Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä

  • 8 Vastauksia
  • 4794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« : 06.04.2012, 19:13:12 »
Kuuluuko jyristää tyhjäkäynnillä kuin betonimylly?
Mielestäni aika voimakas meteli auton sisään, tuntuma näihin on vaan taksi-matkoista aikoinaan, mutta nyt pitäisi hankkia moinen.
Värkki oli automaatti, toimi muuten hyvin.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #1 : 06.04.2012, 19:27:44 »
Mun mielestä ei. Joskus vaihdan valoissa vapaalle kun en jaksa kuunnella "jyrinää", mut ei sen pitäis ihan betonimyllytasolle kyllä yltää, riippuen tietysti mihin vertaa...

Poissa ^aj^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #2 : 06.04.2012, 21:06:55 »
Alipaine letku oli joskus remontissa revennyt irti aiheutti jyrinän tyhjäkäynnillä en tiedä olisko tässä esim:joku vuoto alipaine letkuissa.... :idiot2:
v70 2,5 tdi -01

donnari

  • Vieras
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #3 : 07.04.2012, 11:46:50 »
Käyttö softauksessa niin jyrinä isonee :oNäin ainaki omalla kohdalla,nimenomaan tyhjäkäynnin jyrinä lisäänty v..tutukseen asti.

Poissa -Whaeva-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #4 : 24.04.2012, 23:06:50 »
Veikkaan moottorin etummaista tai(ja) takammaista alipainetoimista kumityynyä. Itse tulppailin jokin aikaa sitten alipainevuotoja selvitellessä noita kumityynyille meneviä alipaineletkuja väliaikaisesti, niin letkut tulpattuna jyristää kyllä koriin jumalattomasti. Jo pelkän toisen kumin letkun tulppaus nosti tärinätasoa huomattavasti. Täristi siis tosiaankin vain tyhjäkäynnillä, ajossa ei niinkään. Eli ehkä nuo moottorin tukikumit rikki ja siksi letkut tulpattu, olisko ollu noin 150€/kpl. Usein noita kai on tulppaamalla "korjattu", mutta en kyllä suosittele, jos meinaa edes harkita kaupunkiajoa.
Toki se D päällä valoissa seistessä toimivanakin taitaa hiukan jyristää, mutta ei häiritsevästi.

donnari

  • Vieras
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #5 : 27.04.2012, 20:00:54 »
Kumienhan pitäis toimia siten,että vasta jossain maantienopeuksissa vetäsee alipaineella "tönkkiin"tyynyt.....
Aikanaan eräässä s80tdi:ssä huomasi hyvin ku aikasemmin oli vakio niin täristi jonkin verran,mutta softauksen jälkeen oli melkeen pakko vetää vapaalle esim.valoissa.Niin v...tusti se vaikutti.

Tätä samaa vaivaahan ei esiinny d5 kans...

Poissa ^aj^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #6 : 27.10.2012, 01:12:19 »
Tuli tossa vaihettua kaverin kanssa moottorin ylätuenkumi.No sen jälkeen löin moottorin tulille kas kummaa aivan tajuton jyrinä tyhjäkäynnillä, no sitten aloin katseleen alipaine letkuja josko olisi irronnut rempan aikana kaikki kiinni. No nappasin himaan tultaessa uudestaa koko tangon irti, ja löin tulille ei tärise enään. . Eli moottori on selkeästi kallellaan apukuskin puolelle päin, eli onko sieltä kumi mennyt risaksi joka ilmeni nyt kun uuden tiukan yläpään asensi paikoilleen? niin ja jos nostaa vähän kierroksia jyrinä häviää heti. Autohan oli v70 2,5tdi vm:01. . Huomenna meen nosturille taas katteleen eli vinkkejä,vinkkejä.. ::)
v70 2,5 tdi -01

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #7 : 27.10.2012, 12:23:31 »
Tuli tossa vaihettua kaverin kanssa moottorin ylätuenkumi.No sen jälkeen löin moottorin tulille kas kummaa aivan tajuton jyrinä tyhjäkäynnillä, no sitten aloin katseleen alipaine letkuja josko olisi irronnut rempan aikana kaikki kiinni. No nappasin himaan tultaessa uudestaa koko tangon irti, ja löin tulille ei tärise enään. . Eli moottori on selkeästi kallellaan apukuskin puolelle päin, eli onko sieltä kumi mennyt risaksi joka ilmeni nyt kun uuden tiukan yläpään asensi paikoilleen? niin ja jos nostaa vähän kierroksia jyrinä häviää heti. Autohan oli v70 2,5tdi vm:01. . Huomenna meen nosturille taas katteleen eli vinkkejä,vinkkejä.. ::)
Kyllä vahvasti haiskahtaa siltä, että toinen tukikumi alapäästä on tullut tiensä päähän, mutta tarkastele nyt, kun kerran nosturille pääset, kaikki alipainepuolen letkut tarkkaan.
Ei tuo ylätuki vaikuta kun koneen edes takaisin heiluntaan, ei sen pitäisi paljoakaan konetta kannatella, mutta jos ylätuki on rikki, niin se voi hajoittaa pakopuolen leluja.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa ^aj^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 TDI 2,5 jyrinä tyhjäkäynniillä
« Vastaus #8 : 27.10.2012, 19:58:30 »
mitattiin se etummainen tukikumi ei pitänyt alipainetta...Vaihettiin sinne nyt uusi tilalle nyt on kunnossa.
v70 2,5 tdi -01

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron