Autoracing  KL-varaosat

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

  • 502 Vastauksia
  • 146144 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Aineet+kone+harjoittelu..todnäk tulos on huonompi kuin ammattimiehen tekemänä ja hinta kalliimpi. Mitä ideaa..?

Tekemisen ja uuden oppimisen ilo. Kuten tuolla meikäläisen pakusta kertovassa topicissa on kirjoitettu niin miedoilla aineilla tehtynä virhemarginaali on kuitenkin suhteellisen pieni. Ainakin itse katselen mieluummin omien käsien tulosta kuin maksettua. Jokainen tavallaan.

Jostain kumman syystä on tullut jo yhteydenottoja kaveripiiristä, että tervetuloa painehuuhtelukoneen kanssa kylään jos sen ostan... Eikä kuulemma ihan kahvipalkalla tartte penkkejä pestä.

Minulla kun tulee näihin kahteen autoon noin 50-60tkm yhteensä vuodessa niin säästö minkä omilla hommilla (pesu, vahaus, siivous) saa aikaan on kuitenkin aika merkittävä.

Uusimmassa tekniikan maailmassa taisi olla tämä paketti testissä, eikä moittineet. http://www.mekushop.fi/epages/mekushop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110125-11092-19496-1/Products/G3300
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012, 13:11:52 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Omaan tulee ~35000 km vuoteen. Tuo mun auton kiillotus vaatii jonkin verran tekemistä, muttei maalipinta taas noilla kilsoilla ja meikäläisen ajoilla kulu kovin ihmeesti. En vaan näe järkeä kaikkien aineiden ja koneen hankkimisessa. Ja.. Jos hankkisikinniin hintaeroa pitäis kyllä saada aikaiseksi ihan huomattavasti, ja muutoinkin pitäisi pystyä tekemään parempi jälki kuin mitä ammattimies tekee joten en vaan näe sitä kannattavana vaihtoehtona.

Oletko siis hankkimassa penkkien pesuun soveltuvaa pesuria? Omassa autossa kaipais penkit kyllä pesua. Jos innostaa ja välimatkaa ei ole paljoa niin täältäkin saattaa asiakas löytyä.

Edit: tuosta paketista puuttuu se kiillotuskone ja laikat vielä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012, 13:17:46 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Nuo linkitetyt aineet toimivat myös käsin käytettynä. Biltemassa kone alle 40€ ja siihen laikat 20€. Muutama kaveri on ostanut tuommosen koneen ja ihan perusvahoilla ovat saaneet nättiä pintaa aikaan. Kone ja aineet kun on kuitenkin aika pitkäikäinen investointi.

Vanhemmiten on tullut laiskaksi... Nuorempana jaksoin vahata autot käsin, mutta nyt on iskemässä vanhuus ja tasovaatimus nousee vuosittain.

Pohjois-savossa vaikutan.  :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Niin. Kiillotuskone + tarvikkeet 60e minimissään, se sun linkittämä vahaussetti 53e, ollaan hinnassa 113e ja kunnollisesta jäljestä ei ole vielä tietoakaan..  ;)

X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Niin. Kiillotuskone + tarvikkeet 60e minimissään, se sun linkittämä vahaussetti 53e, ollaan hinnassa 113e ja kunnollisesta jäljestä ei ole vielä tietoakaan..  ;)
Noilla aineilla sitten kiilloittelee/vahailee auton useampaan otteeseen, jos jälki ei miellytä. Kerran kun oppii, niin seuraavilla kerroilla ei ole niin vaikeaa.

Muutaman kerran saanut kuulla juttua ammattilaistason myllytyksistä, joita on sitten kehnon jäljen vuoksi saanut reklamoida useaan otteeseen. Mutta nuo ovat lähinnä yksittäistapauksia, uskon kuitenkin ammattilaisten osaavan tehdä pääsääntöisesti hyvää jälkeä.

Autojen maalipintaa muuten kuluttaa tiesuolan ja muun lian lisäksi pahiten lumiharja. Käytännössä joka kevät auto kuin auto on hienoisen kiillotuksen & vahauksen tarpeessa, kun valoa vasten ihailee mikronaarmuja.  Myllyttää ei toki tarvitse vuosittain, mutta hieno kiilloitus ja vahaus on mielestäni tarpeen.

Olen muuten kuullut väittämän, että likainen auto kuluttaisi enemmän vs. pesty ja vahattu auto. Väittämän mukaan likainen, bensiinimoottorinen auto kuluttaisi jopa 0,7 l/100km pestyä & vahattua autoa enemmän ajettaessa n. 100 km/h nopeudella. En ole itse ikinä mittaillut kulutuseroja, mutta joskus olisi mukava kokeilla.  :)

Mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Jokainen taablaa tavallaan.  ;)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Muutaman kerran saanut kuulla juttua ammattilaistason myllytyksistä, joita on sitten kehnon jäljen vuoksi saanut reklamoida useaan otteeseen.

Mutta jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Jokainen taablaa tavallaan.  ;)

Varsinkin myyntifiksaukset... Jätetään tuo lopullinen kiillotus tekemättä ja laitetaan päälle täyttävä vaha. Onhan se komee kun ensimmäisiä kertoja kahtelee, mutta totuus paljastuu hyvinkin pian.

Tuo lumiharjan naarmuttavuus on tosiasia. Itsekin joudun harjaamaan autot talvella kun tallia / katosta ei ole käytettävissä.

Noilla mun linkittämillä aineilla tekee vahauksen useamman kerran ja yhden vahauskerrran hinnaksi ei muodostu kovin suuri summa. Liikkeessä käyttää kiillotuksessa ja esim talven jälkeen on konepelti täynnä naarmuja. Sitä voi toisaalta miettiä, haluaako omalle työlle laskea hintaa. Minulle itselle autojen pesu ja puunaus on jollain tapaa "omaa aikaa". Saa tuumailla ihan omia juttuja.

Omasta kokemuksesta sanon, että omien kätten jälkiä on palkitsevaa katsoa. 8) Monessakin mielessä.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
tosta myyntifixsauksesta tosiaan, eräs fixsaamo putsas jne yhden liikeen autoja, huomas samantien että työ on päin p#rsettä tehty  :-\  tuttavani hommas vw itselleen autoliikkeestä joka oli toisessa fixsaus liikeessä tehty.. no ensimmäisen pesun jälkeen tuli mukavia yllätyksiä. jotain halpaa vahaa oli laitettu että pienet naarmut katoaa jne.. otettiin auto ulos pesun jälkeen ja huomattiin että auton ovissa oli alhaalla teksti jonka erotti selkeästi  ;D ettei vaan ollut Neste Häijää  :D no kaveri sit fixsasi oman autonsa kuntoon  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Noilla aineilla sitten kiilloittelee/vahailee auton useampaan otteeseen, jos jälki ei miellytä. Kerran kun oppii, niin seuraavilla kerroilla ei ole niin vaikeaa.


Niin tekee. En silti usko että useammankaan kerran jälkeen saan parempaa jälkeä aikaan kuin se toveri joka noita kiillotuksia on tehnyt useamman vuoden ja useamman auton per viikko. Ei tarvi aineiden kanssakaan ihmetellä, antaa ammattitaidon ja kokemuksen hoitaa homma. ;)

En muuten siihen kuultuun 0,7. litran kulutuseroon usko, vastaa jo melkein suksiboxia :D
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
No niin äijät, rankkaa tekstiä tulossa. Ei sovi herkkäluonteisille:

Takana korkeus 360mm ja edessä 375mm. Noin suht tarkasti mitattuna.  :o

Onko tietoa pystyykö vakiojousista ottaa mittaa pois? Mulla olis motonetin madaltavat takajouset hyllyssä, ja 855 jääneet turbottoman etujouset. Sopiiko ne etujouset tohon dieseliin ja paljonko niistä voi pätkästä ilman että jousi pääsee löysälle?

Saattaa muuten yläpään laakeri olla jommasta kummasta tolpasta hajoamassa, tai sitten joku jousista on poikki. Paukkuu toisinaan kääntäessä ja kanttarista alas ajaessa.

Edittiä: Onko jollain mittoja takaiskareista? Kiinnitys on ilmeisesti alhaalta pultti lenkin läpi ja ylhäältä iskarin tappi iskaritornin läpi?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 21:11:21 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Jousista pystyy ottaan pois, mutta. . . molemmat päät on supistettu.

Tuo vasen on sitten madallusjousi.   ;)  Ja sulla on löystyny jousi 5mm.   :pomo:

Eli kuvassa alemmasta päästä pystyy katkaseen mutta sitten se jousi ei tahdo pysyä paikoillaan. Sen saa virittelemällä pysymään, ei omakohtaista kokemusta mutta tiedän yhden missä niin tehty.
Toinen mahdollisuus on se että saa käännettyä sen jousen pään uudestaan sisäänpäin.
Kierteen poistaminen pudottaa keulaa n.2cm ollen siis mitassa 36cm. Sama mitta kuin noilla mun T5 jousilla.

Takana sulla on vakiokorkunen ja sieltä kyllä pystyy ottaan yläpäästä pois kun on tasanen.

Madallusjousi tuo sitten mutta siitä näkee tasaisuuden yläpäässä. Tavallinen jousi ei ole tuollainen tiheä yläpäästä.

Siihen voin kertoa että pysyykö jousi paikoillaan jos lyhentää, niin ekassa kuvassa on T5 ja madallusjousi. Ja pysyy vakioiskareilla paikallaan. Mä tiedän.   ;)   :D
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012, 15:15:29 kirjoittanut pomo »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Eipä niistä sit tarvi alkaa pätkimään pois. Ei viiti mitään virityksiä alkaa tekee, en muistanu että alapäässäkin oli supistettu. Kai se on kaiveltava jostain vaan etujouset.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Eiks oo helpompi saada koko jousisarja?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Olis. Joskaan ei välttämättä tarvis kun etujouset.

Pitäs leimaa kattella kuukauden sisään, ostaa rengassarja ja tehä pikkasen huoltoa,  ei tuo madallus ole päällimäisenä. Sen takia ajattelin jos sattuis jostain tulee pelkät etujouset vastaan kun takajouset löytyy jo.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Olis. Joskaan ei välttämättä tarvis kun etujouset.

Pitäs leimaa kattella kuukauden sisään, ostaa rengassarja ja tehä pikkasen huoltoa,  ei tuo madallus ole päällimäisenä. Sen takia ajattelin jos sattuis jostain tulee pelkät etujouset vastaan kun takajouset löytyy jo.
Nää on vaikeita pulmia kun koittaa päästä halvalla. Mulla meinas kans jäädä hommat tekemättä kun mistään ei tahtonu löytyä jousia. Onneks sit bongasin nuo mikkä mulla nyt on alla. Ja pääsin halvalla.   :)

Jousiahan löytyis vaikka kuinka paljon ja niitä vois katkoo ja kaikkee mutta se pirun TUV.   :facepalm:
Saattaa olla että itekkin muuttelen noita mutta nyt ekaks pitäs käydä muutoskatsastamassa se. Ei niitä sen jälkeen paljoo kattella vaikka olis korkeempikin. Eli en oo laskemassa lisää.   ;)
Sais vaan merkinnän korkeudesta otteeseen niin sama se vaikka olis jälkeenpäin sentin korkeempi.   ::)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Totta puhuen en ole noita jousia oikein edes etsinyt. Pitää hoidella nuo muuta lta pois ensin, ostan kylläkin jouset jos sopivat osuu kohdalle. Viikonlopun aikaan katottava etujarrut läpi, oikea puoli ahistaa edelleen vaikka kiusasin sitä ABS:n kanssa. Näissä vissiin ollu mäntien ruostumisongelmaa?

Mahtanu olla suht lyhyessä ajossa tuo auto ennen. Ostaessa keskikulutusmittari näytti 6,3 litraa, mulla  näyttää seka-ajossa nyt 5,7-5,8, 1800 kilsaa sekalaista ajoa ja tyhjäkäyntiäkin on käyny reilummin ku vanha peli. Eilen nollasin mittarin ja tripin, eka kerta tankki täyteen. Katotaan kuin pitkälle pääsee. :P  Auto ollut ed. omistajalla aika kauan, selittäis osittain "pienehkön" mittarilukeman jos ajo on ollu valtaosin lyhyttä.

Huomenna meen hakee vaimolle matalapaineisen S40:n. Mistähän siihen löytäs edukkaat 15" tai 16" alut  :D
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 20:58:22 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Carcom Oy  Elekma