Eipäs nuolaista ennenkuin tipahtaa

.
Jäähdytinnestettä on tällä kannella kulunut asennushetkestä tähän päivään aina vähän kerrassaan. En ole siitä sen enempää stressaillut, kun kaikki on muutenkin vasta vaiheessa ja vuotojakin on ollut siellä täällä. Vuodot on paikkailtu, mutta nestettä silti kuluu. Putkesta ei tule valkoista savua ja tulpat on "normaalin" näköiset. Mitä nyt edellisissä tulpissa tuota alumiininakutushippua. Noo, ajelinpa eilen 150km ja perille tullessa vilkaisin konehuoneeseen. Öljytikku oli noussut pois paikoiltaan ja majoneesimössöähän sieltä tursusi.
Voi tutti!
Paisarissa nestepinta laski aina lähelle minimiä, muttei ole koskaan ollut aivan tyhjä. Jotenkin kutittelee ajatus, että lohkossa ei välttämättä olisi mitään halki, vaan kannessa tai sitten nakunaku ja kansipahvi on mutkalla.
Kansi vaihtuu ja puristukset laskee aavistuksen. Turboilijat vievät kaikki 531 -kannet nenän edestä, mutta eiköhän tässä 530:kin pärjää. Jonkinlainen porttaus ja avot taas mennään.
Koneen käydessä kuuluu silloin tällöin tietyllä kierrosalueella narinaa/värinää. Toivottavasti lakrut eivät ole saaneet tuosta glykolista kipeää? Koneella on ajettu n. 2000km remontin jälkeen ja jos se nyt on tuo kansi halki, niin öljyn seassa on ollut kokoajan glykolia.
Nyt pitäisi päättää mitä teen:
1. Vaihdan pelkästään kannen ja huuhtelen ATF + moottoriöljy seoksella koneen puhtaaksi.
2. Puran koko moottorin, vaihdan kaikki laakerit ja männän renkaat ja pesen möhnät pois harjalla.
Kumpi vaiko kampi on järkevämpi?