Futurez  Kulkukoira

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 341963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #510 : 31.03.2013, 18:19:06 »
juu, eikun huolellinen hionta ja rasvanpoisto hitsattavaan railoon ja hyvä tulloo

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #511 : 02.04.2013, 16:29:43 »
Nyt olisi sitten nopeusmittarin kondensaattorit kunnossa. Nopeusmittari ei kuitenkaan toimi, mutta se vika on nyt sitten lähes varmesti siellä perän anturissa. Nyt nopeusmittari tekee sellaista, että näyttää aina välillä jotain 0 - 15 km/h lukemaa...

Täytyy tässä lähiaikoina ottaa se anturi irti, ja katsoa jos sen saa puhdistamalla toimimaan.
No, aina ei voi voittaa, tää on tätä motorsportia.  :D

Sain tänään aikaiseksi hakea VRCF tarrat postista. Tilasin kaksi niitä isoja mustia. Huomenna käyn pesemässä Volvon, ja samalla liimailen sitten ainakin yhden tarran kiinni. Näillä näkymin laitan tarran takalasin oikeaan alareunaan. Saas nähdä kuinka hyvin se musta tarra näkyy siitä.

Kyllähän tuosta ruostemäärästäki äkkiä päättelee että se on peltiä. Eio edes ihan kauheen paha rasti hitsata siihen paikka, eli eiku ö-p irti ja hyytävän kokonen loota alle keräämään se tippuva atf(tippuu muuten ainakin yön yli) ja korjailet kuntoon, samallahan sen virityspultin voi vaihtaa oikeanlaiseen tai tehdä jopa isommalle pultille kierteen. Rokkenroll.

Jepulis. Otetaan neuvosta vaari.

juu, eikun huolellinen hionta ja rasvanpoisto hitsattavaan railoon ja hyvä tulloo

Joo. Würthin lasinpesuvaahdolla on aika hyvä poistaa öljyt ja muut shaibat. Luulisi että toimii myös tuossa öp:n tapauksessa, jos sillä saa lohkonkin puhtaaksi.  :)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #512 : 02.04.2013, 16:36:01 »
Bräkleeni on kyllä ihan ykköstavaraa minkä tahansa osan puhistukseen ja käsienpesuun.
Rasvat toki perään kuivattaa ilosesti käsiä, saattaapi muitaki terveyshaittoja olla mutta hei, ei kukaan elä ikuisesti  ;D

Toivotaan että saat mittariston toimimaan. Oma 740 ( ostaessa tiesin nopeusmittarivian, ostin meinaan oman vanhan auton takas itelle  :buck2: ) on mun omistusaikana keränny kun ostaessa nollasin tripin, sen ~650km
ja oon ajannu sillä aika tarkkaan 8000km ostosta  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #513 : 02.04.2013, 16:50:58 »
Bräkleeni on kyllä ihan ykköstavaraa minkä tahansa osan puhistukseen ja käsienpesuun.
Rasvat toki perään kuivattaa ilosesti käsiä, saattaapi muitaki terveyshaittoja olla mutta hei, ei kukaan elä ikuisesti  ;D

Komppaan  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #514 : 03.04.2013, 19:39:31 »
Volvo pesty ja "puunattu". Kyynärnojan ja vaihdekepin kehyksen otin irti, kun vaihdoin vaihdekaavion polttimon, niin näkee sitten senkin kivasti hämärässä. Olipas muuten vähän v*ttumainen homma, kun siellä on niin ahdas väli se vaihdella. Onnistui kuitenkin parin mutkan jälkeen. Ne polttimon kannan johdot vaan läksi irti juotoksista, kun joutui useamman kerran sitä vääntelemään ja kääntelemään sinne. Ainoa vaihtoehto oli sitten pätkästä johdot, ja kolvata uudestaan kiinni, abikot oli tottaki pakolliset uudelleen liittämiseen, kun saattaa olla aika arka paikka siihen sulakerasian viereen alkaa tekemään säköteippi patentteja.  :D

Tarran liimailu menikin sitten kunnolla penkin alle. Ensimmäinen tarra oli saanut jostakin vettä itseensä, ja meni liimat siitä pilalle. Toista tarraa mallailin jopa kaksi kertaa ennen kuin laitoin kiinni. Takalasin sisäpuolellehan ei koskaan kannattaisi noita liimailla, mutta se tuntui silloin hyvältä idealta tarran säilyvyyden kannalta. Sehän meni sitten niin, että nyt se tarra on siellä peilikuvana, eli väärinpäin ulkoa katsoessa...  :facepalm: ei ole noita joo tarkoitettu sisäpuolelle liimattavaksi...

Tilasin uuden pienemmän tarran, jonka sitten liimaan ULKOPUOLELLE. Opittiin taas jotain kantapään kautta. Pitkän tovin tuo juttu vaan hävetti, nolotti ja v*tutti yhtäaikaa. No, ainaskin se tarra on kuskille oikeinpäin silloin kun katsoo takaikkunasta ulos...  ::). Ihmetelköön takanatulijat tällä välin mun tyhmyyttä...  :-[

EDIT. Löysin muuten apparin penkinkiskon ja kyynärnojan välistä Kabeldon AB:n kynän. Se oli siis Volvon 1. omistaja vuosina
         1992 - 1993. Melko suurella todennäköisyydellä on voinut olla siellä jopa 20 vuotta  :o!

« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 19:43:21 kirjoittanut Niko_S »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #515 : 03.04.2013, 19:47:38 »
Siis sä pistit turhan ja ylimääräsen abikoliitoksen???  :facepalm:

Oisit hyvä mies laittanu kutistesukkaa, tai sitte ennemmin vaikka sitä sähköteippiäki ( tietysti juotettua
johdot yhteen) eikä mitään ylimääräsiä abikoita mihkään väliin
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #516 : 03.04.2013, 19:55:40 »
No, ainaskin se tarra on kuskille oikeinpäin silloin kun katsoo takaikkunasta ulos...  ::).
Eiköhän se kuskillekkin ole peilikuva jos peilin kautta sitä ihailee  :D
240 -86 @buildingbrick240

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #517 : 03.04.2013, 19:57:50 »
Eiköhän se kuskillekkin ole peilikuva jos peilin kautta sitä ihailee  :D

Joo, mutta mä tarkoitin, kun katsoo suoraa sen ikkunan läpi, esimerkiksi silloin kun peruuttaa "ikkunan kautta".

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #518 : 03.04.2013, 21:14:36 »
Joo, mutta mä tarkoitin, kun katsoo suoraa sen ikkunan läpi, esimerkiksi silloin kun peruuttaa "ikkunan kautta".

http://www.youtube.com/watch?v=fZueqXxMI9A

 :pomo:
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #519 : 04.04.2013, 16:47:29 »
http://www.youtube.com/watch?v=fZueqXxMI9A

 :pomo:

 :2funny:

Kävin tänään ostamassa Mobilin peräoljyt, niin huomenna ajan Volvon töissä nosturille, ja otan nopeusmittarinanturin irti ja puhdistelen, että jos kävisi ihme, ja saisin nopeusmittarin toimimaan.

EDIT. Löytyisikö keltään ehjää Volvon omaa sisähaaroitussarjaa lohkolämmittimeen? Minulla on tuossa seiskassa se Volvon
         oma lohkolämmitin, niin siihenhän ei sovi Defa tai Calix.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2013, 17:52:02 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #520 : 05.04.2013, 16:43:39 »
Tänään oli Volvo nosturilla, ja tarkoitus oli tutkia nopeusmittarin anturi. Homma alkoi luonnollisesti laskemalla vanhat öljyt pois. Huomasin että olipa hyvän näköistä öljyä siellä, ei yhtään likaiset, jonka syy oli että ne oli joskus vaihdettu, kun katsoin että joku oli pyöristänyt öljyntäyttökorkista kannan. Oli varmaan samasta syystä joskus siellä sorkittu.

Anturin otin sitten irti, ja heti huomasi, että lukupäät oli ottanut vähän damagea, kun oli pari lovea niissä. Sitten hioin hienolla hiekkapaperilla lukupäät, ja mittasin yleismittarilla, niin oli siinä anturissa jotain eloa. Tarkastin anturikehän kanssa, niin siellä ei pahemmin metallilastuja ollut. Laitoin romut kasaan ja uudet Mobilit sisään.

Ei toimi nopeusmittari, vaikka yritys oli kova. Diagnostiikka herjaa edelleen, että nopeusmittarin signaali puuttuu.
Tosin pikkasen ihmetyttää, että mistä se nopeusmittari ottaa sitten lukee, kun välillä se näyttää sellaista 19 km/h.
Matkamittarit rullaa, mutta nopeusmittari ei toimi, niin mietin, että kun siinä anturissa on kaksi nastaa, niin onko toinen
matkamittareiden ja toinen nopeusmittarin? Jos näin, niin se tarkoittaisi että toisen johto on paskana jostain.

Kävin kotimatkalla kysymässä sinisellä nopeusmittarin hintaa. Tilaustuote ja hinta oli 178 euroa...  :buck2:
sanoin tiskillä etten tilaa ainakaan vielä, että pitää miettiä viikonlopun yli. Anturissa se vika kuiteskin on, kaikki muu kun on katsottu. Se anturi pitäisi kuitenkin uusia, kun itse töpseli on huonossa kunnossa, ja sitten ne lukupäätkin oli kärsineet. Suolainen hinta kuitenkin, mutta ei tässä paljon muuta pysty, ellei sitten löydä hyväkuntoista käytettyä...  :P

Ps. Tilasin sitten yhden ison VRCF tarran lisää, kun niitä pieniä ei ollut. Siinä mitään, koska tuo iso tarra on
     kuitenkin pirun hieno (silloin kun sitä katsoo oikeinpäin  :D  :facepalm:)
     

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #521 : 05.04.2013, 17:17:34 »
Onko anturi oikein säädetty?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #522 : 05.04.2013, 17:24:24 »
Onko anturi oikein säädetty?

En tiedä. Pystyykö niitä lukupäitä sitten säätämään?

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #523 : 05.04.2013, 17:31:00 »
rakotulkilla öljyntarkistus aukosta. on se välys täällä jossain tai googlessa.  kokeilisin viimeistä ainakin haku on parempi...  :idiot2:

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #524 : 05.04.2013, 17:39:59 »
ABSilla se on 0.55 +-0.20 välyksellä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi