Onneksi ei nyt tarvinnu takoa kun semmoset 5cm pitkät pätkät. Tai kolme pätkää tuohon yhteen paikkapeltiin.
Tuonne jäi vielä yks jotain 8*10cm kokoinen reikä, joka pitää paikata, niin sitten on etujalkatila/tulipellin alku/kyljen alku hyvä.
Tuossa kuvassa, minkä kohta laitan näkyy tuolla taaempana noissa kanttipelleissä pikku reikiä.
Hulluinta noissa rei'issä on se, että ne on vaan jotain 2cm * 2cm kokoisia ja sit sentin päästä on ihan ehjä pelti. Eli sisäpuolelta ehjä maali ja ulkopuolella ehjä massa. noita reikiä taitaa tuossa olla kaksi.
Tällä tekniikalla, mikä nyt on käytössä, eli viilapenkkiin säädetään oikean levyinen rako ja sitten sopivalla muotovasaralla takoa sopiva ura. Taitaa olla järkevintä vaan hitsata kunnon päittäissaumalla semmoset 4*4cm paikat ja hitsata oikein viimesen päälle molemmilta puolilta. Toki ensin hioin pellin peltipuhtaaksi, jotta näkee pohjastakin onko massan alla ruostetta.
Ensin massan poistan kuumailmapuhaltimella ja omatekoisella taltalla, lähtee muuten hyvin kun malttaa vaan lämmittää.
Sitten fiiberillä pellille. Luotan sisäpuolella siihen, että siellä on puhdas maali, ettei ole ruostetta.
Eikös se niin mene, että paras tulos tulee, kun alkuperäistä on mahdollisimman paljon, kunhan se on
ehdottoman ehjää., jos käy niin, että pohjapellistä löytyy ruosteita muualtakin, leikkaan pellin symmetrisesti neliönä pois ja vien kaverin pajalle, niin saapi tuommosella veivillä tehdä nuo urat tuohon.
Toivotaan nyt vain, ettei ruostetta ole enempää. Huomennahan sen sitten näkee.
Tässä kuva tämänhetkisestä etunurkasta. Olen nyt vähän hitaasti hitsaillut, mutta täytyy muistaa, että koko hela nurkka meni palkkeineen kaikkineen uusiksi. Samoin menee seuraava poikittaispalkki ja toinen etukulma.
Ostan kyllä huomenna rautakaupasta sopivaa palkkia, ettei tarvii ite kanttailla tai hitsailla.
Samalla täytynee ostaa ihan tavan peltiä lisää.
Sulais nyt vaan lumet nopesti pois, niin pääsisi laminoimaan juttuja hiili ja lasikuidusta. Keulasta pitäisi vielä 10kg saada pois. eli keulan peltejä lasikuidusta (muotopellit) ja tukipellit hiilikuidusta, joka on muuten lujaa, kun on laminoinut ilmat poies siittä.
Kallistahan se on, en aio kyllä 3 m2 enempää hiilaria ostaa, lasikuidua tulee 300gramman mattoa ainakin 10m2. ehkä 4-500€ menee noihin laminointeihin, mutta sittenhän jää käyttökelpoiset muotit esim etu ja takaluukuille, ja lokasuojille(hiton hankala tehdä). Niin voin sitten joillekkin pientä korvausta vastaan toimittaa vaikkapa hiilikuituisen konepellin, itelle tulee konepeltiin näillä näkymin pintakerros, eli eka mm hiilikuitua semmosella 2-3mm punoksella ja kiiltävällä coatilla, loput muutama milla sit lasikuitua, niin konepelli näyttää kokonaan hiilikuituiselta, ovela kikka. Nykyään on semmosta hartsia, joka käy molemmille.
Menipä jaaritteluksi. Mut kuukauden päästä pitäisi olla ppohja hitsattu ja käsitelty, pintapellit hyvät ja auto pohjamaalissa.
Olen varma että myohästyn aikatauluista noin vuoden, kun aina tulee stoppeja, joihin ei voi itte vaikuttaa.
Niin, tossa melkeen valmis etukulma/ pohja.

Uploaded with
ImageShack.usEn tiedä sit minkä näkönen, mutta tuleehan pohjaan massa, ja sisäpuolellekkin hyvin ohut kerros massaa ääntä vaimentamaan. sisälle riittää kilo, pohjaan menee puolitoista.
huom! Kuvan vasemmassa alanurkassa näkyy paikkapeltiä, johon pakotin nuo pokkaukset vasaralla!