Asensin tässä illalla uuden laturinhihnan kiristimen. Yksinkertainen bolt-on toimenpide menikin sitten suunnitteluksi, kun huomasin, että kikkelis kokkelis, autossahan on vääränlainen laturi, jonka runko on liian paksu kiristimen lukitus pultin reiän kohtaa.
Eli uusi ja alkuperäinen osa ei sopinutkaan suoraan.
Tuumatauko. Ainoa vaihtoehto: pieni pala pois laturin rungosta. Pikkuhiljaa rälläkällä leikaten, ettei alumiini vahingossa kuumene liikaa ja ala sulaa. Lopputuloksena että toimii, skulaa ja pelaa. :hello:
Ei pyörinyt Volvon latureita nurkissa, niin oli pikku pakko. Sen verran vähän kamaa läksi (6 mm), ettei vaikuta rungon lujuuteen mitenkään, jos joku on siitä huolissaan.

Ei mahdu mutteri päälle, jää ihan alkukierteelle, ja lähtisi ajossa pois mutteri, ja voisi tulla kipeää sitten.

Mahtuu, ja pysyy mutteri kanssa. Laitoin mutterin kiinni varmuudeksi jousiprikan kanssa.
Noita kiristimiä on kuulemma kahdenlaisia: ilmastoinnin kanssa ja ilman.
Luonnollisesti otin sen mallin, joka on tarkoitettu autoon ilman ilmastointia, koska sellaista ei tässä ole.
Aivot vaan alkoi raksuttamaan, että joku on joskus ostanut uuden laturin. Asentaessa huomannut, että oho, nyt ei sovikkaan, koska runko on liian paksu (eikä sitten ole ajateltu, että sen laturin voi jopa vaihtaa). Sitten on surutta hitsattu mutteri kiristäjän pulttiin, kun kiristin on ollut kiinni laturissa...
Tekisi mieli käydä huutamassa kyseisen asentajan korvaan että
URPO! Jos tietäisin että kuka ja missä.
Eihän tässä loppupeleissä menetetty kuin laturin panttiarvo, eli vaihtolaitteeksi ei voi tyrkyttää, ellei sitten hitsaa poistettua palaa takaisin, mutta kukaan ketä tiedän ei ole niin taikuri...

Koiranluut kävin hakemassa tänään kanssa Fixukselta. Ne vaihtelen tässä kun kerkiän. Pääsee sitten niiden vaihdolla etupään kolinoista terävissä kuopissa (koiranluiden kumit totaalisen loppu).
Tälläistä tänään. :hello: