Juuri näin.
Alumiinin kans kannattaa sitten jättää ne mastonit hyllyyn( ja oikeastaan muutenki), ihan vaan vinkkinä
Joo, tästä lähtien kyllä jätänkin, koska ei nuo muutkaan maalailut niillä ole sujuneet...
Taitaa kyllä Motonetinkin palikat jäädä tämän Volvon kohdilla tästälähtien hyllyyn, suurinpana syynä, että lähin Motonet (Vantaa) on n. 46 km päässä, ja
sininen on 16 km päässä. Eli säästän, suunnilleen jo bensoissa hintojen erotuksen. Lisäksi saa sitten melko varmasti sen OEM osan.
Siitä puheen ollen kävin töiden jälkeen marmoritiskillä kyselemässä AW-71:n öljypohjan tiivistettä. Ei ollut varastossa, eikä muissakaan Suomen liikkeissä, niin tilasivat Ruotsista. Perjantaina pitäisi olla sinisellä tiiviste. Sitten puuttuu enää ATF:t, kun omasta takaa on jo laatikon öljysihti, ja kuparitiiviste tyhjäystulppaan.
Töissä ei tapahtunut juuri mitään, kun kamaa vähän muutellaan suurimpiin tiloihin, ja uutta laitetta tuli sisään.
Tein sitten "Hipo" -putkenpään.
Tuossa. Ihan rosterista tein koko roskan, seinävahvuutta löytyy 3 mm, niin ei se heti mätäne.
Työläin vaihe oli tuo supiste, kun sen tarkasti naputteli.
Kiinni autossa. Meni putken kiristimestä kierteet tappiin, kun olin mitannut / muistanut puoli sentti pieleen halkaisijan.
Pihassa jouduin vielä vähän rälläkkää näyttämään, että puristui paremmin.
Vertailu: pappamutka vs. hipo
Sanottakoon, ettei 100% täydellinen tullut putkenpäästä.
huonoa / välttävää:
- falskaa vähän sieltä vaimentimenpäästä, eikä ohjaa pakokaasuja ihan taakse asti (isompi pilvi pakokaasua)
- pakoäänet röpöttää vähän (koska falskaa)
- tuli n. 1 - 2 cm päähän puskurista, niin kovemmassa menossa ottaa pikkasen siihen.
Ehdoton plussa on ulkonäkö, koska on rosteria (jota vielä kiillotin). Kai se välttää
ensimmäiseksi ikinä tehdyksi pakoputkenpääksi?
Ps. Oli muuten seiska aika varmasti ainoa takapotku Volvo koko Autosalvan pihassa (oli joku 40 Volvoa siellä)
.
Joku keski-ikäinen mies kaarsi samoihin aikoihin pihaan XC 60:llä, niin katsoi kuin halpaa makkaraa...