Niin pystyy vaihtamaan mut ei tarvii ite näköjään vaihtaa..

Vaihdatan jossain korjaamolla samalla ku tekeevät jakopäärempan.. Sinisellä sanoivat että jakohihnan yhteydessä vaihdetaan AINA apulaitehihna ainakin volvon huollossa, elikkä autooni on huoltokirjan mukaan tehty nokka-akselin hihnan uusinta biliassa ja varmistin apulaitehihnan vaihdon kun soitin biliaan ja kysyin huollosta ni sano että on tehty ja pitää kuulemma AINA vaihtaa samalla apulaitehihnaki samalla.. Se huoltomies vaa ihmetteli puhelimessa miten noi hihnan vaihtovälit on ollu noi nopeesti, 30.12.2004 (119 866km) ja 30.03.2007 (151 182km) Noi näkyy mulla huoltokirjassaki, olin ihmeissäni sillo ku lukasin huoltovihkosen läpi autoa ostaessa..

Samaan juttuun oikeestaan liittyen, vaihdoin itse jonkin aikaa sit noi alatukivarret ni järkytyin ku olivat kiinni VAIN kahdella läpiipultilla ja sillä olkatapilla, autoni on sentään T-5 Automatic -97 suomiauto eli pitäisi olla NELJÄLLÄ läpiipultilla ja se olkatappi turbokoneisissa malleissa!!

Ni ihan aikuisten oikeesti näyttää siltä et entinen omistaja on tainnu ajaa vulvani kankaalle joskus ku on ilmeisesti vaparin apurunko vaihdettu autooni ja se voisi selittää ton hihnan vaihtovälin niin nopeasti!

On varmaa vähä muutaki tonne keulille jouduttu vaihtamaan..

Mut ei sitä kyl uskois et olis kolaroitu, ku kaikki näyttää normaalilta ja hyvältä! Kohtahan olis toi jakopäärempan aika ku tulee vuodet täyteen, ajattelin siniseltä noi osat ja jos sen vesipumpunki pistäs vaihtoon..