Pääsin vaihtamaan tänään jännitteensäätimen, koska edellinen otti lopputilin eilen illalla.
Päivällä ei meinannut käynnistyä, ja illalla tuli selvä "poltan himmeästi mittariston merkkivaloja käynnissä" -oire.
Yleismittarilla vielä nyt varmistin, niin akun varaus oli käynnissä 11,3 - 11,5V.
Vanha jännitteensäädin:

Tuolleen oli toinen hiili lähtenyt irti. Kuvasta ei nyt saa selkoa, mutta tuo irtonainen oli usean millin lyhyempi, kuin tuo paikallaan oleva.
Eli se on mahtanut pikkaisen pomppia siellä, ja katkoa latausta, ennen kuin on pettänyt kokonaan.
Hyvinkin mahdollista, että tuolla on saattanut olla jotain tekemistä pätkimisen kanssa.
Enivei, tuo laturi on joku merkitön tarvike, kuten oli jännitteensäädinkin.
Ostin Boschin jännitteensäätimen, niin ei tarvitse halpisten kanssa jännätä.