Kulkukoira  Proturbo

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 202148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #495 : 22.02.2017, 09:08:49 »

-16 mallissa nopeutta ei enää näe siitä "radionäytöstä" mikälie -ei toki haittaa kuskia, mutta jos muut haluaa ihmetellä nopeutta


Kyllä näkee edelleen siitä keskinäytöstä myös nopeuden numeroina. Nopeusnäyttö pitää valita vain valikosta näkyväksi. Siis ainakin Inscriptionista saa näkyville (MY17) ja myös ex-R Designista (MY16).
« Viimeksi muokattu: 22.02.2017, 09:11:28 kirjoittanut Peeveli. »
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa joksun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #496 : 09.06.2017, 07:42:46 »
Eroaako V40 penkit S/V60 vm14-> penkeistä? R-design nahka/puolinahkapenkit ja "perus" nahkapenkit kyseessä.

Ulkonäöllisesti V40 näyttää vähemmän topatuilta, enemmän "lättänöiltä", mutta onko vaan optistaharhaa? Tämän luulis vaikuttavan tuntumaan jos näin on. Onhan tääläkin taidettu näitä V40 penkkejä kehua, mutta olisi mielenkiintoista tietää, että onko eroa 60-sarjalaisiin.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, 08:57:58 kirjoittanut joksun »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #497 : 09.06.2017, 09:32:40 »
Eroaako V40 penkit S/V60 vm14-> penkeistä? R-design nahka/puolinahkapenkit ja "perus" nahkapenkit kyseessä.

Ulkonäöllisesti V40 näyttää vähemmän topatuilta, enemmän "lättänöiltä", mutta onko vaan optistaharhaa? Tämän luulis vaikuttavan tuntumaan jos näin on. Onhan tääläkin taidettu näitä V40 penkkejä kehua, mutta olisi mielenkiintoista tietää, että onko eroa 60-sarjalaisiin.
Ei ole optinen harha. Penkit ei ole samat vaan paljon miedommin topatut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Juhku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #498 : 31.05.2019, 09:09:18 »
Alkaa olemaan tämäkin mallisarja varmasti jo koeponnistettu.
Kysyisinkin nyt foorumilaisilta, miten ovat erityisesti alkupään bensaversiot kestäneet, ja oletteko olleet tyytyväisiä? Käsittääkseni Fordin/PSA:n tekniikkaa alkupäässä, ja myöhemmin Volvon omaa käsialaa tuo voimalinja.

Itseä kiinnostaa nuo T2/T3 ja erityisesti alkupään mallit.
-Mahtaako moisella olla elinikää miten vielä 150 tkm mittarilukemienkin jälkeen?
-Onko jotakin erityistä mihin olisi syytä kiinnittää huomiota koeajolla?
-Myöskin pitemmän aikavälin kulutus kiinnostaa, päästäänkö ilmoitettuihin lukuihin (~5,5 l/100 km), vai onko saavutettavissa vain paperilla?
-Manuaalin/Automaatin toiminta ja kestävyys? Käsittääkseni alkupään mallit on Powershiftillä, ja uudemmat Geartronicilla.

Vähän vain näyttävät olevan kiven alla nuo bensaversiot.
Itsellä kuitenkin A) sen verran nurkka-ajoa (suodattimien tukkeutuminen?) ja
B) ajot jää reilusti alle 15 tkm/vuosi, jolloin ei yksinkertaisesti diesel kannata.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #499 : 31.05.2019, 11:24:53 »
Alkaa olemaan tämäkin mallisarja varmasti jo koeponnistettu.
Kysyisinkin nyt foorumilaisilta, miten ovat erityisesti alkupään bensaversiot kestäneet, ja oletteko olleet tyytyväisiä? Käsittääkseni Fordin/PSA:n tekniikkaa alkupäässä, ja myöhemmin Volvon omaa käsialaa tuo voimalinja.

Itseä kiinnostaa nuo T2/T3 ja erityisesti alkupään mallit.
-Mahtaako moisella olla elinikää miten vielä 150 tkm mittarilukemienkin jälkeen?
-Onko jotakin erityistä mihin olisi syytä kiinnittää huomiota koeajolla?
-Myöskin pitemmän aikavälin kulutus kiinnostaa, päästäänkö ilmoitettuihin lukuihin (~5,5 l/100 km), vai onko saavutettavissa vain paperilla?
-Manuaalin/Automaatin toiminta ja kestävyys? Käsittääkseni alkupään mallit on Powershiftillä, ja uudemmat Geartronicilla.

Vähän vain näyttävät olevan kiven alla nuo bensaversiot.
Itsellä kuitenkin A) sen verran nurkka-ajoa (suodattimien tukkeutuminen?) ja
B) ajot jää reilusti alle 15 tkm/vuosi, jolloin ei yksinkertaisesti diesel kannata.
5,5 litraan voit joitain yksittäisiä tankillisia saada menemään, jos pidempiä siivuja vedät. Nurkka-ajoa, niin 7 alkaa todellinen kulutus. Itsellä tai vaimon käytössä oli vuoden verran T3, ja siinä 15tkm otannalla keskikulutus 6,8litraa (tankattu).
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #500 : 31.05.2019, 13:35:50 »
Itsellä oli aiemmin V40, katselin uutta autoa vuodenvaihteen jälkeen ja V60 oli yksi vaihtoehto. Sporttipenkit oli yksi kriteeri, mutta niiden kanssa V60 polvitila takapenkillä oli pienempi kuin V40:ssä. V60 sporttipenkkien selkänoja on reilusti paksumpi kuin V40:n "sporttipenkissä".

Pääntilaa V60:n takapenkillä oli sitten enemmän kuin V40:ssä. Kyllä tuo V40 menee perheautona jos takapenkkiläiset eivät ole kovin pitkiä, tavaratilakin on lähes V60:n tasoa.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2019, 13:37:52 kirjoittanut ocram »
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #501 : 31.05.2019, 13:51:21 »
Itsellä oli aiemmin V40, katselin uutta autoa vuodenvaihteen jälkeen ja V60 oli yksi vaihtoehto. Sporttipenkit oli yksi kriteeri, mutta niiden kanssa V60 polvitila takapenkillä oli pienempi kuin V40:ssä. V60 sporttipenkkien selkänoja on reilusti paksumpi kuin V40:n "sporttipenkissä".

Pääntilaa V60:n takapenkillä oli sitten enemmän kuin V40:ssä. Kyllä tuo V40 menee perheautona jos takapenkkiläiset eivät ole kovin pitkiä, tavaratilakin on lähes V60:n tasoa.
Jos en väärin muista, niin V40:sen tavaratilassa on kynnys, joka aiheutaaa omat rajoitteensa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jozér

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #502 : 02.06.2019, 22:33:38 »
Mitenkäs näiden uusien VEA koneiden luotettavuus alkaen 2015. Tarkoituksena hommata perheeseen vm. 2015-2017 V40 T2 joko manuaali tai automaatti. Sen nyt olen selvittänyt, että VEA koneiden yhteydessä tuli automaattiin tämä uusi AISIN:n AW TF-71SC 6-portainen Geartronic, jolla ei siis ole mitään tekemistä vikaherkän MPS6 laatikon kanssa. Se kuitenkin mietityttää, että miksi niiden on pitänyt tiputtaa litrat 1.5:een tämän automaattilootan kanssa. Eikö laatikko kestä niin korkeita alavääntöjä? Manuaalissa max väännöt tulee peliin jo 1100rpm:ssä ja automaatilla 1600rpm:ssä. T3 moottorin kohdalla manuaalissa max väännöt alkaen 1300rpm ja automaatissa 1700rpm.

Onko siis kuitenkin parempi hommata vai T2 manuaalina, jolloin pata on sama 2 litrainen kuin isotehoisessa T5:ssa. Onko tietoa miten usein öljyjä suositellaan vaihdettavan näihin uusiin AW TF-71SC laatikoihin. MPS6 laatikon kohdalla vaihtoväli suositus kai oli 60tkm.

Liitteenä vielä kuvia näistä spekseistä. Siinä on V40 moottori/laatikko taulukko ja toinen kuva on napattu V60/S60 tiedoista, missä näkyy ratiot näillä vaihteille. Näyttäis siltä et manuaalissa MH66 on todella pitkä tämä 6 vaihde, ja mitä kävin koeajamassa niin pitkältä se vaikuttikin. AW TF-71SC 6 vaihteisen 6 vaihde ja AW TG-81SC 8 vaihteisen ylin vaihde näyttäis olevan samalla ratiolla.

Lisäksi löysin dataa, että 2017 vuoden malleista alkaen manuaali olisi M76 R6.2, eikä MH66. Mitäs eroa?






edit: 2.6.2019 klo 23.06 (poistin väärää tietoa, ei ole 3-sylinterinen vaan 1.5 litrainen 4-sylinterinen)
« Viimeksi muokattu: 02.06.2019, 23:06:37 kirjoittanut Jozér »

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #503 : 02.06.2019, 22:50:27 »
T2 automaatti on kuitenkin nelisylinterinen. Eka kolmipyttyinen tuli vasta XC40 malliin. MPS6 loovassa Volvolla 80 tkm öljynvaihtoväli ja en pidä vikaherkkänä vaan nykyaikaisena nopeasti vaihtavana ja miellyttävänä laatikkona. Uusia AW:n 6 pykäläisiä en ole vielä kokeillut. T2 ja T5 moottoreissa on sisäisiä eroja esim laakeroinnin vahvuudessa ainakin esittelyn yhteydessä olleissa teknisissä tiedoissa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Jozér

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #504 : 02.06.2019, 23:01:20 »
T2 automaatti on kuitenkin nelisylinterinen. Eka kolmipyttyinen tuli vasta XC40 malliin. MPS6 loovassa Volvolla 80 tkm öljynvaihtoväli ja en pidä vikaherkkänä vaan nykyaikaisena nopeasti vaihtavana ja miellyttävänä laatikkona. Uusia AW:n 6 pykäläisiä en ole vielä kokeillut. T2 ja T5 moottoreissa on sisäisiä eroja esim laakeroinnin vahvuudessa ainakin esittelyn yhteydessä olleissa teknisissä tiedoissa.

OK, mutta miksi 1.5 litranen automaatin kanssa? Ja mitäköhä eroa tuossa MH66 vs. M76:ssa?

Liitteenä vielä kuva vm. 2017 V40 T2 manuaali (M76 laatikon) ja automaatin käyristä. Sekä kuva m66h:n ja m76 ratioista.




« Viimeksi muokattu: 02.06.2019, 23:11:20 kirjoittanut Jozér »

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #505 : 05.11.2019, 14:36:01 »
V40 -13 D4 mallissa (manuaali) mitään erikoista huomioitavaa jos käy renkaita potkimassa? Koneena tässä vissiin se 2L 5 mukinen kone? Uhka vai mahdollisuus kun on tuon ikäisellä vasta 70tkm ajettu?

Poissa MatiasH

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #506 : 05.11.2019, 17:50:50 »
Terve!
Olisi tarkotus ostaa ensimmäinen Volvo ja kiikarissa olisi V40 D4 tai ohjelmoitu D2.
En haulla tai selaamalla löytänyt vastausta näihin kysymyksiin, mutta olisin kiitollinen avusta, jos joku näitä paremmin tunteva osais avustaa.

 Volvot tunnetaan kestävyydestä ja muutamilla tutuillani on esim. MK2 V70/S60, jotka ovat erittäin murheettomia ajokkeja, vaikka puoli miljoonaa ajokilometriä lähestyy. Tällaisessa uudemmassa pienessä dieselvolvossa kestävyys tuskinpa on läheskään samaa luokkaa ja ennen kaupoille lähtöä olis mukavaa kuulla käyttäjäkokemuksia. Jotenkin näissä luotan Volvon omiin 2.0L moottoreihin, enkä tuohon vähän nuhaisempaan 1.6L PSA:n tekeleeseen. Onko noissa oikeasti suurta eroa vikamäärissä?


Miten luotettava ja murheeton yli 200tkm ajettu diesel V40 on?
Keski-Euroopan markkinoilla olisi useampi mielestäni edullinen laajasti varusteltu D4 tai D2. Mittarissa näissä yksilöissä 160-190tkm.
Onko typerää maksaa veroineen, rahteineen ja lämppäreineen n.10000€ 2015vm. D4 Volvosta, jonka mittarissa 180tkm (ensimmäiseltä omistajalta)?

Kilometrejä kertyy kuitenkin melko nopeasti ja mietityttää, että kuinka nopeasti tuollainen on jo kallis ylläpidettävä/arvo tippuu alas. Ostaako kukaan tuollaista enää parin vuoden päästä 250tkm ajettuna siedettävään hintaan?
« Viimeksi muokattu: 05.11.2019, 17:53:28 kirjoittanut MatiasH »

Poissa aksu76tre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #507 : 10.11.2019, 10:36:58 »
Tiedustelen onko faceliftatussa mallissa rengasmelu vähentynyt? Minulla oli -13 mallinen T3 kinetic muutamia vuosia sitten, ja siinä alkoi rengasmelu ärsyttämään todella pahasti. Lisäksi kiinnostaa onko CC- versio hiljaisempi?

DiltWasney

  • Vieras
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #508 : 18.04.2020, 23:23:58 »
Tiedustelen onko faceliftatussa mallissa rengasmelu vähentynyt? Minulla oli -13 mallinen T3 kinetic muutamia vuosia sitten, ja siinä alkoi rengasmelu ärsyttämään todella pahasti. Lisäksi kiinnostaa onko CC- versio hiljaisempi?

MY17 rengasmelu on kova edelleen. Jos auton lähivuosina vaihdan, syynä on nimenomaan se että haluan hiljaisemman ajokin. Musan volumenappulaa joutuu käyttämään reilulla kädellä. Muutoin olen D3-malliini erittäin tyytyväinen. CC-versiosta en osaa sanoa mitään.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #509 : 19.04.2020, 08:06:43 »
Tiedustelen onko faceliftatussa mallissa rengasmelu vähentynyt? Minulla oli -13 mallinen T3 kinetic muutamia vuosia sitten, ja siinä alkoi rengasmelu ärsyttämään todella pahasti. Lisäksi kiinnostaa onko CC- versio hiljaisempi?

Vanhemmilla on -13 mallinen CC -versio, normaalia en ole päässyt testaamaan. Tuossa ainakin on julmettu rengasmelu, vaikka verrokkina itsellä on noin 20 vuotta vanhemmat S80 ja S70.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

RallyBaron  Samppasport