Elekma  Autoracing

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #300 : 06.01.2013, 19:05:10 »
mun mielestä alkujaan aina bosh,ainakaan ei muita vielä tullut vastaan.

Sitä mallia vaan hain, että jos/kun tuo Motonetin pumppu pettää, niin marmotiskiltä sen vissiin joutuu hakemaan, että saa varmasti sen alkuperäisen Boschin.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #301 : 06.01.2013, 19:23:04 »
Jääkö näistä mitään vikakoodia vaikka lambdavalo ei syty?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #302 : 06.01.2013, 19:36:14 »
Sitä mallia vaan hain, että jos/kun tuo Motonetin pumppu pettää, niin marmotiskiltä sen vissiin joutuu hakemaan, että saa varmasti sen alkuperäisen Boschin.
itse ostin tossa puolvuotta sitten motonetista bosh pumpun,ostin turhaan kun vika ei ollut siinä,mutta sieltä kyllä löytyy.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #303 : 07.01.2013, 19:22:06 »
Jääkö näistä mitään vikakoodia vaikka lambdavalo ei syty?

Jos käyntihäiriöitä tarkoitat, niin tuon episodin yhteydessä ei lambda herjannut, ja ei minulle ainakaan tullut mitään vikakoodeja, vaikka ne heti silloin paikanpäällä luinkin, joka sinänsä hassua.  ???

itse ostin tossa puolvuotta sitten motonetista bosh pumpun.

Ok. Oli vissiin se bensalinjaston pumppu, koska 740:n tankin sisäisiä siirtopumppuja ei ainaskaan saa Motonetistä kuin kiinakurana tms (turbo seiskaan kauppaavat tankin ulkopuolista Boschia). Muutenkin vähän hämärä, juttu nuo Motonetin sanastot/numerot, kun noiden sopivuudesta ei voi olla 100% varma ellei sinne marssi alkuperäinen osa kourassa, kun nuo Motonetin numerot eivät tietenkään vastaa Volvon varaosanumeroita.

Pointti siis oli se, että Motonet nimeää kaikki ruiskutusmoottorin polttoainepumput "ruiskupumpuiksi", eikä eritellä onko kyseessä tankin siirtopumppu, vaiko bensalinjaston imupumppu/pääpumppu. Tosin ei niin sekavaa, kun on vähän perehtynyt. Kai turbon pumppu sopii vapariinkin, jos molemmat ovat ruiskukoneita (esim. 230FT ja 230F)?

Toki jos olen rahoissa niin tulevaisuudessa uusisi molemmat pumput, jo ennen kuin mitään hajoaa, ja tottakai aidot Boschit laittaisin.


Tänään aloittelin sitten töissä tekemään korjauspaloja runkopalkkeihin. Siellä on nyt viikko - pari hirveä härdelli päällä, niin pitää yrittää siinä sivussa aina varastaa aikaa omille jutuille. Alkuillasta kävin ottamassa vielä kotipihassa tarkempaa mittaa runkopalkista, että saapi korjauspalat tehtyä sitten just eikä melkein. Päätöksen tein, että tunkinkorvakkeet jääpi tällä kertaa paikalleen, kun olivat hyvässä hapessa, ja kuskin etummainenkin korvake välttää, vaikka siellä palkissa oli pahin mätä (tosin saatan katua sitä myöhemmin  ::)). Itse palat teen 3 mm teräksestä, niin josko kestäis muutaman vuoden?  :hello:

Turboricks.com:sta vakoilin kanssa korjausohjeita siihen, sitten kun otan mittariston irti. Löytyi hyvin pätevä ohje tinausten korjauksiin heti siitä etusivulta. Vahva mutu kuitenkin, että myös minunkin Volvon mittariston tapauksessa on pihtailtu tinan kanssa. 

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #304 : 07.01.2013, 21:01:37 »
Sun autossas ei pitäisi olla kuin yksi pumppu, sekin tankissa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #305 : 07.01.2013, 21:10:29 »
Sun autossas ei pitäisi olla kuin yksi pumppu, sekin tankissa.

Jaa... joo samperi, eikö se ollutkin polttoainesuodatin (ns. ruiskusuodatin) siellä kuskin penkin alla  :facepalm:?
No anyway virheitä sattuu, joku meni aikoinaan väittämään, että on toinen pumppu kuskin penkin alla, ja minä tyhmä sitten nielin sen perehtymättä liiemmin asiaan. No joo, taas hyvä syy ostaa korjausopas, niin oppisi ilman suurempia vääntöjä purkamaan ja kokoamaan tuon oman auton tms.

Keväällä pitää vissiin ruveta tekemään alusta remppaa, kun paakkusissa tien kohdissa meinaa lähteä paikat hampaista, kun on sen verran "kivireki" -alusta, vaikka onkin vakio, elikkä iskarit joutaa vaihtoon, samalla luonnollisesti uusii vieterit.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #306 : 07.01.2013, 21:15:41 »
Se on suodatin. Voi siellä olla pumppukin jos joku on laittanut, mutta alunperin vain suodatin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #307 : 07.01.2013, 21:48:24 »
Se on suodatin. Voi siellä olla pumppukin jos joku on laittanut, mutta alunperin vain suodatin.

Joo, nyt muistinkin että oli pelkkä suodatin siellä, kun ei sinne johtoja tainnut mennä. Vuosi sitten kun vaihdettiin isän kanssa polttoainepumppu, niin yritettiin ottaa sitä suodatinta irti, mutta se oli enemmän kuin tiukassa, eikä sitä olisi saanut irti rikkomatta letkuja. Eli aikavarmasti se suodatin on 21 vuotta ollut siellä. Pitääkin vaihtaa se kun ehtii.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #308 : 08.01.2013, 16:54:58 »
Eilen ehdin möykätä jo niistä korjauspaloista, niin tuosta kuva:



Tuo on siis toinen kahdesta, molemmat samanlaisia, koska tulevat samaan kohtaan vasemmalla ja oikealla.
Tein tuon suorakaide putkipalkista, jonka seinävahvuus on 3mm, siten että laikkasin sen kahdeksi kulmaprofiiliksi, ja sitten hitsasin kasaan mittojen mukaan. (Piti tosin livahtaa kaksi kertaa kadun varteen könyämään auton viereen polvilleen, jotta sai vähän mallailtua mitat tarkemmiksi, kun ensi oli liian tiukka, toisella heppauksella ekasta korjauspalasta tuli just eikä melkein.
Pitäisi olla tuo toteutus aikalailla vahvempi kuin alkuperäinen runkopalkki uutena, koska tuolleen samalla tavalla tehty ajosilta kestää jo mukavasti painoa.

Hitsausjälki on törkysen näköinen se takia, että tuli rakoa hitsattavien kappaleiden väliin, koska minä en ainakaan saa rälläkällä käsin leikkaamalla luotisuoraa jälkeä jos laikkaa kulmaa auki, joten sitten piti räkiä rakoa täyteen. Lankaa en muutenkaan säästellyt, kun nyhräsin jotakin 10 minuuttia hitsata per kipale, jottei varmana missään ole reikiä saumassa. Eikä ne inssit kuitenkaan sitä ulkonäköä arvioi.  ::)

Varmaan oli ainoa laatuaan tällä erää se vika, koska ei ole sen jälkeen ollut minkäänlaisia käynnistymis- tai kulkuongelmia, tai muitakaan jälkitauteja. 95:lla kävin aamulla täyttämässä tankin, niin ihan normaalisti toimii, kuten 740:n nyt e10:llä kuuluukin toimia. Eli toivotaan parasta ja pelätään pahinta, ettei kiinapojan tms. polttoainepumppu petä ihan vielä.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 17:02:39 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #309 : 11.01.2013, 17:26:07 »


Keskiviikkona tuli laitettua tuommoinen kiinni. Ihan itse tehty tietenkin.
"Koska jokainen Volvo on urheiluauto"  :D. En tiedä hahmottaako kuvasta, mutta peltiä tuo ei ole (4 mm lattaa ja 6 mm kantiitankoa). Ainoa vika tuossa on se, että hitsatessa en ajatellut miltä hitsipiste näyttää G:n keskellä...

Matkamittaritkin on suostunut vaihteeksi toimimaan, niin sain vähän kulutuksia viikon ajeluista.
Viimeisimmän 100 km (ja tankillisen) kulutus on 17,14 litraa. Kulutusta ovat lisänneet 35 km kaupunkiajoa, kuorma kyydissä, 95e10 polttoaineena, kylmäkäynnistykset, ja tomaatti vie aina sen noin litran enemmän. Leikkimiselläkin on ollut vissiin vaikutusta...  ::).

Reilu kaksi tankillista bensaa palaa kuussa kaikkiin ajoihin, niin kyllähän se parinsadan+ lasku tuntuu pienessä palkassa, mutta minkäs teet, kun haluat ajaa tietynmerkkisellä takapotku kartanolla. Eikä mulla muutenkaan ole varaa hommata pieni ruokaista käyttistä. Enkä edes hommaisi vaikka olisikin varaa, jos joskus lotossa voittaisin niin hommaisin 945 Turbon.  :)   

PS. Kenellä on noin hirveän näköinen rekisterikilpi?  V:>

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #310 : 11.01.2013, 17:31:27 »
Ompas hieno merkki  O0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #311 : 11.01.2013, 17:38:29 »
Ompas hieno merkki  O0

Kiitos. Kiva että joku tykkää mun askarteluista  :).

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #312 : 11.01.2013, 19:56:33 »
Ompas hieno merkki  O0

Veit sanat suustani!  S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #313 : 11.01.2013, 20:37:23 »
Veit sanat suustani!  S*
Vielä kun teet maskiin vinorivan lattaraudasta :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #314 : 11.01.2013, 21:07:52 »
Upea merkki!
Tässä on sitä tekemisen meininkiä.
Jatka samaan malliin!

 

Futurez  Kulkukoira