Onkos kukaan tuonut ulkomailta näitä uusia V40:siä? Tullin sivujen mukaan aika vähän tuotu, ei ilmeisesti ole kovin kannattavaa.
Itse laskin että jos verotusarvo esim t4 summum olisi lähemmäs 40ke, niin veroja tulee yli 8000€. Saksassa auto jossain 22-25ke välillä, siihen tuontikulut 2000€, niin kokonaissumma menee jonnekin 33-35ke... Alkaa lähenemään suomen hintoja, ja talvirattaat ja lämppäri pitäisi kuitenkin vielä siihen saada....
Kannattaako?
No itse itselle vastaten, näyttäisihän tuo kannattavan

Tai no katsotaan viiden vuoden päästä, mikä on tilanne...
Tuotatin V40 T4 man. 2012 17tkm ajettu Momentumin lähes kaikilla varusteilla, veropäätös löytyi jo netistä, vajaa 5400€. Kaikkinensa hinta siis noin 32000€ tuotuna(20tkm huolto tehtiin ennen tuontia sekä autotohtorilla kävi tarkastuksessa). Vain maahantuontikatsastus ja kilvet pitää vielä maksaa. Varusteina driver supportit yms tekniset härpäkkeet, nahkat, sähköpenkit, polttoainetoiminen lisälämppäri,lasikatto, keyless, winter paketti(lämmitettävä tuulilasi, penkinlämmittimet ), värinä biarriz blue, 18" taranis vanteet+michelin pilot sport 3 jne...
Autossa oli muutama pieni naarmu maalipinnassa ja yksi peltiosa takakyljestä maalattu uusiksi (autotohtori löysi mittarilla) eli ei se ihan virheetön ole. Mutta parempi niin, ettei itse joudu sitä ensimmäistä naarmua tekemään
Toiseksi huomasin, että pakoputken takapöntöstä irtoilee jokin musta pinnoite? Onkohan siinä joku suojamaali ollut vai mikä? Onko muilla omistajilla kirkas vai musta se takapönttö? Näkee kun takaa kyykistyy ja katsoo keskelle...