Samppasport  Futurez

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

  • 502 Vastauksia
  • 134043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #45 : 10.04.2012, 20:11:01 »
Mä sanoisin että ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen näiltä vuosin on ihan normaalia.
Ei se mullakaan pitkiä aikoja päällä ole.

Ei tarvi kauaa ootella enää niin selviää.  8)

EGR:ää himotti alkaa tulppaamaan mutta eikö ollu niin että -99 ja uudemmat vaatii softaan jonku mjuutoksen ettei valot pala? Mikä valo sinne mittaritauluun syttyy?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #46 : 10.04.2012, 20:32:07 »
Ei tarvi kauaa ootella enää niin selviää.  8)

EGR:ää himotti alkaa tulppaamaan mutta eikö ollu niin että -99 ja uudemmat vaatii softaan jonku mjuutoksen ettei valot pala? Mikä valo sinne mittaritauluun syttyy?
Toivottavasti ei tarvi.  :)

Mä tulppasin omastani mutta en kokenu siitä olevan sellaista hyötyä niin poistin tulppauksen. Vielä kun se vikavalo möllötti taulussa.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: RE: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #47 : 11.04.2012, 08:11:57 »
Mikä ero noissa sisustoissa on ennen ja jälkeen 1999 ??

Uudemmassa on esim taustapeilin luona olevat sisävalojen katkaisimet valaistu. Uudemmassa on fiksumpi vaihdekepin pää. Paksumpi ratti on ainakin nahkaisena. Semmosta pikkusta hipistelyä, joka luo kuvan uudemmasta autosta...

Ei mitään maata kaatavaa. Sisustoja vaikee verrata kun uudemmassa on puolinahat ja vanhemmassa kokonahka.

Tuohon "susikasiin" vaihdettiin kuluneen beigen ratin tilalle uudemman mallinen paksu nahkaratti, joka omaan käteen on mukava. Helppo päivitys, jolla auton ajotuntuma paranee potenssiin x 10.  :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #48 : 11.04.2012, 08:31:01 »
Tuo uudempi nahkaratti istuu kyllä pirun mukavasti kouraan.

Mulla ei sytyttäny vikavaloa EGRn tulppauksesta (-99). Auto oli vanhemmalla moottoriohjauksella ja läppätyyppisellä ilmamäärämittarilla.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: RE: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #49 : 11.04.2012, 11:14:21 »
Ei mitään maata kaatavaa. Sisustoja vaikee verrata kun uudemmassa on puolinahat ja vanhemmassa kokonahka.
Vanhemmissähan on jopa ihan plyysi sisustaakin. Ei sulla mutta . . .   ;)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #50 : 12.04.2012, 16:55:14 »
Tuo uudempi nahkaratti istuu kyllä pirun mukavasti kouraan.

Mulla ei sytyttäny vikavaloa EGRn tulppauksesta (-99). Auto oli vanhemmalla moottoriohjauksella ja läppätyyppisellä ilmamäärämittarilla.

Oisko se ollut sitten -98? Eikö nimenomaan -99 vaihtunut 15.8, ja sitä vanhemmat 15.7?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #51 : 12.04.2012, 16:56:48 »
Toivottavasti ei tarvi.  :)

Mä tulppasin omastani mutta en kokenu siitä olevan sellaista hyötyä niin poistin tulppauksen. Vielä kun se vikavalo möllötti taulussa.

niin eikö se softamuutos ole juurikin sen takia ettei se vikavalo syty?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #52 : 12.04.2012, 16:58:50 »
Harrastus on virallisesti alkanu tuon auton kans.  :)  Vaihdoin ohjaustehostimen nesteet eilen, loppu narinat ja tehostus parani hiukan.

jos viikonloppuna ehtis tutkailla jarruja ja vaihtaa jo valmiiksi sileät renkaat alle  :D
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #53 : 14.04.2012, 17:56:07 »
Liimailemaan joutuupi jossaki vaiheessa:



X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #54 : 14.04.2012, 18:43:31 »
niin eikö se softamuutos ole juurikin sen takia ettei se vikavalo syty?

Uudemmassa palaa ja vanhemmassa ei. Se on katsos niin, että uudempi on "vihreempi". ELK
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3)
« Vastaus #55 : 14.04.2012, 19:55:34 »
Juu tiedossa oli.. 15.7 vs. 15.8.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #56 : 15.04.2012, 16:56:38 »
Kesä on tullu, pystyy ropaamaan autoa pihalla.  :P

Kesärenkaat alle, ihan ok näkö. 17" vanteetki olis, mutta on noilla kuitenki sen verti hyvä ajaa että täytyypi mietiskellä. Rengassarja on ostettava anyway joten sikäli olis aivan sama kummat alla pyöris.





Sen verran alustassa korkeutta että näyttää ihan crosscountryltä..




Käytin kuskinpuolen ovipahvin irti kun repsotti. Joku oli ihan ite asentanu. Kaikki kiinnikkeet oli rikottu, pahvi oli kiinni sillä torxilla joka tulee sinne sisäpuolelle "kahvaan". Sikäli on ihan järjen kanssa tehty, jos tuo ruuviki olis rikottu niin sehän ei tuo oviverhoilu olis pysyny kiinni sit..  ::)

Stereoiden tuunausta. Vanha etuoven kaiutin irti, paloiksi ja alkuperäisestä telineestä ja kaiuttimen rungosta uudelle kajarille teline:






Istuu paikalleen hyvin:




Samalla kun se ovipahvin kiinnitys oli rikottu niin oli jätetty peilien pistokekin irti, nyt toimii sähköpeilitki..
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #57 : 16.04.2012, 18:54:48 »
Jaaha. Son meikäläisen exäki ehitty myydä jo, reilu viikko sitte vein sen liikkeeseen ja nyt se on jo myyty.  :) Saas nähdä tuleeko täällä foorumilla vastaan.

http://www.nettiauto.com/volvo/850/4701965

Taitaapi olla kuitenki se ap-pumppu joka pitää nakutuksen tuossa mun autossa. Outoa sikäli että se tekee sen voimakkaammin vaan kylmänä, lämmetessään hiljenee. Samoin, kierroksilla hiljenee, riippumatta konenn lämpötilasta. Oletin naputuksen kuuluvan jostain hydraulista, mutta näin oli volkkarimoottorimies mieltä että kyllä se on kuitenki ap-pumppu.

Eli, mahtuuko sinne käsineen suoraan vai tarviiko jotain purkaa edestä pois?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #58 : 16.04.2012, 21:06:51 »
Taitaapi olla kuitenki se ap-pumppu joka pitää nakutuksen tuossa mun autossa. Outoa sikäli että se tekee sen voimakkaammin vaan kylmänä, lämmetessään hiljenee. Samoin, kierroksilla hiljenee, riippumatta konenn lämpötilasta. Oletin naputuksen kuuluvan jostain hydraulista, mutta näin oli volkkarimoottorimies mieltä että kyllä se on kuitenki ap-pumppu.

Tuohonkin on kikka olemassa. Polje paikallaan jarrua, jos naputus hiljenee tai vaimenee hetkeksi, kyseessä on 99 % varmuudella alipainepumppu.  ::)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 (nyt kuvia sivu 3 ja 4)
« Vastaus #59 : 17.04.2012, 07:16:43 »
Taidan käyttää sen pois ja putsailla suoriltaan.  En löytäny oikein mitään purku/huolto-ohjeita haulla. Olisko mitään vihjeitä? Jos pumpun kannen ottaa pois niin tuleeko sieltä mitään silmille?

Kävin eilenillalla tutkimassa autoa nosturilla. Ei oikeen mitään valittamista löytyny. Eberi on tarttunu edellisen omistajan mukaan, varmaan ihan vahingossa.. alatukivarret on vaihdettu joku aika sitte. Tiedä onko vetaritkin vaihdettu kun niissäkin on kummassakin virheetön maalipinta ja volvon tarrat vielä jäljellä. Pitäisi ehkä käyttää peli kulmien säädössä ja tunnustella sen jälkeen veteleekö mihinkään. Oireet tosin on varsin yhtenevät jonkun hajonneen puslan oireisiin, eli kiihdyttäessä mennään hiukka oikealle ja jarrussa vasemmalle. Apurungon kumityynyt on aika pehmosen oloiset, liekö vika niissä.

Putkisto on koko matkalta hyvässä kunnossa, pohjasta ei löytynyt mitään isku/osumajälkiä. Takajouset vaihdettu viime vuosien aikana, iskaritkin vielä hyväkuntoiset näköiset. Eikä vuoda.

Oikealla puolen etujarru ahistaa pikkusen, täytyy herkistellä kaikki jahka joku päivä tulee taas parempi ilma. Ja kiriä seisontajarrua.

Pitihän sen EGR:n kanssakin kikkailla eilen. Otin kellolta alipaineet pois ja ajattelin että josko ei tunnistais. Pajalla käytellessä ei mitään vikaa, heti ajoon lähtiessä sytty valo. Laitoin alipaineet takas kiinni, valo sammu parin kilsan jälkeen. Tuon laitteen pitää siis tunnistaa että EGR:ssä on virtausta. Miten se tunnistaa sen?

EDIT: Ilmeisesti tunnistaa EGR:n käytön ilmamassamittarin kautta, eli kun EGR aukeaa niin virtausarvo tipahtaa. Sen takia järjestelmä älyää senkin kun EGR:n kytkee takas toimintaan ja sammuttaa valon sitten.

Kukahan noita EGR-softamuutoksia pystyy tekemään?
« Viimeksi muokattu: 17.04.2012, 11:32:30 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Kulkukoira  Proturbo