Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 GL 2,3i '90

  • 29 Vastauksia
  • 8856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
245 GL 2,3i '90
« : 19.01.2011, 21:30:31 »
Edit: Projekti myyty

Vahingossa autokuumeeni tiimellyksessä satuin perjantaina illalla vilkaisemaan nettiautosta volvoja ja lauantaiaamuna klo 9:45 olinkin jo moisen omistaja. Mulle riitti että auto lähti liikkeen pihassa käyntiin, sen jäljeen olin valmis auton maksamaan. Sitten vaan ajeltiin volvo kauniissa aurinkoisessa pakkassäässä kotiin. Tämä on siis ensimmäinen volvo-merkkinen henkilöautoni.



Onhan tämä melkoinen pommi. Lauantaina hain etuiskarit ja raidetangonpäät motonetistä ja sunnuntaina asensin. Maanantaina illalla sain takaiskarit ja yöllä oli se homma valmis. Tiistaina iltapäivällä vein auton leimalle katsastusajan eräpäivänä. Leimaa ei tullut johtuen liian suuresta nastaerosta renkaista mutta sainpa kuukauden lisäaikaa ja jälkitarkastus luvattiin ilmaiseksi.

Nyt pitäisi siis löytää talvirenkaat. Saa tarjota vanteilla tai ilman. Volvon originaalit alumiinivanteet kiinnostaa. Toisekseen tarvitsen uudet jouset. Tämä madallus ei oikein toimi talvella:



Tässä autossa on mielestäni hyvä korkeus: http://www.flickr.com/photos/8058098@N07/4951028987/ Osaatteko auttaa millaisia jousia täten pitäisi metsästää? Auto ei saisi tulevilla jousilla kuitenkaan keulia. Myös tuollaiset mustat listat kiinnostaisivat autoon kromien tilalle.

Sisusta on kamalassa kunnossa. Se haisee järkyttävän pahalta, on likainen ja rikki. Koitan varmaan ensin vähän elvyttää sitä ja lopulta hankkia jostain uuden kun sattuu eteen edullisesti. Ruskea olisi kiva väri sisälle. Joku ajan henkeen paremmin sopiva radiokin olisi kiva. Tässä tämän hetken ainoa huonohko kuva sisustasta:



Vikalista
- Lopen uupuneet iskarit (1/2011 kaikki vaihdettu)
- Raidetangonpäiden suojakumit rikki (1/2011 vaihdettu)
- Auton alla madallusjouset jotka tässä tapauksessa liian matalat (ei olekaan)
- Sisusta haisee pahalta ja on rikki vähän joka kohdasta (2/2011 vaihto menossa)
- Vasemman etu-umpion korkeussäätö ei toimi
- Talvirenkaat laittomat
- Jotain ylimääräisiä kolinoita kuuluu edestä (1/2011 korjattu)
- Takapenkkiläisten turvavyöt syöty
- Takaluukku ei pysy ylhäällä
- Vasemman etuiskarin ylälaakeri rikki
- Keskuslukitus ei toimi oikeassa etu- ja takaovessa
- Vasen etukaiutin ei toimi (2/2011 korjattu)
- Tavaratilan valo ei toimi (huono maadoitus korjattu, takaluukun katkaisija vielä rikki)
- Penkinlämmitykset ei toimi (kuskin korjattu, pelkääjän reistaa vielä)

Tehtyjä hommia
- Laturin hihnat vaihdettu (1/2011)
- Uusi ylväs radio hankittu (1/2011)
- Lisätty kiekot takajousien alle (1/2011)
- Uusi kilpi tilattu ja asennettu eteen (2/2011)
- Asennettu etupuskuriin mustat listat kromisien tilalle (2/2011)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2011, 08:29:33 kirjoittanut Simo_V »
Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #1 : 19.01.2011, 21:38:45 »
mielestäni hieno yksilö, sisustako huonossa kunnossa? mielestäni volvomainen  ;)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6279
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #2 : 19.01.2011, 21:46:14 »
Nyt pitäisi siis löytää talvirenkaat. Saa tarjota vanteilla tai ilman. Volvon originaalit alumiinivanteet kiinnostaa.

Mulla olis joutilaana kakkosnelosen 14" Volvo original aluvanteet. Aika hapessa kyllä eli pitää puhaltaa ja maalata jos haluaa nätit. Kuvaa omista ei ole (otan jos kiinnostaa), mutta malli on kaiketi Corona, tällä sivulla toisella rivillä keskellä. Neliskanttisia puolia hyvin tiheässä.

Hyvältä näyttää päällepäin tuo sun pirssi, hauskoja hetkiä sen kanssa.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2576
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #3 : 20.01.2011, 00:17:20 »


Tässä autossa on mielestäni hyvä korkeus: http://www.flickr.com/photos/8058098@N07/4951028987/ Osaatteko auttaa millaisia jousia täten pitäisi metsästää? Auto ei saisi tulevilla jousilla kuitenkaan keulia.

Eiköhän lesjöillä asetu noille korkeuksille, tosin perä voi jäädä alas mutta jääkiekot väliin tai sit vaan katkaiset farkun vahvistetut takajouset sopiviksi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #4 : 20.01.2011, 00:21:05 »
Millähän jousilla toi stanssi on saatu aikaseksi?
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #5 : 20.01.2011, 00:39:47 »
Minäkin soittelin tuosta autosta, mutta oli kuulemma jo varattu  ;)
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #6 : 20.01.2011, 10:12:35 »
Koitan ensin löytää talvirenkaat ja niiden koon mukaan sitten vanteet. Pidän Coronat mielessä. Mukana tulleet hyväpintaiset kesärenkaat ovat 15".

Autolle tuntui tosiaan olevan ostajia. Kirjoittaessani nimeäni luovariin tuli joku muukin kyseistä autoa ostamaan. Eipä tuossa muut ostajaehdokkaat paljoa menettäneet, on tuossa niin paljon tekemistä että kaikkien korjausten jälkeen hinta kipuaa vähintään kaksinkertaiseksi. Täten ehdotetut lesjöt+kuormikset tulevat liian kalliiksi. Etsin varmaan käsiini jostain orkkisjouset helpottamaan tilannetta ensihätään, ei liene suuri investointi käytettyinä. Siinä yhteydessä voin tutkia tarkemmin mitkä nuo nyt alla olevat jouset oikein ovat. Pitäisikö muuten etutolpissa jousien päissä olla jotkut kumit?

Oletteko löytäneet jostain halvemmalla takaluukun kaasujousia kuin motonetistä (13,5 e/kpl)? Ei pysy luukku ylhäällä.
Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6279
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #7 : 20.01.2011, 11:38:57 »
Näin vanhaa autoa ostaessa pitää aina varautua uusimaan/korjaamaan tarvittaessa ihan mikä tahansa osa. Ellei sitten ole ostanut totaalista helmeä joka on pidetty lämpimien kuivaheinäpaalien välissä ja ajettu vain aurinkoisina kesäsunnuntaina ykköset päällä. Silloin siinä on kyllä puunauskulut hinnassa mukana valmiiksi...

Halvat on nuo Motonetin kaasujouset, tuskin niin paljoa voi enää säästää että kannattaa etsiä muita. Ainakin 745:ssä on tarvikejouset toimineet itsellä ihan ok, muistaakseni se oli Biltema joka möi autoon sopivina jouset joilla luukku ei mahtunut menemään kiinni (liian pitkät) ja Motonetin kaasujouset olivat passelit. Tai sitten se oli toisinpäin  :(
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17

Poissa JoriK

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 924
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #8 : 20.01.2011, 16:11:57 »
Multa löytyis ehjät takaluukun kaasujouset, sekä orggis jouset voin vaihtaa madallusjousiin tai voin myydä ne sulle..(jousia löytyy muutama sarja)
Puhelinnumero ilmoituksessa.

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1074719
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011, 16:31:35 kirjoittanut _`242´_ »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 D5 -06, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15
Nykyään: BMW 540 E34 V8 - 92   
                  BMW 325D E91 - 09

Poissa puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1745
  • Näpräilijä
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #9 : 20.01.2011, 16:16:23 »
Ompa tyylikäs! Hyvää vuosikertaakin! Onhan se kivan näkönen matalana mutta ei sillä oo kiva ajaa  :buck2: (omassa maltillinen 45/35 madallus sarja)
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #10 : 23.01.2011, 22:09:44 »
Olisi yksi purkuauto tarjolla. Harkitsen vakavasti ostamista. Saako sedanin takapenkkiä mitenkään järkevästi farkkuun? Edes verhoilut siirtämällä? Onko muita verhoilun palikoita, jotka eivät ole plugnplay?

Toinen laturin hihna poikkasi matkalla. Vaihdoin molemmat, ohjaustehostimen jäi vielä vaihtamatta. Huomasin että pakoputkeni ei ole etukiinnikkeessä kiinni, asian korjaamalla saisi maavaraa. Jos pidän nuo madallusjouset niin takapää huutaa vähän niitä jääkiekkoja, siltä tuo vähän näyttäisi.





Koitin myös metsästää kolinanaiheuttajaa. Ratti linkussa pyörää heiluttamalla tuntuu klappia, oikealle käännettynä oikealla ja vasemmalle käännettynä vasemmalla. Ratti suorassa klappia ei tunnu. Oikealla klappi on suurempi. Tähänkö syynä voisi olla hammastanko jota jossain määrin voi koittaa kiristää?

Vaihdoin sisälle polttimoita, ennen oli koko keskikonsoli pimeenä, nyt näkee säädellä lämpötiloja! Tuli myös havaittua että Volvon värimaailma on vihreä joten löytämäni radio ei ole ihan sävy sävyyn sen taustavalojen ollessa oransseja. Täytyy koittaa voisiko sen värejä muuttaa. Muuten radio ulkonäöllisesti sopii kojelautaan mahtavasti.

Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #11 : 23.01.2011, 23:29:18 »
Olisi yksi purkuauto tarjolla. Harkitsen vakavasti ostamista. Saako sedanin takapenkkiä mitenkään järkevästi farkkuun? Edes verhoilut siirtämällä? Onko muita verhoilun palikoita, jotka eivät ole plugnplay?

Sitä sedanin takapenkkiä ei saa farkkuun, mutta niitä verhoiluja voi siirtää joku joka sen osaa, itse teetin verhoilijalla yhdet nahkapenkit farkkuun sedanin penkeistä. Mutta aika paljon niissä joutuu tekemään niitä sivu- ja takaosia uusiksi.
Muuten verhoilun osat ovat samat takapenkkiin asti niin kuin koko auton keulaosa kaikin osin. Peräosan verhoilut takaovien jälkeen ovat sitten arvattavasti aivan erilaiset.

Niin ja mie kyllä pitäisin auton mdallettuna!  8)
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 23:33:31 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... S40 1.8 Classic -04 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #12 : 25.01.2011, 14:00:55 »
Pakoputkea ei edestä ylöspäin saa mutta jos vaihtaisi kaikki moottorin tukikumit (näyttävät olevan edullisia motonetissä) niin sittenhän kone ja samalla putkikin hitusen nousisi, vai nouseeko sittenkään?

Etuoikean kolinaa koitin metsästää. Auto ylhäällä rengasta ylhäältä ja alhaalta ravistelemalla tuntuu klappi. Samaten auto alhaalla lokasuojasta kiinni ottamalla hullusti rynkyttämällä autoa ylös-alas saa ylimääräisen äänen kuuluviin. Tutkimukset jatkuvat.

Vasemmasta etutolpasta sitten taas hajotin yhden yläpään kiinnityspulteista, hohhoijakkaa taitaisi olla enemmän kuin järkevää ostaa se purkuauto... Taakse ostin jääkiekot, asennan jahka saan etupään todella häiritsevän kolinan kuriin. Perushuoltoa tuli tehtyä öljynvaihtojen ja ilmansuodattimen vaihdon muodossa, seuraavaksi pitäisi kurkata jakopäähän kun ei ole edellisestä jakopäärempasta mitään tietoa.
Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #13 : 25.01.2011, 14:59:26 »
Kolinaan veikkaus: iskarin yläpäätä kiinni pitävä mutteri (siis tolpan yläpäässä) löysällä, ja iskari heiluu tolpan sisällä?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Simo_V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 245 GL 2,3i '90
« Vastaus #14 : 25.01.2011, 15:32:07 »
Kolinaan veikkaus: iskarin yläpäätä kiinni pitävä mutteri (siis tolpan yläpäässä) löysällä, ja iskari heiluu tolpan sisällä?
Sen jo tarkistin, tiukassa on. Vanhoja juttuja lukeneena epäilisin seuraavaksi iskarin ylätukikumia+laakeria.
Volvo 245 GL 2,3i '90 | BMW E32 735iA '90 | Saab 900 S 4D '92

 

TamCar  KKD Motorsport