Eikö ne absit vois vaan korjata?
Voisi, ja se olisikin lopullinen tavoite, mutta tällä hetkellä ei riitä vaan mielenkiinto, eikä välttämättä aina rahatkaan.
Eikä ne käytetyt osatkaan ole ilmaisia, jos ostelee esim. ohjausyksikön ja hydrauliyksikön käytettynä,
ja anturit ja johdot sitten uusina, niin siinä on äkkiä 200e (johon opiskelijalla ei ole aina varaa).
Yksi kerrallaan pitäisi tosiaan ostaa.
Leiman jälkeen olisi varmaan jarrujen osalta sitten ensimmäinen tavoite saada vikavalo palamaan.
Sitten eliminoida rahatilanteen salliessa yksi osa kerrallaan, niin joskus ne toimii.
Olihan auton jo minulle tullessa, ABS:t olleet "korjattuna" ryöstöpiuhalla valolle, monta vuotta ja katsastusta.
Eihän tämä nyt täysi pommi ole, mutta just ABS vika, mittariston sähköviat, ja ruosteet. Aiemmin kun on huonosti pidetty, eikä huollettu tai korjattu kuin pakolliset leimalle, niin tuppaa viat kasaantumaan sitten sille omistajalle, joka ne tahtoo korjata,
pakon sanelemana tai ei. Veikkaan, että suurinta osaa ihmisistä, jotka olisivat tälläisen sen ostohinnalla hankkineet,
eivät olisi edes välittäneet noista, vaan olisivat ajelleet kunhan auto liikkuu eteen ja taakse.
Toiset, kuten minä ovat taas hölmöjä, ja hassaavat rahaa autoon, ja korjaavat vian kerrallaan (moni, myös muutama sukulainen on joskus kysellet, että "Mitä varten korjaat tuollaista halpaa autoa?").
Jos ei muusta syystä, niin vähintään siitä, että auto toimisi sitten mahdollisimman hyvin niin kauan kuin sen omistaa.
Jatketaan taas myöhemmin.