Jatketaan yksinkeskustelua, mutta ei haittaa, koska täähän on käytännössä huoltomuistio.
Mutta asiaan.
Bilasta hain osat. Sieltä sivalsin sitten Vantaan Motonettiin metsästämään sopivaa 2-napaista johtoa.
Bingo! ja löytyi, mutta tiesin, että pitää löytyä, kun katsoin eilen netistä. 10e ja 5 metriä 1,5 neliöistä, ns. autosähköjohtoa.
Motonetista tarttui mukaan kanssa saksalaisen täsmällinen äänimerkinantolaite.
Tööttä paikallaan:
Hella/Bosch on merkki, Hellan paketissa oli. Liekö sitten, että Hellan valmistuttama ns. Bosch-tyylinen?
Ei nyt takerruta siihen, mutta melkein törkysen hintainen tuo on, nimittäin 15,90e/kpl.
On se kyllä saksalaisen jämpti ääneltään. Käytetty Italian töötti ei meinannut toimia millään Volvossa, vaikka sen olin yhdestä
purkutuomion saaneesta Puntosta ehjänä ottanut.
Tuo pelittää taas molemmista painikkeista, ja suht voimakas äänikin vielä, kun on 400 wattinen.
Mutta se kehuista. Asensin pietiitillä tuon, ja käytin sitä ostamaani 2-napaista johtoa asennuksessa.
Kutistesukat laitoin tottakai liittimien ja johtojen liitoksiin, niin voi itsekin olla sitten ihan rauhassa, että varmana toimii,
kun tehty kunnolla, ja näyttää paremmalta.
Johtojen läpiviennin konehuoneesta maskin taakse toteutin moottorin imuilmaputken vierestä. Löysiä jätin melko reilusti sen takia, että on varaa vähän johdon myös liikkua,
ja toisena syynä, etten jaksanut edes mitata, vaan silmämääräisesti riittävän pitkän pätkän johtoa laitoin.
Herkutellaan vielä edellisellä töötillä, ja johtojen kauneudella ihan vaan vertailuna
:
Täsmennyksenä vielä, että noin oli pari päivää, ja myöhemmin oli kiinni samalla tavalla kuin tuo Hella,
mutta samat räikeät johdot sieltä pilkisti.
Töötin johdotkin olin vetänyt maskin taakse jäähdyttimen oikeanpuoleisen (keulasta katsottuna) muovin välistä, joka erottaa itse konehuoneen, ja jäähdyttimen ja puskurin välisen tilan. Konehuoneen puolella olin laittanut johdot keltaisilla kutistesukilla, ja kiinnittänyt nippusiteillä keulan "yläraudan" (en nyt muista osan oikeaa nimeä... , että johdot roiku konehuoneessa...
Eli oli oikein "asiallinen" viritys, koska oli muka niin kiire saada toimiva äänitorvi, joka ei sitten toiminutkaan niin hyvin.
Tuli muuten tuosta ekasta kuvasta mieleen, että heinäkuussa, kun ropasin konetta, niin oli ajatuksena samalla ottaa lampunpyyhkijöiden moottorit pois, ja laittaa lyhdynlistoista reiät umpeen, mutta nuo torxit, joilla listat on kiinni on aivan ruosteessa, ja kannat paskana...