Tänään oli Volvo nosturilla, ja tarkoitus oli tutkia nopeusmittarin anturi. Homma alkoi luonnollisesti laskemalla vanhat öljyt pois. Huomasin että olipa hyvän näköistä öljyä siellä, ei yhtään likaiset, jonka syy oli että ne oli joskus vaihdettu, kun katsoin että joku oli pyöristänyt öljyntäyttökorkista kannan. Oli varmaan samasta syystä joskus siellä sorkittu.
Anturin otin sitten irti, ja heti huomasi, että lukupäät oli ottanut vähän damagea, kun oli pari lovea niissä. Sitten hioin hienolla hiekkapaperilla lukupäät, ja mittasin yleismittarilla, niin oli siinä anturissa jotain eloa. Tarkastin anturikehän kanssa, niin siellä ei pahemmin metallilastuja ollut. Laitoin romut kasaan ja uudet Mobilit sisään.
Ei toimi nopeusmittari, vaikka yritys oli kova. Diagnostiikka herjaa edelleen, että nopeusmittarin signaali puuttuu.
Tosin pikkasen ihmetyttää, että mistä se nopeusmittari ottaa sitten lukee, kun välillä se näyttää sellaista 19 km/h.
Matkamittarit rullaa, mutta nopeusmittari ei toimi, niin mietin, että kun siinä anturissa on kaksi nastaa, niin onko toinen
matkamittareiden ja toinen nopeusmittarin? Jos näin, niin se tarkoittaisi että toisen johto on paskana jostain.
Kävin kotimatkalla kysymässä
sinisellä nopeusmittarin hintaa. Tilaustuote ja hinta oli 178 euroa...
sanoin tiskillä etten tilaa ainakaan vielä, että pitää miettiä viikonlopun yli. Anturissa se vika kuiteskin on, kaikki muu kun on katsottu. Se anturi pitäisi kuitenkin uusia, kun itse töpseli on huonossa kunnossa, ja sitten ne lukupäätkin oli kärsineet. Suolainen hinta kuitenkin, mutta ei tässä paljon muuta pysty, ellei sitten löydä hyväkuntoista käytettyä...
Ps. Tilasin sitten yhden ison VRCF tarran lisää, kun niitä pieniä ei ollut. Siinä mitään, koska tuo iso tarra on
kuitenkin pirun hieno (silloin kun sitä katsoo oikeinpäin
)