Carcom Oy  Elekma

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 378152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa QalaP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #585 : 03.05.2013, 21:11:18 »
näinkin tämän liikenteessä tänään porvoossa olit menossa kuninkaanportin shellille päin ~15.30
ite ajoin mustalla volvo 850:sel
- Volvo 440 1.7 Turbo -94
- Volvo V70 D5 -06
- Volvo 855 T5 2.3 -94 RIP! - Volvo 854 T5 2.3 -96 RIP! - Volvo 440 2.0 -95 RIP! - Volvo 940 2.0 -92 RIP!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #586 : 03.05.2013, 21:32:26 »
näinkin tämän liikenteessä tänään porvoossa olit menossa kuninkaanportin shellille päin ~15.30
ite ajoin mustalla volvo 850:sel

Joo olin just Helsingistä tulossa. Kattelinkin, että joku musta kasipuolikas isoilla valkoisilla vanteilla meni siinä.  :)

Sain sen keskikonsolin sitten purettua.  *taavih-> Oli sittenkin se rauta siten kiinni, miten JoriK sanoi, joutui vaan käyttää voimaa, että sai irti. Huomenna ihmettelen niitä johtoja sitten. 

« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 21:36:57 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #587 : 24.05.2013, 15:39:05 »
Tännekin voisi välillä kirjoteitella. Mitään kummempaa ei ole tapahtunut, kuin ajua ajua ja vielä kerran ajua. Ajamisen lisäksi mittaristo kävi jo 4. kerran kokonaan irti autosta, tarkoituksena korjata nopeusmittari lopullisesti. Juotokset kävin uudestaan läpi kolvilla, mutta tuloksetta. Ainoa muutos oli, että trippimittarin nollaus alkoi toimimaan paremmin...  :idiot2:

Käyttäjältä TVS ostin toisen piirilevyn, joka on peräisin 940:stä, ja TVS:n mukaan se toimi silloin kun se autosta irroitettiin, eikä minulla ole syytä epäillä tätä, koska piirilevy on täysin ehjän näköinen ja ompa siihen jopa vaihdettu kondensaattoreita (eli sama vika siinä joskus ollut). Sitä toista piirilevyä en kuitenkaan ehtinyt paikalleen laittaa, syynä että tuosta "uudesta", puuttui askelmittari (koska siitä oli hajonnut sellainen), ja se askelmittarin nauha on aika tarkka paikka juottaa. Lisäksi joutuu vaihtamaan tuosta autossa olevasta piirilevystä nopeusmittarin neulan kiertokäämin siihen "uuteen" levyyn. Eli allekirjoittaneen pitää yrittää myöhemmin uudelleen.

Valovika ilmoitti taas olevansa olemassa. Tällä kertaa oireilee jälleen oikea takajarruvalo (eli siis jarrua painaessa syttyy vikavalo). Takavalo ja parkkivalo toimii siis normaalisti. Tossa pihalla sitten otin takavalon luukun auki ja tutkin. Tuloksena että taka/jarruvalon liitin on ihan hapettunut, raaputtelin pienellä talttapäällä liittimen kosketuspintoja ja suihkasin WD-40:stä perään. Ei ainakaan vielä auttanut. Pitää tutkia ja hutkia tänä viikonloppuna lisää...

Joiduin tällä viikolla ajamaan veljen Fiatilla ma - ke, koska se mittaristo oli pöydällä osina, että sai enemmän aikaa sitä tutkia.
Minun kirjoissa Volvo hakkaa vikoineenkin Fiatin kaikessa muussa paitsi kulutuksessa.
En nyt hauku sitä italian tuotetta enempää, kuin että pintakova alusta ja 195/50 renkaat ja omituinen kytkimen toiminta, ja merkille perinteekkäät sähköviat tekevät siitä aika huonon reissuauton...

Suorastaan ihanaa oli sitten taas päästä vakaan ja varman Volvon kyytiin polttamaan taas bensaa.  8)
Vaikka siihen löpöön meneekin tosiaan ihan liikaa rahaa, niin sitä ajomukavuutta oppii arvostamaan, kun ajaa "kivireellä".

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #588 : 28.05.2013, 20:26:59 »
Sain tökittyä ruuvarilla reiän Volvoon...  :P

Tästä lähdettiin:


Tähän päästiin:


Eihän se reikä pahalta näytä, mutta vaatii pikaista huolen pitoa, kun pääsee vesi tuosta kivasti sisään, jos ja kun sataa. Taitaa vissiin olla ihan yleistä vikaa 745/945:ssa, että alkaa tuolta mätimään... toinen puoli on kanssa pahassa ruosteessa, ei kuitenkaan läpi vielä. Joku on joskus yrittänyt ruostumista pysäyttää alusta massalla, mutta ei ole näköjään wörkkinyt. Aika svittumainen paikka vaan, kun joutuu jo purkamaan melkein puskurinkin pois, jos hyvän tahtoo tehdä (siis jos halajaa sitä työskentely tilaa esim. rälläkälle).

Onkos tuo puskurin ja korin välinen muovi (näkyy kuvissa) ihan liimattu kiinni, kun ruuvarilla raottelin sitä ja mitään kiinnityksiä ei näkynyt?

Viime kesänä meinasin jo vetää lisää massaa noihin nurkkiin, mutta näin jälkiviisaana voinkin todeta, että ihan hyvä etten laittanut, koska olisi vaan jäänyt ruoste sinne muhimaan, ja nyt saattaisi olla jopa pahempaa jälkeä...

Tuo ja se jarruvalo-vika olisi sitten tulevan viikonlopun ihmettelyjä. Harmi vaan kun ei ole itsellä Migiin kaasua, niin sillä tekisin jo oivan täytön tuohon. Täytelankaa on. Jos muuta keksi en, niin sitten täytelankaa hitsatessa käytän.
Täytelankahan on kyllä todistetusti aivan paskaa korihommiin, mutta kun tuossa se ei varsinaisesti pidä kappaletta A kiinni kappaleessa B, niin voisi jopa toimia. Vielä en kuitenkaan tiedä miten korjauksen suoritan, mutta ratsupaikkaa en ainaskaan käytä...

Käytetystä käyttöautosta ei huolto ja ehostus lopu, mutta ehkä se onkin sekä kirous, että siunaus, koska aina löytyy parennettavaa, ja siitä autosta onkin sitten pakko pitää koko ajan huolta, ettei losahda.
Meikäläisellä on kyllä ollut siinä tuuria, että kone on kilometreihin nähden, niin hyvä kuin voi olla, ja voimansiirto toimii jätte bra (lukuunottamatta sitä AW-71:n ö-pohjan vuotoa, mutta sekin on tarkoitus taistella ehjäksi tässä kesällä  :-\), niin niiltä suurimmilta rempoilta on vältytty.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #589 : 28.05.2013, 20:30:25 »
Oliko yllätys että alustamassa suojaa ruosteet.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #590 : 28.05.2013, 20:42:24 »
Oliko yllätys että alustamassa suojaa ruosteet.

Eihän se ollut.
 
Silloin aikoinaan kun tuo on lähtenyt ruostumaan, niin ei olisi kädet omistavalle ollut iso keikka hoitaa paremmin.  >:(
Välillä vaan hatuttaa ja rankasti edellisten omistajien "korjaukset", kun on tehty "halvalla ja äkkiä". Olisi muutamat valitut sanat niiden viritysten tekijöille tai tekijälle (keksinyt päällystää ruosteet alustamassalla, korjata vaihdelaatikon ö-pohjan jollain muulla massalla, ja korjata nopeusmittarin anturia yksisäikeisellä johdolla, nippusiteellä ja sähköteipillä  :idiot2:).

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #591 : 28.05.2013, 20:48:04 »
Täytelanka vaatii tervettä peltiä ja täyttäminen ei tahdo onnistua. Hanki hiilaripullo, ydinjätettä parempi vaihtoehto.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #592 : 28.05.2013, 21:11:07 »
Täytelanka vaatii tervettä peltiä ja täyttäminen ei tahdo onnistua. Hanki hiilaripullo, ydinjätettä parempi vaihtoehto.

Joo, tämän suunnilleen tiesin. Kiitos vinkistä, pitää itse selvitellä tarkemmin asiaa.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2475
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #593 : 28.05.2013, 21:17:55 »
Onneksi on ruosteeton 740.  :pomo:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #594 : 28.05.2013, 21:21:59 »
Onneksi on ruosteeton 740.  :pomo:

Ei herneitä :D. Hyvä, että edes jollakin on. Edellisten omistajien synnit kaatuu minun niskaan, mutta kun mä olenkin niin kiero ja tyhmä että yritän ja toivottavasti myös korjaan kaiken.  :nohnoh

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #595 : 29.05.2013, 00:42:42 »
Minun kirjoissa Volvo hakkaa vikoineenkin Fiatin kaikessa muussa paitsi kulutuksessa.

No mitä? Fiathan on petojen sukua, susi jo syntyessää.
144
145
945
855

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #596 : 30.05.2013, 20:03:48 »
No mitä? Fiathan on petojen sukua, susi jo syntyessää.

Jep.  :D

Piti tänään iltapäivästä vielä ihmetellä sitä takavalon viereistä ruostevauriota, mutta päätinkin sitten pestä Volvon.
Muistin siinä autoa kastellessa, että mulla on takakontissa Kungsin saippuoituja pesusieniä, niin päätin kokeilla sellaista ilman ämpäriä ja shampoota (normisti olen käyttänyt noita siten, että on normaalisti pesuämpäri ja shampoo, ja siihen kastelen, koska tuossa sienessä on kuitenkin aika huono shampoon kesto). Kyllä sillä nyt jotenkin pesee auton, joka on vielä hyvässä vahassa, jotain likaa kuitenkin jäi.

Ettei mene ihan tuotearvosteluksi, niin kokeilin huvikseni konepellin reunaan Volvon omaa paikkamaalia (eli sitä ns. meikkipulloa). Tuon konepellinhän tunaroin spraylla viime syyskuussa, ja nyt siinä oli reunassa kohtia, joista kivet olivat maalia poistaneet. Niihin kiveniskemiin penslasin, ja voin todeta, ettei ollut lähelläkään Polar Whitea, vaan puhtaan valkoinen...  ::)
Voipi olla, että joku entinen omistaja, joka sen on autoa varten ostanut, mennyt valkkaamaan väärän värin.

Eihän tuo ruoste ole tosiaan tällä hetkellä suurin murhe, mutta tänä vuonna olisi vaan viimeiset hetket ottaa pahimmat ruosteet kiinni (katon etureuna, konepelti, se välipelti tuulilasin ja konepellin välistä, ja oikea takaovi, sekä tietenkin ne takakontin ulkokulmat (missä se reikä oli).   

Ensi kuussa olisi tarkoitus ostaa ja vaihtaa jakopään hihna, koska edellisen kerran tehty 267 tkm, vuonna 2007 (nyt noin 326 tkm), samalla ajattelin vaihtaa vesipumpun, koska multa löytyy iskemätön hyllystä, mutta täytyy vielä katsoa, koska nykyinen ei vuoda. Jossain vaiheessa tätä vuotta vaihtuu kanssa loputkin koneen hihnat, ja opiskelija budjetista riippuen ainakin taakse uudet jouset ja iskarit.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #597 : 10.06.2013, 20:04:39 »
Tilailin tänään vähän varosia Volvoon Fixukselta. Noutaa ne liikkeestä kuitenkin pitää...

- pakosarjan tiiviste (varastoon)
- kampiakselin etustefa (nykyinen vuotaa)
- venttiilikannen tiiviste (vähän hikoilee 2. pytyn kohtaa, parempi vaihtaa ajoissa)
- jakohihnasarja (Continental, vanhalla hihnalla ajettu 6 vuotta ja noin 60 tkm)

Imusarjan tiivisteenkin olisin samaan settiin tilannut, mutta eipä sitä Fixukselta "irtona" löytynyt, ainakaan nettikaupasta...
Pitää varmaan kysästä sitten tiskillä samalla kun muut noudan tossa loppuviikosta.


 

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #598 : 10.06.2013, 20:10:08 »
Ei ois pahan hintaset ollu sarjoinakaan tiivisteet.
Muistaakseni yläpäähän Elring ja alapäähän Victor-Reinz.

Oli reilusti alle 200e tiivistesarjat, glycon runkolaakerit ja veivien laakerit.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013, 20:12:31 kirjoittanut Divi »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #599 : 10.06.2013, 21:32:53 »
Ei ois pahan hintaset ollu sarjoinakaan tiivisteet.
Muistaakseni yläpäähän Elring ja alapäähän Victor-Reinz.

Oli reilusti alle 200e tiivistesarjat, glycon runkolaakerit ja veivien laakerit.

Joo eihän ne nyt kovin pahan hintaiset tosiaan olisi olleet yläpäähän sarjanakaan (60 - 70e), ja olisinkin suoraan ostanut, mutta on mutta kun tuloja tulee reilu 700 e / kk, ja bensakuluihin ja laskuihin menee aimo osa.

Elikä vähän kerrassaan saapi hommata Volvoon osia tai jotain muuta kivaa. Koulumatkaa olen Volvolla taittanut yhteensä kohta sen 5000 km, ja hyvin on toiminut tähän asti.
Mitä nyt ne vanhat viat: nopeusmittari ja jarruvalo- , sekä pakkokolmosen vika. Muuten ei mitään valittamista.

Joku tässä jo ehtikin aiemmin parjata Mobil1:n öljyjä Volvon koneessa, mutta voin ilmoittaa, että on ainakin vielä pysynyt sisällä 2500 km jälkeen.

Edit. Huomasin äskön, että oli tullut kunnon aivopieru, oli siellä näköjään sittenkin se imusarjan tiiviste irtona, joten laitoin siitä
        tilauksen perään.  :buck2:

 

KL-varaosat  Race.fi