Teetin öljyletkut laatikon putkien tilalle ja moottorin öljyjäähylle. Tuo PTFE -letku on yllättävän jäykkää. Letkut ovat vähän liian pitkät ja joudun niitä vielä lyhennyttämään

. Ajattelin ensin, että ei pieni ekstra mitään haittaa, mutta ei tuota taivuttele mitenkään tai mihinkään. No, lyhentäminen on kuitenkin helpompaa kuin pidentäminen

.
---
Koneen öljyjäähy on nyt toiminnassa ja testattu oikein sopivaksi, mutta... letkua paikoilleen taivuttaessa se nurjahti. Onko kenelläkään aavistusta kuinka pitkää ikää tuolle letkulle voi luvata vai kannattaako viedä suoraan korjattavaksi?
Ei pitäisi koskea mihinkään. Kaikki osat ja työkalut hajoaa TAAS käsiin

.
---
Hydrauliikka kaupassa ei tuo nurjahtaminen mitään älämölöä aiheuttanut, joten olkoon tuollainen. Lyhensin pelkästään laatikon letkuja ja siirsin koneen letkut kauimpaan kennoon. Edelleen hyvin pelaa ja öljy jäähtyy reilusti. Termostaattikin tuntuu toimivan.
Laatikon letkut on vielä kytkemättä ja lyhennyksen jälkeen jäi aika näppärän pituiset pätkät odottamaan tarvetta.
Laatikon öljynlämpöä voi ilmeisesti seurata jäähylle menevästä putkesta. Tuohon tuli sitten tuollainen kötöstys väkerrettyä. Joku mittausliitäntä vähän väärällä sovitteella, mutta väkisin runtattuna ja liimalla kiinni:

Ylijäämäpätkät joille varmasti tulee käyttöä kunhan sitä keksitään:

Pieni suodatin ja ryöstölaippa sopivat heittämällä paikoilleen, vaikka tuo paineanturi ja vesiputki hieman ahdistelevat:

Keulan letkujen sovituksesta tuli tällainen:

Puolen tuuman letkuliitos vaati 45 asteen kulman, että sopi paikoilleen.
Jäähdyttimen viereisestä muovista poralla läpi ja sillä selvä:

Letkussa näkyy selkeästi nurjahtanut kohta.