KL-varaosat  Race.fi

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #540 : 19.04.2013, 01:08:01 »
Joo, mutta laikkaamalla olisi suurempi riski, että tulee eripituiset jouset yms. Sitä mä ajoin takaa.  ;)
Sitäpaitsi jos olisi sitä rahaa, niin ostaisin kunnon alustasarjan, niin tulisi hyvä kerralla.
aika töhö saa olla että näkyvää saati tuntuvaa eroa saisi aikaseksi. vaatii useemman sentin heiton leikkauskohdassa  :D
240 -86 @buildingbrick240

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #541 : 19.04.2013, 16:30:35 »
aika töhö saa olla että näkyvää saati tuntuvaa eroa saisi aikaseksi. vaatii useemman sentin heiton leikkauskohdassa  :D

No joo... olenhan minä käyttänyt rälläkkää ihan työnkin puolesta, mutta koskaan en ole jousia laikannut, muuta metallia kylläkin enemmän kuin tarpeeksi.  ::) Ei siis pitäisi jäädä taidosta kiinni, mutta pääsyy on varmaan sitten laiskuus, koska ei jaksaisi leimalle alkaa uusia jousia laittaamaan. Kukin taplaa tyylillään.

Jälkikiristin vanteet, kun tulin töistä, ja sain naarmutettua vasemman takavanteen puolan maalit...  :facepalm:
Nimittäin, kun noissa Rialeissa on 2-osainen keskilätkä (muovinen "mutteri" kierteellä ja alumiininen lätkä sen "mutterin" ympärillä). 3 vanteessa ne "mutterit" ja alulätkät lähtee irti toisistaan, koska niistä on kuluneet sellaiset hampaat pois, jotka pitää ne yhdessä. Se alulätkä lipesi sitten, ja reaktiona koppasin sen ja kopsahti puolaan...  >:(
Aika huonosti näköjään tarttui se vannemaali, kun meni ihan siihen alkuperäiseen hopeaan asti naarmut  ???. Onneksi jäi sitä maalia ja lakkaa vielä, niin saa lämpimämmillä keleillä sitten paikattua.

Paikalla Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #542 : 19.04.2013, 17:16:41 »
No joo... olenhan minä käyttänyt rälläkkää ihan työnkin puolesta, mutta koskaan en ole jousia laikannut, muuta metallia kylläkin enemmän kuin tarpeeksi.  ::) Ei siis pitäisi jäädä taidosta kiinni, mutta pääsyy on varmaan sitten laiskuus, koska ei jaksaisi leimalle alkaa uusia jousia laittaamaan. Kukin taplaa tyylillään.


Viime kesänä en jaksanu vaihtaa n. 2 kierrosta laikattuja jousia pois ja lähin kokeilemaa
mitä leimasetä sanoo niistä, totes vaan että on vähän jäykkä tuo keula :)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #543 : 19.04.2013, 17:38:44 »
Viime kesänä en jaksanu vaihtaa n. 2 kierrosta laikattuja jousia pois ja lähin kokeilemaa
mitä leimasetä sanoo niistä, totes vaan että on vähän jäykkä tuo keula :)

Joo ei ne välttämättä sano mitään, jos ei oikein tutki ja ei ole tiukka inssi.
Viime katsastuksen minun Volvosta hoitanut leimasetä varmaan päästäisikin laikatut jouset läpi, kun silloin pomppasi vain mädästä runkopalkista, vaikka huomautettavia vikoja olisi ollut useita, mutta tämä leimasetä totesi palkista, että "tästä on pakko ottaa jälkitarkastus" (muille vioille oli viitannut kintaalla, ja kehuipa jopa Volvo siistiksi).  :D

Porvoon A-katsastus kyseessä. Siellä ollaan yleensä rennompia, ja siellä aion tilaisuuden mukaan autot katsastaa myös vastaisuudessa. 

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #544 : 19.04.2013, 18:28:57 »


kuvittele että tuo on volvon etujousi. ei tarvita paljoa ammattitaitoa kunhan rälläkän saa päälle ja vaikka just tonverran lyhentää. tai ihan sama paljonko sitä irtopalaa voi katos käyttää mallina toiseen jouseen ni ei tartte arvalla katkasta toista jousta.

740 ja 940 etutolpan alapään jousikuppi on sen mallinen että katkastukin jousi istuu sinne nätisti, ei tartte takoa jousen päätä mihkään suuntaan. ja ne mitään leimalla sano kunhan jousta ei saa käsin käänneltyä kun keula ylhäällä. ja se on mahdollista 2  poistetun kierroksen jälkeen. itellä on edessä 1,25 kierrosta lyhennetyt kutakuinkin.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #545 : 19.04.2013, 18:47:45 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

kuvittele että tuo on volvon etujousi. ei tarvita paljoa ammattitaitoa kunhan rälläkän saa päälle ja vaikka just tonverran lyhentää. tai ihan sama paljonko sitä irtopalaa voi katos käyttää mallina toiseen jouseen ni ei tartte arvalla katkasta toista jousta.

740 ja 940 etutolpan alapään jousikuppi on sen mallinen että katkastukin jousi istuu sinne nätisti, ei tartte takoa jousen päätä mihkään suuntaan. ja ne mitään leimalla sano kunhan jousta ei saa käsin käänneltyä kun keula ylhäällä. ja se on mahdollista 2  poistetun kierroksen jälkeen. itellä on edessä 1,25 kierrosta lyhennetyt kutakuinkin.

Okei. Eli jos yläpäästä kierroksen tai kaksi lyhentäisi, niin leimalla ei tulisi sanomista.  :)
Etujouset pitäisi muutenkin uusia, kun on niin pirun löysät, niin en mä mitään häviäkään, jos vähän niitä laikkaa.

Eikä homma nyt ammattitaidon puutteeseen kaadukaan, niin kuin aiemmin totesin. Minulla vaan ei ole uskallusta hommaan yms. mutta ehkä tällä tiedolla voisikin kokeilla tässä kesäkaudella vähän ottaa jousista veks.  ;)

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #546 : 19.04.2013, 19:03:55 »
ei yläpäästä vaan alapäästä.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #547 : 20.04.2013, 19:00:28 »
ei yläpäästä vaan alapäästä.

Okei, kiitos. Pitää muistaa tämä.  ;)

Laskekelin äsken tankilla käydessäni kulutuksen viimeiselle 250 kilometrille, 98:ia tankissa ja kulutus oli 14,8 l / 100 km.
Matka muodostui noin 50 % motariajosta, 15% kaupunkiajosta, ja 35% maantieajosta, ja 120 km verran oli 5 henkeä kyydissä. Ei nyt niin paha kulutus tuolle Volvolle, vielä kun ottaa huomioon, että motarilla kävi koko ajan sivuttaistuuli.  :)

Tuli motarilla 5 päällä ajellessa viimeistään selväksi, että tarvii kuormajouset taakse, kun jäi ikävästi heijaamaan töyssyn jälkeen... 
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013, 19:12:40 kirjoittanut Niko_S »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #548 : 20.04.2013, 19:40:00 »
Okei, kiitos. Pitää muistaa tämä.  ;)

Laskekelin äsken tankilla käydessäni kulutuksen viimeiselle 250 kilometrille, 98:ia tankissa ja kulutus oli 14,8 l / 100 km.
Matka muodostui noin 50 % motariajosta, 15% kaupunkiajosta, ja 35% maantieajosta, ja 120 km verran oli 5 henkeä kyydissä. Ei nyt niin paha kulutus tuolle Volvolle, vielä kun ottaa huomioon, että motarilla kävi koko ajan sivuttaistuuli.  :)

Tuli motarilla 5 päällä ajellessa viimeistään selväksi, että tarvii kuormajouset taakse, kun jäi ikävästi heijaamaan töyssyn jälkeen...

Eikö se heijaaminen kerro enemmän huonoista iskareista?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #549 : 20.04.2013, 19:55:08 »
Eikö se heijaaminen kerro enemmän huonoista iskareista?

Joo, tottakai, pitäisi muutenkin laittaa koko alusta uusiksi, mutta noi kuormajouset parantaisi jo vähän näin aluksi, ennen kuin saa rahat säästettyä loppuihin, kun en mä meinannut mitään Motonetin iskareita sinne laittaa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #550 : 21.04.2013, 18:06:31 »


Klubitarra löysi paikkansa tuosta kuskinpuolen kontinlasista.  8)
Ajattelin, että tuossa se on vähiten tiellä tai vaarassa esim. ikkunoiden raappamisilta talvella. 

Vaihdekepin johtohelvettiä kanssa selvittelin, mutta sen oikosulun aiheuttajaa en löytänyt.
Alunperin piti jo lauantaina pulata, mutta se päivä meni käytännössä kusikihommissa Loviisa - Helsinki - Porvoo akselilla.

Turhauttavaa tuommoiset sähköviat, kun ensinnäkään ei ole vahvin ala, ja toisekseen ne mitä pystyin ja osaan noille johdoille tehdä, niin ei vaikuttanut mitenkään...  :(

- sulakkeet oli kaikki kunnossa (jännitekynällä kävin läpi).
- vaihdoin paikalle 22 sulakkeen, ja se vaikutti viimeksi siten, että valot läksi toimimaan. Nyt ei vaikutusta.
- rele on edelleen kunnossa, koska muut valot toimii.

Periaatteessa siellä on nyt 2 vaihtoehtoa, jotka voi aiheuttaa sen oikosulun:
"Pakkokolmosen" johto ja vaihdekaavion valon johdotukset. Noita vaihdekaavion valon johtoja sai epäilemään se, että ne on päällisin päin kunnossa (vaikkakin abikoilla liitetty, kun piti lampunkantaan juottaa johdot uudestaan kiinni), mutta se lamppu ei pala. Pakkokolmosen johto on se todennäköisempi syyllinen, kun se on vähintään kahdesta kohtaa poikki.

Ongelmana tuossa "pakkokolmosen" johdon uusimisessa on vain se, että haluan tehdä sen korjaamisen kunnolla, eli uusia sen alusta asti, joka taas vaatii koko keskikonsolin purkaamisen, ja se vaatii taas viikonlopun verran harrastamista.

Ei tuo oikosulku tietenkään sinänsä ajoa haittaa, mutta kun apparin puolen takavalo on pimeänä, niin tuurilla saa siitä sakot...
Niin, ja apparin puolen parkit on kanssa pimeänä, mutta siitä poliisi nyt harvemmin sakottaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #551 : 21.04.2013, 20:18:56 »
Vaihdenäyttö ja oikeanpuolen parkkivalot ovat muistaakseni saman sulakkeen takana kuten liuta muutakin, en jaksa tarkastaa mutta voithan sen varmaan tehdä itsekin vaikka googlella jos ei ole käyttistä tallessa.

Keskikonsolia ei pura ja kasaa edes aloittelija viikonloppua eli se siitä tekosyystä  ;)

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #552 : 21.04.2013, 20:23:09 »

Laskekelin äsken tankilla käydessäni kulutuksen viimeiselle 250 kilometrille, 98:ia tankissa ja kulutus oli 14,8 l / 100 km.
Matka muodostui noin 50 % motariajosta, 15% kaupunkiajosta, ja 35% maantieajosta, ja 120 km verran oli 5 henkeä kyydissä. Ei nyt niin paha kulutus tuolle Volvolle, vielä kun ottaa huomioon, että motarilla kävi koko ajan sivuttaistuuli.  :)

Kuulostaa meikäläisen korvaan suht korkeelta toi kulutus, oma 7-sedani 2.3 koneella ja mekaanisel ruutalla vei samanlaisella reissulla 8,8l/100km..toki kuormaa ei ollu ku 2 henkilöö+matkatavarat ja manuaali askil...

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #553 : 22.04.2013, 15:26:49 »
Vaihdenäyttö ja oikeanpuolen parkkivalot ovat muistaakseni saman sulakkeen takana kuten liuta muutakin, en jaksa tarkastaa mutta voithan sen varmaan tehdä itsekin vaikka googlella jos ei ole käyttistä tallessa.

Keskikonsolia ei pura ja kasaa edes aloittelija viikonloppua eli se siitä tekosyystä  ;)

Joo, ehkä liioittelin vähäsen ton keskikonsolin purkaamisen ja kasaamisen kanssa, mutta onhan siihen aina parempi varata hetki aikaa, ettei mene hosumiseksi.  :)

Oli joo vissiin samassa sulakkeessa, mutta kun se sulake on kunnossa, ja sen vaihto ei näköjään vaikuta mihinkään...

Kuulostaa meikäläisen korvaan suht korkeelta toi kulutus, oma 7-sedani 2.3 koneella ja mekaanisel ruutalla vei samanlaisella reissulla 8,8l/100km..toki kuormaa ei ollu ku 2 henkilöö+matkatavarat ja manuaali askil...

No eihän nuo kulutukset mitään ekolukemia olekaan, eikä näillä Ruotsinlaivoilla maailmaa olla pelastamassakaan.  :D
Noihin kulutuksiin voi vaikuttaa moni asia, esim. automaagihan vie aina sen litran enempi ainetta, koska väännönmuunnin luistaa aina pikkasen, joka taas lisää kuormitusta moottoriin, ja näin ollen vie enemmän bensaa.  :juhau:

Suurin kulutukseen vaikuttava tekijä sijaitsee luonnolisesti penkin ja ratin välissä. Kone ja voimansiirto on tuosta mun merikontista kunnossa, niin ihan heti ei niitä voi syyttää kulutuksen kasvusta.

Nätisti ajamalla pääsee tuolla B230F + AW71 yhdistelmällä noin 9 l / 100 km.
Itseasiassa, kun tänään ajoin Helsinkiin ja takaisin, ja yhteensä tuli 120 km, niin kulutti sellaiset 10 - 12 litraa koko reissulla.
Tosin tuota samaa matkaa höylään nyt 5 päivää viikossa, ja viikossa tulee sitten 600 km, niin saa nähdä mihin tuo kulutus asettuu, jos yrittää ajaa "taloudellisesti".

Kävin tänään kanssa hakemassa tiskiltä öljynsuodattimen, ja kun eilen ostin kannun Mobil 1:stä,
niin tämän viikon ohjelmassa on ainakin öljynvaihto.
Tuli muuten hyvät naurut Autosalvassa, kun myyjänä ollut nuorempi jätkä kysyi rekisterinumeroa, niin kuuli sitten yhden kirjaimen väärin, ja kone haki jonkun Citroen C4:n rekkarin. Sanoin, että "Ei tässä nyt Sitikalla ajeta", siihen myyjä: "Joo ei taida Sitikan suodatin sopia tuohon"  :2funny:.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #554 : 23.04.2013, 14:18:25 »
Valot korjaantui itsestään aamulla, kun ajelin Porvooseen päin.  8)

Tai no syttyi se vikavalo, kun koulusta pääsin kotia, ja sitten lähdin kauppaan, mutta sitten se vikavalo sammui taas ja valot pelitti.  ??? Eli ei siitä ensiapuna suorittamastani johtojen teippailusta ainakaan haittaa ollut, ei ota enää johto kiinni vaihdekepin "kehysrautaan", niin loppui varmaan se oikkarikin siihen.  :)

Näyttää siltä, että vähän reilu tankillisella (joku 70 litraa) pääsisi nuo viikon koulumatka ajot (600 km).
Vielä odottelen sossusta matkarahaa, että alkavat maksamaan sitä, niin helpottaisi sitten kummasti, että jää rahaa esim. pakollisiin laskuihin, ja johonkin pieneen kivaan. 

 

Futurez  Kulkukoira