Mitä koneelle on pähkinänkuoressa tehty?
- Puristukset nostettu (kannesta 1mm ja männän kuppi 2.2mm -> 0.6mm) jotain 11.3-11.6:1
- Joku jokkisnokka (n. 270 astetta ja 11mm) DCR 8.7-9.x
- Seetit ja venat pyöristetty
- sytysysennakot 13 - 36 astetta
- bensaa saa ja tulee saamaan riittävästi

Pakosarjan tiivisteet on "kunnolliset" peltipintaiset, mutta tarvikkeet. Olen ihmetellyt jostain kuuluvaa paukkunaa. Ihan kuin jokin lämpölaajenisi ja poksuisi takaisin vanhaan asentoon. Vääntääköhän tuo oikaisemani orkkis valusarja kantta?
Uusi pakosarja tuli eilen. Ensi viikonloppuna pitäisi hitsata pätkät kollektorista katilla.

Tuollainen laajennuspätkä olisi jo valmiina ja osa sinkistäkin on jo hiottu pois. Tuosta putki jatkuisi katille 2-1/2":a.

Hitsautan jossain
KKD:n RST V-pannan laipat paikoilleen.
Pakosarja on aika ohutta tavaraa mikä on painon kannalta kiva, mutta tuo muu etuputkisto katteineen on aika raskas. Ajattelin tehdä tuon tuennan pakoputki klemmareista ja lattaraudasta. Kolme klemmaria joiden vastakappaleet yhteen lattaraudalla ja tuosta jonkinlainen vahvistettu raudan pätkä sinne vauhtipyörälle. Avaamalla mutterit tuota on mahdollista siirrellä, jos sattuu tulemaan mittavirheitä. Jos taas alkaa rämistä, niin pari täppää tai saumaa sinne tänne, niin räminät loppuu siihen. Luulisi pitävän putken kasassa?

Primäärien ja kollektorin väliin tulee tiivistetöhnäksi permatexin copper -silikoni. Jenkki foorumeilla Loctiten 5920 Copper:a on käytetty menestyksellä vastaavassa paikassa. Jos pettää, niin sitten plan B on joku SIKA:n tai Bostikin palokitti (1000-1200 astetta)

.
Onko Espoossa ketään/mitään firmaa, joka hitsaisi TIG:llä edukkaasti nuo rst -laipat?