitä ei sitten eteen saa. Ongelma suurempi melkein edessä itsellä.  Kysyitkö tuolta itse pelkästään taakse? Jos mahdollisesti eteenkin onnistuisi.

Mulla on vaan 89% varmuus! :D Eli toisin sanoen en rupea arvailemaan oikeita osia, toivotaan että joku tietää paremmin noista Ebayn kikkareista... :)

Koitappa saaha se prosentti vielä.  :D No ei vaan, jos tuolla tosiaan ebayssa sivuilla luvataan passaavan niin luulisi onnistuvan palautus jos ei passaa? Nuohan on aika tarkkoja tuolla, että saavat positiivista palautetta. Toisaalta fakta tietoja olisi nyt mukavempi kuulla tietenkin.  Mutta eihän nuo hinnat tuolla ainakaan konkurssia tee jotein tilattua varmasti tulee jos ei muualta saa, eikä keneltäkään löydy faktatietoa.


Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #17 : 03.07.2014, 07:27:30 »
Etupää on vaikeempi tapaus tuon iskarin alapään kiinnitys mallin vuoksi. Epäkesko pultit ei käy ja ainut vaihtoehto olisis saada säädettävät yläpäät tuohon. Mutta niitä ei tunnu löytyvän, tai varmuutta niiden käypäisyydestä en saanut niin jäi etupää tekemättä.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #18 : 03.07.2014, 08:27:01 »
Onko tuo nyt varmaa tietoa? Vai siis miksi nuo sitten kaupittelevat näitä nuihin S40/V50:iin tuolla?

Koitappa saaha se prosentti vielä.  :D No ei vaan, jos tuolla tosiaan ebayssa sivuilla luvataan passaavan niin luulisi onnistuvan palautus jos ei passaa?

Koitin saada lisää prosentteja... :D

Mitä noita Ebayn toimittajia alla oleville etupään osille tutkin niin suurin osa ei lupaa noiden sopivan S40/V50-sarjaan. En tiedä sitten miksi tuo (ja muutama muu) jenkkitoimittaja lupaa sopivuuden? ???

http://www.ebay.com/itm/Alignment-Camber-Kit-Front-Rear-ACDELCO-PRO-45K18035-/131179722873?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #19 : 03.07.2014, 08:45:09 »
Etupään  camberien säätö onnistuu vain säädettävillä iskarin yläkiinnityksillä kuten "svart" kirjoitti. Takapäätä voidaan säätää joko epäkeskopulteilla tai säädettävillä varsilla.

Noita keulapuolen iskarinyläpäitä voisi löytyä Fordin nimellä, luulisi että niihin löytyy paremmin tuollaista aftermarket osaa kun on tuota ralliperinnettä enemmän kuin Volvolla.

Itsellä on jossain pari sarjaa noita epäkeskopultteja jos joku haluaa takapäätä säädellä. Itselle ajattelin kuitenkin laittaa säädettävät varret koska madallusta on tulossa. Uskoisin että noilla epäkeskoilla saadaan säädettyä takacamber kohdalleen vakioalustalla.
C70 T5 2006 Summum

Poissa ttatsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #20 : 31.08.2014, 13:51:05 »
Vieläköhän tuolta tinos garagelta saisi niitä säädettäviä tukivarsia? Liekkö kukaan tilaillut lähi aikoina?
Volvo V70 T5 -15
Ex.BMW e60 3.0d -04, BMW e61 3.0d -04, Volvo V70 2.4d -08, Volvo V50 2.0d -04, Volvo 965 3.0L Aut. -95, Volvo 940 2.3t

Poissa Methanolic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #21 : 24.10.2014, 10:12:43 »
Futurez:ilta tilasin omaan V50 Megan Racingin säädettävät varret...


V50 T5 AWD M66.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #22 : 24.10.2014, 12:51:43 »
Futurez:ilta tilasin omaan V50 Megan Racingin säädettävät varret...

Eteen ja taakse vai? Paljon tuli hintaa?

Ei ole itse tässä vielä kerennyt tehdä asian suhteen mitään.  Täytynee talven aikana.  Puoli kesää oli renkaat nyt käännettynä vanteilla ja kyllä kerkes syödä toisenkin puolen.  :D

Vissiin vanteen kokokin vaikuttaa tuohon asiaan jonkin verran. Nastarenkaat 16" on ollut 4 talvea (ensimmäisenä talvena yli Juhannuksen) ja niissä tuonta syöntiä ei läheskään niin paljoa ole ollut, tosin kaikki nastat on kuluneen juurikin sisä reunalta.


Pohdinnassa nyt olisi 18" vanteet ja niihin talvirenkaat, voisi olla sitä ennen tietenkin hyvä nuo cambeerit saada säädyksi kuntoon, ettei renkaat olisi jo ensi talvena vaihtokunnossa.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #23 : 24.10.2014, 15:46:54 »
Eurooppalainen myyjä (UK) takapään osille:

http://kalmar-union.com/parts/volvo-s40v50c30c70-suspension/

Ameriikasta tilaamalla saa tosin halvemmalla, varsinkin jos menee tullin ohi.
C70 T5 2006 Summum

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #24 : 24.10.2014, 18:49:53 »
Eurooppalainen myyjä (UK) takapään osille:

http://kalmar-union.com/parts/volvo-s40v50c30c70-suspension/

Ameriikasta tilaamalla saa tosin halvemmalla, varsinkin jos menee tullin ohi.

Täytyypä näitä katsella.  :)

Harmittaa vaan tuon etupää kun itsellä se kuluminen sieltä on suuremmanlaista. 

Vaan ei näytä olevan kenelläkään varmuutta siis, nuista etupään osista?

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #25 : 03.11.2014, 19:24:14 »
Tuossa D2:ssa tais sittenkin olla camberi säädöt?  Saa siis siirrettyä ulommas päin, eli  positiivista cambeeria tulis? Reiät siis auton ulommalla puolella vapaana.  Ei siis portaattomasti tässä tuo säätö niinkuin normaalisti.


Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #26 : 13.04.2015, 08:14:49 »
Onko kellään tietoa edullisesta euroopasta saatavasta camber säätösarjasta. Auto minulla on V50 1.6 drive joka syö takasia sisäreunoista, autohan on ilmeisesti n.10mm matalampi kuin normiversio. Renkaat ovat silmiin pistävästi yläreunasta sisäänpäin. Jenkeistä tilattuna camber sarja 157€ sisältäen rahdin ja veron Suomessa. Onko kokemuksia kestääkö halvat Ebayn cambersarjat?

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #27 : 08.06.2015, 12:51:51 »
Tilasin Ebaysta taakse säädetävän camber kitin. Asensin paikoilleen ja säädin jo valmiiksi hieman camberia positiiviseen suuntaan, renkaathan oli silmiinpistävästi kuluneet sisäreunoista. Seuraavaksi vein auton pyöränkulmien säätöön, autoa hakiessani sanoivat taka camberin olleen ohjearvoissa.

Printin mukaan tavoite -1°43´  +/-1°00´ heitolla.
Mitattu vasen -2°17´ ja oikea -2°02´
Eivät olleet tehneet taakse mitään säätöä kun oli ohje arvoissa.

Nyt on vaikea sanoa montako astetta säädin tukivarsia asentaessani, mutta silminnähden renkaiden asento ei juuri muuttunut, ehkä hivenen.
Kysymys teille foorumilaisille. Jos tuo taka camber säädettäisiin tuonne rajamaille -1°43´  eli noin puoli asetetta, vaikuttaako renkaiden kulumiseen? vai pitäisikö säätö olla jo lähempänä 0° jotta ne eivät kuluisi sisäsyrjistä. Valmistaja on ilmeisesti suunnitellut ajettavuutta varten tietyt kulmat. Säätämällä 0°00´ tällöin ilmeisesti ajettavuus mutkiin kärsii.

Aurausta takaa säätivät vasenta joka oli 0°00`-> säädön jälkeen 0°10`

Onko minulla oikeutta vaatia uudelleen säätämistä renkaiden säästämiseksi? kaikki säädöt ovat tosin raja-arvoissa.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #28 : 09.06.2015, 13:20:34 »
Itse käytin auton nelipyöräsuuntauksessa madalluksen jälkeen, muistaakseni takacamberit oli säädön jälkeen luokkaa -2 --> kelpasi katsastusmiehelle. Renkaat ovat silminnähden vinksallaan sisään päin. Ostin nyt täältä foorumin kautta Eibachin säädettävät takatukivarret mutta en ole niitä vielä asentanut alle, tarkoitus olisi säätää asennuksen jälkeen camberi tuonne asteikon toiseen päähän, ehkä -0,5-1 astetta.
C70 T5 2006 Summum

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Camber kit (takasäätöjä vailla)
« Vastaus #29 : 16.06.2015, 05:35:47 »
Tilasin Ebaysta taakse säädetävän camber kitin. Asensin paikoilleen ja säädin jo valmiiksi hieman camberia positiiviseen suuntaan, renkaathan oli silmiinpistävästi kuluneet sisäreunoista. Seuraavaksi vein auton pyöränkulmien säätöön, autoa hakiessani sanoivat taka camberin olleen ohjearvoissa.

Printin mukaan tavoite -1°43´  +/-1°00´ heitolla.
Mitattu vasen -2°17´ ja oikea -2°02´
Eivät olleet tehneet taakse mitään säätöä kun oli ohje arvoissa.

Nyt on vaikea sanoa montako astetta säädin tukivarsia asentaessani, mutta silminnähden renkaiden asento ei juuri muuttunut, ehkä hivenen.
Kysymys teille foorumilaisille. Jos tuo taka camber säädettäisiin tuonne rajamaille -1°43´  eli noin puoli asetetta, vaikuttaako renkaiden kulumiseen? vai pitäisikö säätö olla jo lähempänä 0° jotta ne eivät kuluisi sisäsyrjistä. Valmistaja on ilmeisesti suunnitellut ajettavuutta varten tietyt kulmat. Säätämällä 0°00´ tällöin ilmeisesti ajettavuus mutkiin kärsii.

Aurausta takaa säätivät vasenta joka oli 0°00`-> säädön jälkeen 0°10`

Kävin uudelleen säädättämässä pyöränkulmat, kyseinen yritys hoiti reklamaation hyvin ja sopuhintaan. Aikaa meni taka camberin ja aurauksen säätöön reilu tunti, syynä tukivarsissa olevien säätömuttereiden hankala sijainti.

Nyt on takana camber -0°25´ ja -0°19´   Aurausta 0°07´ ja 0°08´

Edessä on camber -1°01´ ja -1°00´  Aurausta 0°07´ ja 0°05´ Edestä ei saa minun autosta camberia säädettyä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron