Proturbo  Autodiagnoosi

bleed venttiilit

  • 80 Vastauksia
  • 62474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #60 : 12.04.2013, 15:05:37 »
Mites toi motonetin härpäke päästää paineen pois kellolta?

 :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #61 : 12.04.2013, 17:16:28 »
Jaa-a.. Eipä se taija päästää. Hyvä huomio. :/
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #62 : 03.05.2013, 11:19:01 »
Mistä automalleista löytyy noita kakstoimisia kelloja mihin saa paineen kalvon molemmille puolille ja tanko jotenkin kohtuullisen mittainen ja kiinnityspisteet somasti ettei tarttisi alusta asti itse tehdä? Jos purkaamolta koittaisi löytää etuisasti. Olen myös miettinyt jos vakiokellosta saisi muutettua kaksitoimisen tiivistämällä ja poraamalla letkukiinnikkeelle paikan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 11:20:42 kirjoittanut Sköge »
760 '90 b230ft+m46

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #63 : 07.11.2013, 21:12:17 »
Kokeillaas herättää. Minkänäköinen on hukkakello ja se on varmaan ahtimessa kiinni oleva? Hukkaporttia ahtimessa ei ole (Garret T3) ja haluisin säätää kelloa tiukemmalle samalla kun lasken ahtoja. Ahdot alas ja tehollinen alue ylös, nytten katkaisee ahdot kesken kaiken.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #64 : 15.11.2013, 19:22:48 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #65 : 19.11.2013, 22:49:46 »
Joo tuo on ulkoinen. Minulla on sisäinen kello mikä aukeaa liiallisten pakopaineiden takia. Miten rajottaa ahtoja? Kaikki portille/kellolle menevät piuhat on poissa, pitäisi varmaan rakentaa uusiksi? Koitin laittaa mittarin haaraan säätimen, mutta se teki vaan sitä että ahdot nousi hitaammin. Jos laitan piuhat takas niinkuin ne on suunniteltu ja hukkaportti aukeaa tietyssä paineessa, heittääkö se kaikki ahdot pois (niinkuin nytten) vai ne ''ylimääräiset'' vain?

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #66 : 20.11.2013, 08:42:39 »
Onkos sulla joku sähköllä ohjattu hukkis siinä?
Vai onko ihan perinteinen paineohjattu? Tuollainen? -> http://www.homemadeturbo.com/wanted-11/wtb-t3-t4-kkk-26-super-60-any-60-48-turbo-41449/

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #67 : 20.11.2013, 12:45:26 »
iha semmonen mikä on kiinni turbon pakopuolella, semmonen mis on kaks letkun paikkaa. Iha mekaaninen.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #68 : 25.11.2013, 16:31:29 »
Joo tuo on ulkoinen. Minulla on sisäinen kello mikä aukeaa liiallisten pakopaineiden takia. Miten rajottaa ahtoja? Kaikki portille/kellolle menevät piuhat on poissa, pitäisi varmaan rakentaa uusiksi? Koitin laittaa mittarin haaraan säätimen, mutta se teki vaan sitä että ahdot nousi hitaammin. Jos laitan piuhat takas niinkuin ne on suunniteltu ja hukkaportti aukeaa tietyssä paineessa, heittääkö se kaikki ahdot pois (niinkuin nytten) vai ne ''ylimääräiset'' vain?

eikai se kello aukee pakopaineesta johtuen... vaan portti aukeaa, kun kellon jousi ei jaksa painaa vastaan...

sulla siis on ihan perus t3 garrett sisäisellä hukkaportilla??

ei oo ikinä tullu vastaan sisäistä hukkiksen kelloa.

ite hukkaportteja on sisäisiä, näissä yleensä ulkoinen kalvo sekä ohjausvarsi:

ja ulkoisia, eli ei ole osa pakopesää ja kello kiinteä-osa huokkaporttia:


sitte ratkaisu:
hukkiksen ohjausletku suora(ilman bleedejä,liittimiä ym. eli pelkkä letku) ja mahd. lyhyt ja jos vieläkin aukee niin kiristä portin ohjaustankoa tai vaihda kello/jousi mikäli purettava kello.

jos ei nämä auta. nii otat kuvan ja laittelet tänne, niin nähään minkälainen sulla on siellä
« Viimeksi muokattu: 25.11.2013, 16:33:31 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #69 : 09.01.2014, 15:43:30 »
Niin olikos joku saanut ton ahtopaineen säädettyä kahden tommosen motonetin paineensäätimen kanssa? Onko kuvaa?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #70 : 09.01.2014, 16:18:01 »
Se ei päästä painetta pois hukkaportin kellolta kahella motonetin säätimellä. Nöy hyvä. Tarvis vielä dumpin ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #71 : 27.06.2014, 22:26:18 »
OK, eli periaattessa saman asian ajaa rajapaineventtiili. Mittareilla saa vaan tarkemmin homman hoidettua.

Rajapaineventtiilin ollessa autossa kiinni ahdot nousee kyllä niskat taittaen siihen kiloon. Johtuen varmaan tuosta pikku reiästä jonka syystä hukkaportti pääse lävähtämään auki ilman vastapainetta -> Jonka jälkeen tcv laskee hukkaportinkelloon lisää vastapainetta ja säätää näin ollen haluttua ahtopainetta, eikö?
Rajapaine venttiiliillä tarkoitetaan tässä tapauksessa em. kupariputken pätkää johon on porattu reikä?
Itsellä on pienpaine turbo johon voisi koettaa lisätä pikkasen huippupainetta ilman piikkaamista.
Autossa on käytössä normaali TVC ja siis toi kuparibleederi millin vuotoreiällä tulee By passin) ja TCV väliseen letkuun? Olenko ymmärtänyt oikein?
« Viimeksi muokattu: 27.06.2014, 22:27:58 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #72 : 18.08.2014, 21:48:08 »
Itsellä ollut nyt tuo Jpstylingin rajapaineventtiili kiinni vähän aikaa ja tullut leikittyä sillä. Onhan se mukava kun ahdot nousee paljon nopeammin ja pysyykin pidempään ylhäällä. Vakionahan tossa 2,4T:ssä on 0,4 baria ahdot mutta nostin ne sitten 0,55 bar. Harmi vaan että kun antaa kaasua niin toimii hyvin mutta sen jälkeen kun palaa pintakaasulla ajelemaan niin nykii aika reippaasti, joka sitten tasaantuu ja häipyy ajan kanssa taas pois. Ajattelin että kun se rajapaineventtiili päästää ilmakehään sen pienen puhauksen niin voiko se muka riittää sekoittamaan tuon ruiskun seokset. Sen ilman saisi kyllä vietyä imusarjaan letkulla, tosin vaatii sitten erilaisen venttiilin. Tai sitten se menee laihalle ja joku nakuanturi siellä säätelee jotain,,,tai sitten muuten vaan ei pysy mukana kun ahdot nousee niin nopeaan. Täytyy tota nyt tutkia että mikä on, täytyi ottaa venttiili nyt pois kumminkin.
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #73 : 29.10.2014, 07:30:32 »
Noniin, tarkoitus olisi nostaa b230ft:stä ahtoja joten mitenkäs tuollainen Turbosmartin bleedi? Onko kellään kokemuksia kyseisestä säätimestä kyseisessä moottorissa?
V70 D5 -04

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #74 : 29.10.2014, 08:08:10 »
Noniin, tarkoitus olisi nostaa b230ft:stä ahtoja joten mitenkäs tuollainen Turbosmartin bleedi? Onko kellään kokemuksia kyseisestä säätimestä kyseisessä moottorissa?

BoostTee toimii niinku pitää, ei ikinä oo ollu ongelmia, kaverin fk:ssaki pelas.

 

Futurez  Kulkukoira