Pienoisen Diesel kuumeen

innoittamana tuli lukastua koko topicci ja tälläsen sivun infon tein siitä ettei muiden tarvi nähdä samaa vaivaa, joitain asiavirheitä voi olla ja tiedot on peräisin tästä topicista, korjata saa.
Volvo 850/V70 TDI 2,5l viritys
Vakio tehot: 140hv / 290nm
Stage 1: 190hv / 400nm
Stage 2: 260-300hv / 500nm
Oikea Lastu: 170-190hv / 350-400nmStage 1:
n. 190hv / 400nm- EvryMod
- AhtoMod
- Katalysaattorin tyhjennys ja suoraa tilalle
- Vapaavirtaus suodatin ja kylmänilmanotto
- Vapaampi 2,5' tai 3' putkisto (biltema) (vakio on 2,25)
- Imusarjan puhdistus
Huomiot:
+ EvryMod on potikasta/napista säädettävä ja on/off
+ Tyhjäkäynnillä saattaa käydä epätasaisesti?
+ Vikavalo saattaa syttyä, riippuu Evrystä ja moottorinohjaimesta onko MSA15.7 vai MSA15.8
Stage 2:
n. 260-300hv / 500nm- Stage 1 virit (katso ylempi)
- Parempi Ahdin esim. Holset HE221W tai HX27w tai HX35
- Välijäähdytin
- Isommat suuttimet, esim. 0.261 0.280, 0.320
- 3bar mappi
Oikea Lastu:
n. 170-190hv / 350-400nm- Stage 1 ilman evrymodia ja ahtomodia
- Virityspajan lastutus, juotetaan piirilevylle kanta johon
laitetaan ohjelmoitu piiri kiinni
Huomiot:
+ Syötön ja ahtojen oikea suhde kullekkin autolle
+ Paikat kestää (ehkä)
+ Ei savuta vrt.evry
+ Aina päällä (eisaa pois "helposti")
FAQ:+ Vakiopaineet 0,9 piikkinä 1,0-1,1
+ Vakioturbon kestävyys: 1,2-1,3bar
+ Parempia ahtimia vakion tilalle: Holset HE221W tai HX27w tai HX35
+ 3bar mappi on aiheellinen paineiden mennessä yli 1,5. Vakio map ei tunnista yli 1,5
+ Automaatin kestävyys: n. 400nm (riippuu onko huollettu yms yms.)
+ Manuaalin kytkimen kesto: n. 500nm
+ Vakiosuuttimet kykenee: 220hp
+ Kaksoismassavauhtipyörä voi täristä virityksien jälkeen, ei vaikuta
+ Vakio nestepää kykenee n. 260hv
+ Moottorinohjauksesta on kaksi mallia:
MSA15.7 ilmamäärämittarilla (96-98, 99alkupää)
MSA15.8 ilmamassamittarilla (99-)
Uudemmat MSA 15.8, jossa on MAF, niin moottorinohjaus tietää, että egr:n avautuessa maffin ilmamassa pitää muuttua.
Jos näin ei tapahdu, niin syttyy vikavalo.
Vanhemmat 15.7:t ei sytytä vikavaloa, vaikka egr tulpataan.
Vikavalo syttyy vasta sitten, jos egr:n ohjaussolenoidi otetaan irti johdoista.