Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #75 : 04.08.2012, 21:07:39 »
Kauan tässä on pähkäilty mutta tulin siihen päätökseen että myyn tuon Volvon, kun kilometrejäkin tulee vuodessa
20 000 - 30 000 km, niin tuo 10-12 kulutus alkaa syömään lompakkoa.

Siitähän saa oivan kipinän laittaa auto kuntoon, eli alkuviikosta käyn Motonetista hakemassa alapallot ja vakiot putkenosat. Maalit on jo valmiina, jos vaan pääsisi kiireiltä maalailemaan.

Volvoilua en kyllä lopeta, mutta noiden takavetoisten Volvojen omistaminen jatkuu varmaan tästä eteenpäin harrastuksena, ellen tässä nyt koe äkkirikastumista  :).

Seuraava päivitys on varmaankin tähän topikkiin sitten linkki myynti-ilmoiteukseen,
eli tälläistä tällä kertaa...

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #76 : 05.08.2012, 13:22:46 »
Vaihteeksi taas tällänen "auttakaa tyhmää"-kysymys: elikkä miten nuo kylkilistat saisi irti rikkomatta itse listaa tai niitä kiinnitys klipsuja? Nimittäin pitäisi maalata siitä ihan listan vierestä kohtia, ja samalla olisi hyvä tarkistaa onko ruoste ehtinyt muhia listan alla.

Ps. Auttaako mitään jos varovasti yrittää lämmittää ja sitten vielä varovaisemmin koettaa kammeta listaa päästä
     (oven takareunasta) alkaen irti? 

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #77 : 05.08.2012, 13:31:52 »
Sillee ne saa ainaki irti ehjänä jos jaksaa
tusaa että ottaa ovipahvit irti, ja sisäpuolelta pihdeillä painaa
sellaset ankkurihaat aina kasaan ja työntää siitä vähän kerrassaan listan irti.
Onpa niitä kyllä suoraan repimälläki nähny lähtevän ehjänä irti
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #78 : 05.08.2012, 13:43:59 »
Just noin kun Inline kuvaili mutta kaikkiin klipsuihin ei noin pääse käsiksi, hajoaa tai ei hajoa heitä lanttia..

Toisekseen, turhaan sitä autoa alat paukkupullomaaleilla peittelemään, hintaa se ei ainakaan nosta päin vastoin..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #79 : 05.08.2012, 14:22:28 »
Just noin kun Inline kuvaili mutta kaikkiin klipsuihin ei noin pääse käsiksi, hajoaa tai ei hajoa heitä lanttia..

Toisekseen, turhaan sitä autoa alat paukkupullomaaleilla peittelemään, hintaa se ei ainakaan nosta päin vastoin..

No... ainakin nuo lokasuojat ja konepellin reunan maalaan, ettei nyt ihan kauhea ole
-niin ja meikäläinen on kyllä sen verta maalaillut spray-pulloilla autoja, niin kyllä siitä ihan hjyvä tulee kun tekee vaan pohjatyöt ja paklaukset kunnolla (tietenkin rajaus on aika haasteellinen ja häivytys kilikalilla vielä vaikeampi, mutta niin kuin sanoin niin en ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Loppupeleissähän kaikki, mukaanlukien autonmaalaus, riippuu taidosta, olosuhteista, aineista ja tuurillakin saattaa olla jotain osuutta asiaan...

Kikka ruiskulle: Rajaa alueen aika reilusti paikka-maalattavan kohdan ympäriltä, sitten pohjatyöt eli hionta pellille, epoksi/ruosteenesto (yms.), pakkselit, hiontamaali jne. -> Läskisti maalia kohtaan, antaa olla maalamisen jälkeen tuolleen "pahkuralla" noin viikon että on varmasti kuiva, sitten hionta pinnan tasalle vesihiomapaperilla 600 -> 800 ->, sitten vielä varovasti hiomavahalla, lopuksi viimeistelyvaha (tietenkin mieluummin koko auto samalla ettei vahapintaan tule eroja  :) ) ja a-vot!
Tulos pitäisi oikein tehtynä olla sellainen että maalattua aluetta ei erota muusta maalipinnasta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #80 : 05.08.2012, 14:48:39 »
sen maalattavan alueen reunat voi vaalentaa kevyesti hiomatahnalla, ei tule niin selkeää rajaa maalipintaan, siis ennen maalausta.  :)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 14:52:06 kirjoittanut s73 »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #81 : 05.08.2012, 14:59:09 »
Eihän tuosta Volvosta tosiaankaan raaskisi luopua, kun on teknisesti täysin toimiva, eli kone käy kuin uusi, ei syö öljyä, perä ei huuda, laatikko pelittää, ja kaikki varusteetkin toimivat.

Eihän se tietenkään virheetön ole (mikä 20-vuotta vanha auto olisi...), vähiten maalipinnaltaan.
Mutta tuo vuotuisten ajokilometrien ja kulutuksen suhde vaan ei käy yksiin... niin kaikki varmasti sen 20 000 - 30 000 km yksityisesti autoilevat/vuosi tietävät, niin auton polttoaineen kulutus/kuluttamattomuus voi merkitä jopa tuhansien eurojen säästöjä polttoaine laskussa.

Diisseliä en kyllä kuitenkaan aio seuraavaksi ostaa, vaan tarkoitus on panostaa johonkin 7-9 litraa satasella vievään takavetoiseen autoon, joka tulee hyvin todennäköisesti olemaan saksalainen tähtikeula
(oma henkilökohtainen mielipiteeni on että vain kaksi kansaa osaa valmistaa hyviä ja kestäviä käyttöautoja, saksalaiset ja ruotsalaiset (ei Saab).
mutta niin kuin sanoin niin en Volvoilusta luovu, joten hankin Göteborgin takavetoisen tuotteen mieluummin harrasteajoneuvoksi sitten kun luoja suo, ja silloin saa Volvo kuluttaa vaikka 20 litraa/100 km jos haluaa, koska silloin se ei olisi enään käyttöauto vaan puhtaasti nautintopeli.   

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #82 : 05.08.2012, 15:01:15 »
sen maalattavan alueen reunat voi vaalentaa kevyesti hiomatahnalla, ei tule niin selkeää rajaa maalipintaan, siis ennen maalausta.  :)

Löytyy Turtle Waxin Rubbing Compoundia hyllystä, pitäisi sillä pelittää tuokin.  :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #83 : 10.08.2012, 22:43:09 »
Tänään Motonetista tarttui mukaan pakoputki katilta taakse hilppeineen ja Moogin alapallot yht. hintaan 133,70e, niin ei vissiin ollut niin kallista vs. sininen.

Alottelin myös tänään laittaa vänkärin takakaarta, huomenna jatkuu...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #84 : 10.08.2012, 22:53:51 »
Se kulutus nyt on vähän suhteellinen juttu... minulla on nyt vanha hyvä 240 joka vie matka-ajossa noin 7,5 litraa ja kaupungissa kympin verran, ja uutena tulokkaana 940 turbo jolle tuli keskikulutukseksi 9,5 litraa suunnilleen 50/50 kaupunkia ja maantietä. Turbon saisi viemään vähemmän kun lopettaisi ihmisten yllättämisen liikennevaloista. Molempien kulutuslukemiin on yhdistävänä tekijänä kevytjalkainen kuski ja manuaalilaatikko.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #85 : 10.08.2012, 23:10:45 »
Se kulutus nyt on vähän suhteellinen juttu... minulla on nyt vanha hyvä 240 joka vie matka-ajossa noin 7,5 litraa ja kaupungissa kympin verran, ja uutena tulokkaana 940 turbo jolle tuli keskikulutukseksi 9,5 litraa suunnilleen 50/50 kaupunkia ja maantietä. Turbon saisi viemään vähemmän kun lopettaisi ihmisten yllättämisen liikennevaloista. Molempien kulutuslukemiin on yhdistävänä tekijänä kevytjalkainen kuski ja manuaalilaatikko.

"raskasjalkainen kuski ja automaattilaatikko", kuitenkin kun on sitä seka-ajoa suurin osa, niin kulutus on sen
10-12 l/100 km, ja kilsoja tulee 20 -30 tkm/ vuosi.

Volvossa mitään suurempaa vikaakaan ole, kone käy kuin sveitsiläinen kello, ei syö nesteitä, perä ei äännä ja laatikkokin toimii ja aika siisti sisältä. Tosin maalipinta vaatii hoitoa (työn alla).

En siis Volvoilua lopeta vaan käyttöpeli vaan vaihtuu sellaiseen jolla minäkin pääsen alle 10 l/ 100 km.
Diisseliä ja etuveto pikkukoneista Volvoa (tai muutakaan etuvetoa) en osta kyllä käyttikseksi.

Ps. Ellen sitten voita 11 miljoonaa lotossa, niin sitten Volvo jää ja tulee kaveri sille...  :2funny:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #86 : 11.08.2012, 20:45:16 »
Tänään sain maalattua vänkärin takakaaren, huomenna jatkuu...

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän kovaäänisin kartano
« Vastaus #87 : 28.08.2012, 21:50:16 »
Välillä tännekin jotakin, eli ei ole tuon takakaaren lisäksi muuta tapahtunut, kun että vaihdoin putken katilta taakse.
Tällä ja seuraavalla viikolla olisi tarkoitus maalata Volvo loppuun ja vaihtaa alapallot (jos ilmojen jumalat ovat suosiollisia...  :buck2:)

Ps. Volvo kehrää putken laiton jälkeen taas nätisti  :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #88 : 04.09.2012, 18:12:49 »
En sitten tiedä olenko saatanan tyhmä vai hullu, kun maalaan autoa ulkona syyskuussa?

Niin kuin arvata saattaa niin jälki on vähän sinnepäin, kun on kosteutta ilmassa...  :-\
Pakko virittää vissiin joku pressuteltta jonka saa lämpimäksi.

Ps. Topicin nimi vaihtui, koska pakoputki

Edit. Ps 2.
Saa olla viimeinen kerta kun hommaan noin ruosteisen auton!
Halvemmallakin näkyy saavan ruosteettomampia Volvoja, tosin raiskattuja ja vikaisia.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 18:20:41 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #89 : 04.09.2012, 19:53:19 »
Näyttää sittenkin siltä, että saatan pitää tuon Volvon vielä jonkin aikaa... mikäs siinä kun tekniikka pelittää komeasti, tosin edessä olisi molempien etulokasuojien uusiminen ja ruostehommia, ja auto-budjetti on pahasti pakkasella  :(.

Tosin, jos kaikki menee hyvin niin pystyy toteuttamaan omia visioita tuon seiskan kanssa?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo