Kiitoksia, kiitoksia!
Näinhän se on, ettei homma etene, ellei tee työtä sen eteen!

Nyt onkin vähän semmoinen puolitekoinen homma edessä, kun uusin koko takalokasuojan, kun pitäähän sinne mahtua kumi.
kotelosta tulee semmoinen neliskanttisella profiililla, tai pyöreähän se toki on, mutta se reuna on neliskanttinen, kun se nyt on pyöreä. ensinnäkin helpompi tehä ja tulee samalla lisää tilaa pyörälle. Joutuu vaan tekemään kahdessa osassa, koska nuo kyljet vaihdetaan molemmat suoriin ja ruostettomiin, joissa on ehjät kaaret yms.
Takahiekkapeltikin tulee uusi.
Niin, sitä meinasin, ettei voi tehdä ihan kylkeen asti sitä. Teen siihen puoleenväliin, missä menee se tehtaan tukikin.
Sitten vaan takakontista poistaa peltiä sen verran, että käytännössä sinne takapäähän ei jää mitään.
uusin samalla molemmat palkit, toinen tulee erilaiseksi kun alkuperäinen, koska varapyöräkoteloa ei ole.
Mitä tuota, kun ei ole varapyörääkään. Pitää mitata missä kohtaa tankki on ja irroittaa sen kehys ja poistaa ruosteet siitä.
Pohjaan voi laittaa pohjan
(hienosti sanottu) vasta kun kyljet on paikallaan.
Sitä ennen onkin ikävin homma edessä, kun poistan kaikki massat pohjasta. Kyllä ne lähtee kuumailmapuhaltimella ja taltalla, vaan on kyllä iso työ. Hiekkahan ei siihen pure.
Punnittin huvikseen sen isomman lattiapalan, missä oli molemminpuolin massaa, niin oli noin 5kg painavampi, kuin puhdas samankokonen pelti.

Tähän amazoniin ei tule kovin paksua massakerrosta, kesällähän sillä vaan ajetaankin.
Mutta varmaan 20kiloa lähtee pois kun rappaa nuo kaikki massat pois.
Mitä sanotte, laitanko pohjan alumiinilevystä, johon siiten istutan sen kehyksen ja tankin (tulee alkuperäisestä kopio, mutta alumiininen. Liimalla kiinni, vai tekisköhän 0.5mm levystä, se on aika kevyttä ja sopistai tulee se kehys, pohjan palkit ja sitten kylkipelteihinhän se tulee myös kiinni. Niin ei jäisi "ilman tukea" ku 20cm. pätkiä. Ja kontissa ei säilötä mitään. Sen verran pitää kattoa, että tankki ei tipu pohjan läpi...

Tuokin keventää noin vähintään 25kg. Nuo takalokasuojatkin teen 0.5mm pellistä ja ohuella massalla. Siinäkin tulee ehkä vajaa 10kg per puoli säästöä.
Pohjahan sit hiekkapuhalletaan vielä, kuten konehuone, rintapelti, sisältä juttuja ja niin edelleen.
Sitten ruiskutan heti puhalluksen jälkeen happopohjamaalin, siihen päälle kallista mutta lujaa raskaan kaluston maalia. 70€ litra.
Tuohon sitten strategisiin kohtiin massaa. eli semmoset kohdat, mihin tulee hiekkasuihkua.
Jonekin tuon aion hieroa siihen 8 alkavaan kilolukemaan. Sehän on selvää, ja kaikissa urheiluautotesteissäkin on todettu, että kevyt on hyvä. Varsinkin kun painopiste tulee tuossa paljon orig. alemmaksi. Siinähän paikat kestää paremmin, auto muuttaa suuntaa nopeammin, jousitus on jäykempi vakioiskareilla ja jousillakin. Puslat pääsee vähemmällä. jne.
Silti teen tuohon kunnon alustan, jolla on ilo ajaa mutkatiellä. Varttimailin ajastahan se on pois, mutta se ei haittaa, varttimaililla ei lopuksi auton
Suorituskykyyn suurtakaan vaikutusta jossain mutkapätkällä. Suoralla toki.
Mutta eipä mennä asioiden edelle.
Pitää ruveta imuroimaan puheenjohtajan pyynnöstä...