Eihän tuosta Volvosta tosiaankaan raaskisi luopua, kun on teknisesti täysin toimiva, eli kone käy kuin uusi, ei syö öljyä, perä ei huuda, laatikko pelittää, ja kaikki varusteetkin toimivat.
Eihän se tietenkään virheetön ole (mikä 20-vuotta vanha auto olisi...), vähiten maalipinnaltaan.
Mutta tuo vuotuisten ajokilometrien ja kulutuksen suhde vaan ei käy yksiin... niin kaikki varmasti sen 20 000 - 30 000 km yksityisesti autoilevat/vuosi tietävät, niin auton polttoaineen kulutus/kuluttamattomuus voi merkitä jopa tuhansien eurojen säästöjä polttoaine laskussa.
Diisseliä en kyllä kuitenkaan aio seuraavaksi ostaa, vaan tarkoitus on panostaa johonkin 7-9 litraa satasella vievään takavetoiseen autoon, joka tulee hyvin todennäköisesti olemaan saksalainen tähtikeula
(oma henkilökohtainen mielipiteeni on että vain kaksi kansaa osaa valmistaa hyviä ja kestäviä käyttöautoja, saksalaiset ja ruotsalaiset (ei Saab).
mutta niin kuin sanoin niin en Volvoilusta luovu, joten hankin Göteborgin takavetoisen tuotteen mieluummin harrasteajoneuvoksi sitten kun luoja suo, ja silloin saa Volvo kuluttaa vaikka 20 litraa/100 km jos haluaa, koska silloin se ei olisi enään käyttöauto vaan puhtaasti nautintopeli.