Sain tökittyä ruuvarilla reiän Volvoon...

Tästä lähdettiin:

Tähän päästiin:

Eihän se reikä pahalta näytä, mutta vaatii pikaista huolen pitoa, kun pääsee vesi tuosta kivasti sisään, jos ja kun sataa. Taitaa vissiin olla ihan yleistä vikaa 745/945:ssa, että alkaa tuolta mätimään... toinen puoli on kanssa pahassa ruosteessa, ei kuitenkaan läpi vielä. Joku on joskus yrittänyt ruostumista pysäyttää alusta massalla, mutta ei ole näköjään wörkkinyt. Aika svittumainen paikka vaan, kun joutuu jo purkamaan melkein puskurinkin pois, jos hyvän tahtoo tehdä (siis jos halajaa sitä työskentely tilaa esim. rälläkälle).
Onkos tuo puskurin ja korin välinen muovi (näkyy kuvissa) ihan liimattu kiinni, kun ruuvarilla raottelin sitä ja mitään kiinnityksiä ei näkynyt?
Viime kesänä meinasin jo vetää lisää massaa noihin nurkkiin, mutta näin jälkiviisaana voinkin todeta, että ihan hyvä etten laittanut, koska olisi vaan jäänyt ruoste sinne muhimaan, ja nyt saattaisi olla jopa pahempaa jälkeä...
Tuo ja se jarruvalo-vika olisi sitten tulevan viikonlopun ihmettelyjä. Harmi vaan kun ei ole itsellä Migiin kaasua, niin sillä tekisin jo oivan täytön tuohon. Täytelankaa on. Jos muuta keksi en, niin sitten täytelankaa hitsatessa käytän.
Täytelankahan on kyllä todistetusti aivan paskaa korihommiin, mutta kun tuossa se ei varsinaisesti pidä kappaletta A kiinni kappaleessa B, niin voisi jopa toimia. Vielä en kuitenkaan tiedä miten korjauksen suoritan, mutta ratsupaikkaa en ainaskaan käytä...
Käytetystä käyttöautosta ei huolto ja ehostus lopu, mutta ehkä se onkin sekä kirous, että siunaus, koska aina löytyy parennettavaa, ja siitä autosta onkin sitten pakko pitää koko ajan huolta, ettei losahda.
Meikäläisellä on kyllä ollut siinä tuuria, että kone on kilometreihin nähden, niin hyvä kuin voi olla, ja voimansiirto toimii jätte bra (lukuunottamatta sitä AW-71:n ö-pohjan vuotoa, mutta sekin on tarkoitus taistella ehjäksi tässä kesällä

), niin niiltä suurimmilta rempoilta on vältytty.