Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 780 -91 B230FT+

  • 316 Vastauksia
  • 110493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #165 : 08.05.2013, 18:18:01 »
Ei näy kuvaa..  :(

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #166 : 08.05.2013, 18:24:35 »
Ei näy kuvaa..  :(
Mulla ainakin näkyy, mutta pistetään sitten linkki siihen topicciin jossa kuvat ainakin näkyy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33527.0

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #167 : 08.05.2013, 18:28:07 »
Ihan hatusta vedettynä:
Musta maihin
Keltaiselle jatkuva +12V
punainen virtalukon takaa +12V
Sininen on automaattiantennin ohjaus, eli jo sitä ei ole, niin ei tarvi kytkeä mihinkään.

Kaiuttimet sitten siinä liittimissä vierekkäin väripareittain.

Tossahan toi olikin:

http://pdf.crse.com/manuals/3227644411.pdf

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #168 : 08.05.2013, 18:39:24 »
Mikäli siellä on volvon pyöreä liitin, seuraa sitä  ja irroita löytyvä liitin, pitäisi sopia noihin johtoihin. Adapterit on valittava kaiutin määrän mukaan.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #169 : 20.05.2013, 18:24:50 »
Uusien rekkarien hankinta edessä. Kysyn teidän mielipidettä, että uudet pienet valkopohjaiset vai FIN-tunnuksella olevat kilvet? Karseet noi uudet pienet kun kattos Trafin sivuilta :facepalm:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #170 : 20.05.2013, 18:50:31 »
Uusien rekkarien hankinta edessä. Kysyn teidän mielipidettä, että uudet pienet valkopohjaiset vai FIN-tunnuksella olevat kilvet? Karseet noi uudet pienet kun kattos Trafin sivuilta :facepalm:
Saa "vanhan speksin" mukaisetkin valkoiset.

Sanot tilatessa, normaalit alkuperäisellä tunnuksella ilman eulätkää.

"Uudet pienet" on tarkotettu autoihin jossa perinteisesti on käytetty 5merkkisiä kilpiä kilven tilan takia.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #171 : 20.05.2013, 18:54:51 »
Saa "vanhan speksin" mukaisetkin valkoiset.

Sanot tilatessa, normaalit alkuperäisellä tunnuksella ilman eulätkää.

"Uudet pienet" on tarkotettu autoihin jossa perinteisesti on käytetty 5merkkisiä kilpiä kilven tilan takia.
Hyvä noin sitten.. olin saanut sellasen käsityksen vaan että toi uusi korvais tuon ''normaalinkin'' ilman etulätkää.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013, 19:10:05 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #172 : 20.05.2013, 22:06:05 »
Saat tosiaan ne samanlaiset ilman EU tunnusta olevat kilvet tilaamalla. Mitään lyhyempiä kilpiä et saa jos ei ole suhteita katsastusmieheen. Lyhyemmät kilvet saa vain jos normikilvet ei mahdu, katsastusmiehen pitää mitata kilpien paikka ja laittaa vielä tiedot Trafiin.

Tiedän tämän vallan hyvin kun juuri tänään hain kilvet omaan Bertoneeni, yritin tinkiä lyhyen mallisia kilpiä mutta ei onnistunut... :P
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #173 : 30.05.2013, 21:01:21 »
Pervo alkanu osoittamaan mieltä :D Onko sytkä pielessä kun tyhjäkäynnillä kierrokset seilailee. Kyllä se komeasti kierroksia ottaa kun painaa vähän kaasua, mutta sitten kone meinaa sammua kun kierrokset laskevat. Ongelma häviää kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1838
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #174 : 31.05.2013, 15:08:22 »
Moi. Oletko tarkastanut tyhjäkäynti lisäilmamoottorin toiminnan tai siihen liittyvien letkujen tiiveyden. Minulla oli se tulopuolella oleva muovinatsa irronnut imuputkesta, jolloin oireet olivat samankaltaiset.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #175 : 31.05.2013, 15:46:51 »
Moi. Oletko tarkastanut tyhjäkäynti lisäilmamoottorin toiminnan tai siihen liittyvien letkujen tiiveyden. Minulla oli se tulopuolella oleva muovinatsa irronnut imuputkesta, jolloin oireet olivat samankaltaiset.
Missä tommonen tyhjäkäynti lisäilmamoottori sijaitsee tässä Pervossa?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1838
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #176 : 31.05.2013, 16:56:47 »
Kuvassa ylempi nuoli osoittaa lisäilmamoottoria ja alempi nuoli osoittaa nippaan, joka oli pettänyt ja aiheutti imuvuodon. Nuolet näkyy hieman huonosti, mutta ovat kuvan yläreunassa :(.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #177 : 31.05.2013, 18:05:45 »
Kuvassa ylempi nuoli osoittaa lisäilmamoottoria ja alempi nuoli osoittaa nippaan, joka oli pettänyt ja aiheutti imuvuodon. Nuolet näkyy hieman huonosti, mutta ovat kuvan yläreunassa :(.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kaikki näyttivät olevan kunnossa... Täytyy soitella kaverille joka näistä tietää..

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1838
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #178 : 31.05.2013, 18:12:57 »
Eli siellä lisäilmamoottorin sisällä oleva luisti liikkui takertelematta.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -88 by Bertone
« Vastaus #179 : 04.06.2013, 19:43:39 »
Vika oli putkessa, joka tuli ilmamassamittarilta. Se kohta oli murtunut johon letku lisäilmamoottorista tuli. Joku oli keksinyt paikata sen jollain ihmetökötillä, oli ihan tahmeaa ja sai melkein repimällä pois :idiot2: Kovalla hinkkaamisella sen ''liiman'' sai pois. Nyt on kuitenkin uudelleen paikattu, sikaflexillä.

Tuossa kuvassa näkyy murtunut osa.



Pieni plussa, Volvo 780:n historiaa. Klikkaamalla isommaksi. ;)

« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 18:38:46 kirjoittanut viiksivallu »

 

Proturbo  Autodiagnoosi