Carcom Oy  Elekma

Googen LH projekti - B230F ja B230A männät (monttu 2,2->0,6mm)?

• 184 Vastauksia
  • 82550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
En tiedä mistä johtuu seoksen heittely, mutta parikin tyyppiä jo sanonut, että malpassi joutaa kaatopaikalle.
LH:n oma kuulemma erittäin hyvä.

Vaihdoin vakio Boschin takaisin ja seos oli paljon paremmin "hyppysissä". Malpassi jää hyllyyn odottamaan jotain seuraavaa älynväläystä.

Säätelinpä sitten karttaa lisää ja laitoin nakutusluurit korville. Sieltäpä sitä alkoi taas kuulua! Letkunpää tulee pakosarjan ja kannen liitokseen ja voikohan olla, että sotken vuotavan tiivisteen nakutukseen?

Tuolla on tämänpäivän nauhoituksesta pätkä ja jos tuo ei ole nakutusta, niin mitä se sitten on:
--->  http://tinyurl.com/4yvbbuq  <---

Kartta:

Mihinkä näitä mp3 nauhotuksia voisi laittaa jakoon kätevästi? Olen yrittänyt etsiä sopivaa serveriä, mutten ole löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011, 11:32:20 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Ei ole nakutusta. Venttiilit siellä rallattaa. Ehkä myös pieni pakovuoto.

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
Sitä minäki ettei nakutus noin pehmeä ääni ole.
Jäitä housuun!

EVO8

• Vieras
Nauhoituksen perusteella olen sitä mieltä että ei ole naulaa. Kuulostaa lähinnä vuotavalta pakotiivisteeltä. EI sais tilkkeet vuotaa jos ajat lambdan kanssa karttoja! Aiheuttaa myös kuvailemaasi seoksen heittelyä.

Jotkut Malpassit on ollu äänekkäitä. Siihen on parikin mahdollista aiheuttajaa. Kaveri sai vaihdettua myyjällä toiseen yksilöön kun oli äänekäs. Alipaineohjatuissa säätimissä paine tyhjäkäynnillä vaihtelee moottorin käyntilämpötilan mukaan. Se saattaa aiheuttaa sekaannusta että säädin ei muka pitäisi asetettua painetta. Laite on yksinkertainen kuin junan vessa että jos siinä ei ole vikaa heti uutena niin se pelaa näkymättömiin. Omassa on 100tkm ajettu säädin jossa venttiilin kärki on hieman kiillottunut. Orkkis paineensäätimellä pärjää pitkälle jos kartat on hallinnassa.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi

Iso kiitos!

Yritin taas ajaa tuota Audacity:n high pass -filtterin läpi, suodattelin kaikki matalat taajuudet pois, hidastin myös nopeutta reippaasti ja en saanut sellaista "pom pom pom" ääntä esiin, mitä youtuben nakuluuri mainoksissa on.

Eli, tuo pakosarjan vuoto eli tikutus alkaa tulla esiin, kun pakokaasun paine alkaa kasvaa. Onko tuosta nyt ymmärrettävissä niin, että pakokaasun lämpötila alkaa nousta ja yhä suurempi osa bensasta alkaa tulla poltetuksi ja hyötysuhde alkaa kasvaa? Jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja seos menee sitten niin laihaksi, että alkaa oikeasti nakuttaa/"esi-syttyä" ja pakokaasun lämpötila nousee rajusti ja alkaa jo poltella mäntiä ja turboja? Nakuttaa -> suojakerros pintojen päältä hajoaa ja jo valmiiksi laihan seoksen kuumentama kaasu pääsee sulattamaan romut = mäntäpistiäinen?

Minulla on pakosarjaprojekti pajasti kesken, mutta se taitaa sellaiseksi jäädäkin. Tilasin valmiin 4-1 peltisatsin johon vetäisen laipalla loppuputkiston kiinni. Tuo orkkis pakosarja kieroutui ilmeisesti ensimmäisen irrotuksen yhteydessä ja olen sen hiomalla oikaissut, mutta jotenkin ei ota pitääkseen? No, nyt se pääsee eläkkeelle.

Imusarja menee myös uusiksi, kunhan jotain tulee jännää vapariin sopivaa tulee tarjolle.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011, 12:37:37 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi

Alipaineohjatuissa säätimissä paine tyhjäkäynnillä vaihtelee moottorin käyntilämpötilan mukaan. Se saattaa aiheuttaa sekaannusta että säädin ei muka pitäisi asetettua painetta.
En tarkoittanut tuota, vaan sitä, että malpassi ei "tasaa" suuttimen aukeamisen aiheuttamaa paineen romahduspiikkiä yhtä hyvin kuin bosch. Siis painemittarin viisari värisee malpassilla tolkuttomasti, boschilla ei juurikaan.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Nauhoituksen perusteella olen sitä mieltä että ei ole naulaa. Kuulostaa lähinnä vuotavalta pakotiivisteeltä. EI sais tilkkeet vuotaa jos ajat lambdan kanssa karttoja! Aiheuttaa myös kuvailemaasi seoksen heittelyä.

Tätähän tämä on. Yksi kerrallaan tulee vikoja esiin ja omia matkan varrella tehtyjä pieniä ja isompia virheitä. Tuolla putkessa on simonsin 2-1/2" laipat ja niiden mukana tulleet tiivisteet minua epäilyttävät kaikkein eniten. Pakosarja vuotaa aivan varmasti jostain kohtaa, mutta ei ole mitään mustunutta aluetta missään.

Jotkut Malpassit on ollu äänekkäitä. Siihen on parikin mahdollista aiheuttajaa. Kaveri sai vaihdettua myyjällä toiseen yksilöön kun oli äänekäs. Alipaineohjatuissa säätimissä paine tyhjäkäynnillä vaihtelee moottorin käyntilämpötilan mukaan. Se saattaa aiheuttaa sekaannusta että säädin ei muka pitäisi asetettua painetta. Laite on yksinkertainen kuin junan vessa että jos siinä ei ole vikaa heti uutena niin se pelaa näkymättömiin. Omassa on 100tkm ajettu säädin jossa venttiilin kärki on hieman kiillottunut. Orkkis paineensäätimellä pärjää pitkälle jos kartat on hallinnassa.

Malpassilla seos heitteli paljon enemmän, kuin originaalilla, joka on nyt paikoillaan. Auto käy paljon tasaisemmin eli uskon, että jotain häikkää oli, mutta onko se sitten väärin säädetty paine tms.? Käynnistyksen jälkeen kone kyykkäsi myös reippaammin, kuin nyt orkkiksella.

EVO8

• Vieras
En tarkoittanut tuota, vaan sitä, että malpassi ei "tasaa" suuttimen aukeamisen aiheuttamaa paineen romahduspiikkiä yhtä hyvin kuin bosch. Siis painemittarin viisari värisee malpassilla tolkuttomasti, boschilla ei juurikaan.

Kokeillut lyhyemmillä letkuilla?

Tätähän tämä on. Yksi kerrallaan tulee vikoja esiin ja omia matkan varrella tehtyjä pieniä ja isompia virheitä. Tuolla putkessa on simonsin 2-1/2" laipat ja niiden mukana tulleet tiivisteet minua epäilyttävät kaikkein eniten. Pakosarja vuotaa aivan varmasti jostain kohtaa, mutta ei ole mitään mustunutta aluetta missään.

Malpassilla seos heitteli paljon enemmän, kuin originaalilla, joka on nyt paikoillaan. Auto käy paljon tasaisemmin eli uskon, että jotain häikkää oli, mutta onko se sitten väärin säädetty paine tms.? Käynnistyksen jälkeen kone kyykkäsi myös reippaammin, kuin nyt orkkiksella.

Pakosarjalta sekaan menevä happi sekoittaa lambdat  tehokkaasti. Karttojen teko ei onnistu.

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Kokeillut lyhyemmillä letkuilla?
Yhtä pitkillä.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Pakosarjalta sekaan menevä happi sekoittaa lambdat  tehokkaasti. Karttojen teko ei onnistu.

Kunhan uusi pakosarja saapuu, niin sen tiivisteet vetäisen silikonilla kiinni. Tuossa pakosarjan ja tiivisteen pellin välissä ei varmastikaan mikään kestä? Kävin katsastamassa lähi rautakaupat läpi ja kuparia ei ole tarjolla kuin 0.7mm vahvuisena. Pitäisikö metsästää 2mm paksua ja plöijata siitä kestotiivisteet?

Tätä tavaraa minulla on tuubillinen:
ULTRA COPPER TIIVISTESILIKONI
- Turvallinen sensoreille
- Lämmönkesto: –54ºC - +371ºC.
- Tyypillisiä käyttökohteita: Pakosarjat...
http://www.permatex.fi/09/tiivistysaineet.html

Onko muuten mahdollista, että osasyy vuotoon on liian korkea vastapaine? Putkisto on Biltsun ruostumaton turboputkisto (Ferrita Art nr: VOK74031). Klemmarit on 65, 58, 54 ja 54mm. Vähän ahdas, mutta tuskin liikaa? Ja vielä toinen MUTTA, tuo viimeinen pönttö on turbopönttö.

Lambdatonta B230G -moottoria ajetaan ECU:lla #0 280 000 900. Vilkaisin sen karttaa ja on aivan erilainen noihin lambdallisiin verrattuna.

Oma ja B230G kartta vierekkäin:

Kunhan saan kaikki viat kuntoon, niin tuleekohan tuosta omasta kartasta melkein samanlainen :)

Olen pähkäillyt mitä mittareita tämä auto nyt vielä kaipaisi ja olisi kiva koristaa tuota kojetaulua joulukuuseksi, mutta tuollainen joulukuusi ei sitten käytössä välttämättä olisikaan kovin mukava. Öljynpaine/lämpötila minua kaikkein eniten epäilyttää. Luin "Moottori" -kirjaa ja siellä oli aika yksinkertainen ratkaisu paineen seuraamiseen: 1barin paineella toimiva anturi. Ei tulisi lisämittareita väpättelemään jotain aivan turhaa tietoa, vaan valo pamahtaa ruutuun tyhjäkäynnillä ja kovassa ajossa, jos öljy meinaa "loppua kesken". Onko hyvä idea?
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 09:20:29 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi

Onko muuten mahdollista, että osasyy vuotoon on liian korkea vastapaine? Putkisto on Biltsun ruostumaton turboputkisto (Ferrita Art nr: VOK74031). Klemmarit on 65, 58, 54 ja 54mm. Vähän ahdas, mutta tuskin liikaa? Ja vielä toinen MUTTA, tuo viimeinen pönttö on turbopönttö.

Olen pähkäillyt mitä mittareita tämä auto nyt vielä kaipaisi ja olisi kiva koristaa tuota kojetaulua joulukuuseksi, mutta tuollainen joulukuusi ei sitten käytössä välttämättä olisikaan kovin mukava. Öljynpaine/lämpötila minua kaikkein eniten epäilyttää. Luin "Moottori" -kirjaa ja siellä oli aika yksinkertainen ratkaisu paineen seuraamiseen: 1barin paineella toimiva anturi. Ei tulisi lisämittareita väpättelemään jotain aivan turhaa tietoa, vaan valo pamahtaa ruutuun tyhjäkäynnillä ja kovassa ajossa, jos öljy meinaa "loppua kesken". Onko hyvä idea?
Tuo putki on ihan OK. Joskus niiden kanssa joutuu taistelemaan, koska se paine nyt vaan karkaa pienimmästäkin reijästä.
Edit: En lukenut koko tarinaa, mutta ilmeisesti vain kevyttä trimmausta.

Itse olen sitä mieltä, että mittareita ei ole koskaan liikaa. ;)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 18:41:44 kirjoittanut järviin »

Poissa janne81

• Turbo
Hae uudet pakosarjan tiivisteet Volvolta tai laita tarvikkeista ne peltiset, ei niitä "reijitettyjä folio paskoja". Nuo on mun mielestä parempia nuo peltiset.
Kun laippa on suora ja kannen pinta puhdas niin varmasti pitää.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Mitä koneelle on pähkinänkuoressa tehty?
- Puristukset nostettu (kannesta 1mm ja männän kuppi 2.2mm -> 0.6mm) jotain 11.3-11.6:1
- Joku jokkisnokka (n. 270 astetta ja 11mm) DCR 8.7-9.x
- Seetit ja venat pyöristetty
- sytysysennakot 13 - 36 astetta
- bensaa saa ja tulee saamaan riittävästi :)

Pakosarjan tiivisteet on "kunnolliset" peltipintaiset, mutta tarvikkeet. Olen ihmetellyt jostain kuuluvaa paukkunaa. Ihan kuin jokin lämpölaajenisi ja poksuisi takaisin vanhaan asentoon. Vääntääköhän tuo oikaisemani orkkis valusarja kantta?

Uusi pakosarja tuli eilen. Ensi viikonloppuna pitäisi hitsata pätkät kollektorista katilla.

Tuollainen laajennuspätkä olisi jo valmiina ja osa sinkistäkin on jo hiottu pois. Tuosta putki jatkuisi katille 2-1/2":a.

Hitsautan jossain KKD:n RST V-pannan laipat paikoilleen.

Pakosarja on aika ohutta tavaraa mikä on painon kannalta kiva, mutta tuo muu etuputkisto katteineen on aika raskas. Ajattelin tehdä tuon tuennan pakoputki klemmareista ja lattaraudasta. Kolme klemmaria joiden vastakappaleet yhteen lattaraudalla ja tuosta jonkinlainen vahvistettu raudan pätkä sinne vauhtipyörälle. Avaamalla mutterit tuota on mahdollista siirrellä, jos sattuu tulemaan mittavirheitä. Jos taas alkaa rämistä, niin pari täppää tai saumaa sinne tänne, niin räminät loppuu siihen. Luulisi pitävän putken kasassa?

Primäärien ja kollektorin väliin tulee tiivistetöhnäksi permatexin copper -silikoni. Jenkki foorumeilla Loctiten 5920 Copper:a on käytetty menestyksellä vastaavassa paikassa. Jos pettää, niin sitten plan B on joku SIKA:n tai Bostikin palokitti (1000-1200 astetta) :).

Onko Espoossa ketään/mitään firmaa, joka hitsaisi TIG:llä edukkaasti nuo rst -laipat?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011, 16:53:25 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Hitsautan jossain ruostumattoman KKD:n V-pannan toisen puolen tuohon kollektoriin ja itse turaan sen toisen puolen mustalla vaikka tuohon laajennuspätkään.

Onko Espoossa ketään/mitään firmaa, joka hitsaisi TIG:llä edukkaasti tuon pannan toisen puolen tuohon kollektoriin? Jos ei löydy, niin sitten vetäisen senkin mustalla kiinni.
Ei onnistu. Jos hitsataan musta+kirkas niin hitsauslisäaine on kirkas.

Poissa googe 2.0

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Ei onnistu. Jos hitsataan musta+kirkas niin hitsauslisäaine on kirkas.

Höh. Sitten vaan täytyy noiden laippojen juottelu teettää jossain. Kunhan on osat kourassa, niin täytyy käydä nuo lähi metallipajat kyselemässä läpi.

Onko kenelläkään kokemusta rst ydintäytelangoista?

Esab:lla on esimerkiksi tällaista tarjolla:
OK Tubrodur 14.71
FCAW
Tyyppi Rutiili
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=9631
« Viimeksi muokattu: 20.04.2011, 18:11:46 kirjoittanut googe 2.0 »

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron